The story of Miya

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Eliesja
Aantal fretten: 2

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

@marjan, Thanks heel lief :) ..ik hou miya zeker in de gaten.

Ze krijgt nu dus ziwipeak vlees met gemalen ziwibrokjes, hier maak ik een papje van..haar brokjes eet ze niet echt, af en toe een paar, dit heeft ze altijd al gedaan. Ze weegt inmiddels alweer 1183 gram!
Marjan

Bericht door Marjan »

Als ze zo haar Ziwi peak mengsel eet zou ik het prima vinden hoor. Ik zou willen dat Nash dat blikvoer zou willen eten maar dat vertikt hij.
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Fijn dat ze de ziwipeak wil eten!
Bewaar je de zak brokken na openen ook in de vriezer? Dat word geadviseerd omdat het (bijna) volledig uit vlees bestaat.
Mette

Bericht door Mette »

Fijn dat je wat aan de extra mail hebt gehad zo en echt top dat ze de ziwipeak goed eet. Dat zelf samenstellen is een mega gedoe, en inderdaad niemand weet exact wat de juiste verhoudingen voor een fret zouden moeten zijn, dus dat is wel eng te noemen op de lange termijn. Lekker dus dat je die zorg kwijt bent. Wat een gewicht ook zeg, lekker papzakje :clown:
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh ja, dat is een goede tip. Ik vries de Ziwi brokken ook in porties in want het gaat heel snel onfris ruiken.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ben ook heel blij dat ze het goed eet, heb blikvoer eigenlijk al vanaf het begin gegeven..toen ook nog almo tussendoor en de ziwi, maar de almo viel uiteindelijk toch af want die liet ze wat vaker staan…heb ook verschillende smaken geprobeerd en uiteindelijk is de kip en lam favoriet. De ziwibrokjes daar heeft ze 4 smaken van..die maak ik toch heel fijn dus dat proeft als 1 pot nat haha.

Ik maak het fijn en dat bewaar ik in een bakje met deksel waar ik de lucht iedere x uithaal, de rest van de brokjes bewaar ik in de verpakking in de vriezer. De volgende ronde die ik fijnmaak ga ik idd in porties maar bewaren in de vriezer..het is alleen iedere x ver lopen om het te pakken, de vriezer staat in de schuur en het is echt vies weer. En het is ook maar 1 volle theelepel met kop erop, wat ze krijgt.

Gisteren heeft Miya onze floes ontdekt..ik ben namelijk steeds een beetje verder aan het proberen om ze toch in 1 ruimte te laten. Vind het iedere x zo zielig om floes naar buiten te bonsjoeren, ook omdat ze nu dus zielig is, dus ik liet Simba steeds op haar matje op de bank liggen, maar gisteren had miya het door en wilde steeds naar Simba die ik dus soort van vasthield zodat miya kon ruiken, maar miya ging steeds verder, klom helemaal in Simba en zat in d’r hol te ruiken, Simba vond dat natuurlijk niet zo leuk, dus uiteindelijk moest Simba toch weer ff naar buiten.. :(
Marjan

Bericht door Marjan »

Kun je geen plekje maken waar Simba kan zitten in haar mandje waar Miya niet bij kan? Onze kat vroeger ging ook altijd ergens hoog en veilig zitten waar de fretten niet bij konden want die waren ook geen vriendjes.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Simba kan sowieso niet meer klimmen, ik had haar matje op tafel neer gelegd, maar voor Simba was dat raar en ze was toch wel onrustig en dan zit ik ook niet lekker, want je zal net zien als ik even niet kijk ze dan net van de tafel af springt. Het was dus even een kleine oplossing omdat miya maar bleef komen haha
Marjan

Bericht door Marjan »

Oké, dan wordt het lastig inderdaad.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Hallo allemaal,

Bijna alweer kerst, hier is gelukkig alles binnen voor de kerst..alleen het blikvoer van Miya is er nog niet :( :(
Deze heb ik de 15de besteld en is er nog steeds niet, heb nog maar 3 blikjes en als ik het voor de kerst niet ga krijgen heb ik een mega probleem. Heb de leverancier al een mail gestuurd dus hoop dat ze met een oplossing gaan komen. Miya is nu zo goed als over op de blik en brokken.

Er moet altijd wel iets mis gaan, alleen dit is niet fijn.

