In een ander topic schreef ik al over mijn kleine Kwibus.
Ik zag haar bij een zwerver die een nestje jonge fretjes had, en daarmee in een boodschappenwagentje door de stad heenreed.
Ik had thuis nog een extra carrier staan en eten voor het moertje (brokjes en Waltham), en heb dat toen aan hem gegeven, want het lot van deze fretjes ging me echt aan het hart.
En toen kwam de dag waarop Bert vond dat de pups groot genoeg waren om een baasje te vinden, en ik zag al dat die hoogstwaarschijnlijk niet erg goed terecht zouden komen.
Dus heb ik toen Kwibus genomen, ook al was het veel te jong.
Maar ik had thuis nog een fretje dat ziek was, en kon er nou eenmaal niet meer huisvesten zonder dat dat problemen op zou gaan brengen.
Afijn Kwibus ging dus mee naar huis en ze was echt piepklein; ze paste met gemak in 1 hand.
Maar wat was ze een persoontje!
Alles moest eraan geloven en dan bedoel ik: Ze beet zich overal in vast, net een piranha!
En s'ochtends begon ze als ze alleen in de kooi zat te schreeuwen, hetgeen ik echt vreselijk vond.
Ik was de hele dag met dat kleintje bezig, en begon echt een band met haar te krijgen.
De 1e week zat ze overdag's in een box waar ze niet uit kon maar dat lukte haar de 2e week dus wel. En ze liep me steeds meer achterna.
Tot op een dag mijn hondje Loedertje de tuin in wilde.
Ik maakte voor haar de deur open, en Loedertje ging naar buiten en toen kwam er een windvlaag die de deur met een klap dichtsloeg.
En arme Kwibusje die aan de scharnierkant van de deur stond (zonder dat ik dat wist of gezien had) kwam er met haar koppie tussen te zitten.
Ze was op slag dood
Nou je zult wel begrijpen dat mijn wereld toen instortte, ook omdat ik dacht toch altijd zo goed op mijn fretjes te letten....
Ik zie nu wel in dat het een ongeluk was, maar blijf me er toch schuldig om voelen.
Als er nu een deur opengaat kijk ik eerst waar mijn meiden zijn, en til ze op of zet ze in de kooi.
En anders blijft de deur dicht, ook al staat er bezoek aan de deur.
Ik wil met dit verhaal dus eigenlijk iedereen waarschuwen voor tegen over elkaar openstaande ramen of deuren, die voor een flinke windvlaag kunnen zorgen, zeker nu het weer zomer is.
En eigenlijk voor deuren in het algemeen.
We weten allemaal hoe nieuwsgierig onze fretjes zijn, en dat we werkelijk alles van ze kunnen verwachten.
Dus pas goed op je fretje: ze zijn vlug, klein en makkelijk over het hoofd te zien.
Dit was Kwibus en ik hoop dat haar verhaal ervoor zal zorgen dat dit geen ander fretje zal overkomen
Pas op met deuren!
Re: Pas op met deuren!
Wat een zielig verhaal zeg en ik kan me voorstellen (alhoewel je er niks aan kon doen) toch nog schuldig voelt, ik zou dat denk ik ook nog doen....
En kijk dat koppie.... Ze was een mooi mupke...
En kijk dat koppie.... Ze was een mooi mupke...
Oh hemel, wat een nare ervaring moet dat geweest zijn.
Goed dat je dit hier hebt neer willen zetten want een gevaar voor een fret zit in een klein hoekje en je kunt het niet altijd voor zijn.
Goed dat je dit hier hebt neer willen zetten want een gevaar voor een fret zit in een klein hoekje en je kunt het niet altijd voor zijn.
Oh wat verschrikkelijk om je fretje zo te moeten verliezen
Ik zou zelf denk ik ook met een schuldgevoel achterblijven...al is het een ongeluk geweest.
Fijn dat je het met ons wil delen.
Ik zou zelf denk ik ook met een schuldgevoel achterblijven...al is het een ongeluk geweest.
Fijn dat je het met ons wil delen.
Jeetje, wat een verhaal, wat een afschuwelijke ervaring voor je.
En wat sneu voor Kwibusje.....
Erg goed van je dat je deze nare gebeurtenis toch met ons wil delen, respect voor jou ! Het leert ons toch weer om altijd goed alert te blijven in dit soort situaties, een ongeluk zit soms in een klein hoekje !
En wat sneu voor Kwibusje.....
Erg goed van je dat je deze nare gebeurtenis toch met ons wil delen, respect voor jou ! Het leert ons toch weer om altijd goed alert te blijven in dit soort situaties, een ongeluk zit soms in een klein hoekje !
Wat een nachtmerrie!
Ik ga er zeker weer extra op letten als ik hier weer een kleine uk van een fret heb rondlopen.
En wat een verhaal van die zwerver joh, dat zie je toch ook niet vaak (gelukkig maar).
Fijn dat jij Kwibus in elk geval nog een gelukkige tijd hebt kunnen geven!
Ik ga er zeker weer extra op letten als ik hier weer een kleine uk van een fret heb rondlopen.
En wat een verhaal van die zwerver joh, dat zie je toch ook niet vaak (gelukkig maar).
Fijn dat jij Kwibus in elk geval nog een gelukkige tijd hebt kunnen geven!
- Natascha
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
Esther, ik ken je verhaal al, heb het op fb gelezen, en ik ga het niet nog eens lezen, kan het niet ivm herrinneringen...
Maar ik wilde toch ff reageren, dat ik het verschrikkelijk voor je vind...
Maar ik wilde toch ff reageren, dat ik het verschrikkelijk voor je vind...
- Suzy
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
(*(Esther)*)
Wat moet dat lullig voor je geweest zijn...
Ook het weten dat het een ongeluk was en je dan tóch nog schuldig voelen, denk dat dit wel logisch is, dat zou een ieder van ons hebben...
Pokkuhwind ook!
Hoop van harte dat iedereen die dit leest, de waarschuwing van je serieus neemt, het kan niet vaak genoeg gezegd worden!
Wat moet dat lullig voor je geweest zijn...
Ook het weten dat het een ongeluk was en je dan tóch nog schuldig voelen, denk dat dit wel logisch is, dat zou een ieder van ons hebben...
Pokkuhwind ook!
Hoop van harte dat iedereen die dit leest, de waarschuwing van je serieus neemt, het kan niet vaak genoeg gezegd worden!
Esther ik ken ook je verhaal al en ik heb hem wel gelezen.
Kreeg weer rillingen over mijn rug
Mede door jouw verhaal let ik extra goed op met wind en openstaande deuren.
Nogmaals bedankt dat je het wilde delen.
Kreeg weer rillingen over mijn rug
Mede door jouw verhaal let ik extra goed op met wind en openstaande deuren.
Nogmaals bedankt dat je het wilde delen.