Beste brokken voeding

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Plaats reactie
Lorraine

Beste brokken voeding

Bericht door Lorraine »

Hoii alle,

Mijn naam is Lorraine en ik hoop binnenkort mijn eerste fretten moertje te mogen verwelkomen. Ik zelf ben heel erg gesteld op goede voeding en wil haar gewoon het beste gaan geven. Ik had begrepen dat jonge fretjes veel meer aten en meer eten nodig hebben. Zelf geeft de fokker KVV voer en wil ik hier ook mee door gaan, de brok zal dus meer zijn als bijvoer.

Ik hoor veel over de Orijen, ziwipeak en de Virbac, maar welke is nou daadwerkelijk de beste?

Hebben jullie hier raad mee?
Marjan

Re: Beste brokken voeding

Bericht door Marjan »

Hallo Lorraine, welkom op de frettenvraagbaak. :D
Alle drie de brokken zijn in principe een goede droge brok voor een fret. Zelf heb ik onze fret heel lang een mix van Orijen en Virbac gegeven maar omdat hij last van zijn middenoor begon te krijgen en daardoor moeite kreeg met het kauwen op deze redelijk harde brokken ben ik overgestapt op Ziwipeak. Deze brokken bestaan ook nog eens bijna volledig uit (scharrel)vlees en bevat geen conserveringsmiddelen (is daardoor wel minder lang houdbaar!) dus voor mijn gevoel is Ziwipeak daardoor toch een betere brok dan de andere twee. Maar dat is natuurlijk ook wel weer persoonlijk.

Pups eten inderdaad de oren van je hoofd (figuurlijk :brush:) dus zorg in ieder geval voor voldoende voedsel zolang ze in de groei zijn. Het zal je nog verbazen wat er allemaal verdwijnt in die kleine lijfjes. :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Ik ben het met Marjan eens. Ik vind Ziwi ook duidelijk beter dan de overige merken. Zeker omdat er geen plantaardige toevoegingen zijn en het eigenlijk een natuurlijk gedroogd kvv is.
Lorraine

Bericht door Lorraine »

Bedankt voor de reacties. Dan ga ik mijzelf eens goed verdiepen in Ziwipeak
Plaats reactie