Verder gaat het nog steeds goed..het is een dik propje aan het worden. :fluit:
B4234952-CC0B-4EAA-BF83-B4264847DD5A.jpeg
B4234952-CC0B-4EAA-BF83-B4264847DD5A.jpeg (164.93 KiB) 1899 keer bekeken
Eliesja

Bericht door Eliesja »

BBA09932-20C3-4A2A-B107-44C1298E0C49.jpeg
BBA09932-20C3-4A2A-B107-44C1298E0C49.jpeg (126.17 KiB) 1899 keer bekeken
FBEF9CB2-1C7A-4A0D-8455-3904F23D8101.jpeg
FBEF9CB2-1C7A-4A0D-8455-3904F23D8101.jpeg (210.94 KiB) 1899 keer bekeken
Lekker aan het spelen.
15CACBED-1702-41C3-8D67-24E4D177054F.jpeg
15CACBED-1702-41C3-8D67-24E4D177054F.jpeg (263.1 KiB) 1899 keer bekeken
Kiekeboe.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

En natuurlijk willen wij jullie alvast mooie en fijne kerstdagen toewensen. Geniet van elkaar.

Liefs van mij en een knuff van Miya
22BE7B5C-C83D-4732-A6DA-26A4CC197731.jpeg
22BE7B5C-C83D-4732-A6DA-26A4CC197731.jpeg (317.86 KiB) 1898 keer bekeken
Mette

Bericht door Mette »

Brr, oproepje op FB wie in jouw buurt mogelijk wat heeft staan? Schattig al jouw plaatjes altijd erbij :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een dotje is ze toch. :hart:

Ik heb hier nog eventueel twee blikjes staan maar ik zit natuurlijk wel een stuk uit de buurt.
Kick

Bericht door Kick »

Ze ziet er prachtig uit hoor! Winterspekkies :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Heerlijke foto’s weer van knappe Miya :hart:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Thanks allemaal, ook voor het meedenken. :knuf:

Gelukkig is gisteren alles binnen gekomen en met alles bedoel ik dat ik de gok had genomen om het ergens anders ook te bestellen..haha…heb dus nu 46 blikjes staan..ik denk dat dat wel even genoeg is. :fluit: :mrgreen:

Vanmorgen had ik Miya d’r nageltjes geknipt en eigenlijk beetje stom, want ik moest naar mijn werk en het was nog beetje donker..dus wat gebeurde er…heb iets te ver geknipt :( :( jeetje wat kan dat bloeden, gelukkig was het snel gestopt en had ze er weinig last van. Weer een les voor de volgende keer.

…en nog heel goed nieuws! Miya is gezond verklaard! Heb gisteren bij de dierenarts haar plasje weer gebracht om te kijken of er nog ontstekingcellen in zaten en alles was weg, urine was tiptop in orde!
Nou laat de kerst maar beginnen, mijn eerste cadeau is al binnen :D

Fijne dagen allemaal :knuf:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ach, dat kan de beste gebeuren hoor. Mocht je ooit weer teveel in het leven knippen kun je om het bloed te stelpen het nageltje in wat maïzena dopen. :D
En heerlijk dat ze gezond verklaard is!
Karen

Bericht door Karen »

Super dat de urine goed is :juich:
Lekker genieten van je meisje :hart:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Mevrouwtje heeft nu wel genoeg blikjes staan haha…ze waren zo vriendelijk om het nog een keer te sturen mocht de zending toch niet komen..heb de zending eerst geweigerd, maar volgens mij snapten ze niet dat het dan terug gestuurd moet worden, dus ze kwamen gisteren weer, maar was werken dus hadden ze het bij de buren afgeleverd..heb het maar gehouden en heb nu 68 blikjes :mrgreen:

Helaas gaat het met onze poes niet zo best..de blaasontsteking komt weer terug en ze loopt zo slecht. Er is nu bloed afgenomen en ze gaan nu kijken wat daaruit komt, ze verdenken de niertjes, ze drinkt namelijk erg veel en valt ineens ook heel veel af..mocht dat uit het onderzoek er niet best uit komen, dan ben ik bang dat het niet zo lang meer zal duren…echt de gedachte alleen al..mijn meissie..15 en een half..even oud als mij dochter.. :cry:

Fingers crossed..

Wij wensen jullie alvast een fijn en gezond 2022 toe :knuf:
Plaats reactie