Hallo allemaal!
Ik heb een wildpoeper in huis wonen.
Freddy weet volgens mij wel waar hij moet gaan alleen hij gaat er soms ook naast. In zijn kooi kan ik dit wel oplossen door het stuk ernaast te blokkeren met iets. Maar als hij los loopt is dit wat lastig. Hij gaat dan soms langs de bak of soms op aparte plekken, zoals midden in de kamer Ik heb gewoon strokorrels. Dit lijkt mij niet het probleem, gezien klei vulling ook stoffig is en soms gevaarlijke chemicaliën in zitten voor fretten.
Iemand ideeën hoe ik hem hiervoor kan trainen? Of tips om dit te voorkomen/oplossen?
Ik hoor het graag!
Wildpoeper
Re: Wildpoeper
Ik heb nog nooit gehoord van stro korrels eerlijk gezegd, wij hebben zelf Back-2-nature en dat zijn geperste korrels van papier.
Een fret buiten de kooi zindelijk krijgen is wel een klus wanneer ze dat niet uit zichzelf doen. Waar je mee kunt beginnen is hem pas los te laten wanneer hij in zijn kooi wat op de bak heeft gedaan. Verder zal je buiten de kooi hem echt in de gaten moeten houden en wanneer hij laat zien dat hij wat wil gaan doen, hem consequent oppakken en op een bak zetten. Misschien dat je hem zelfs een snoepje kan geven wanner hij het dan netjes op de bak doet.
Heb je buiten de kooi wel voldoende poepbakken staan? Want sommige fretten zijn gewoon te lui of te enthousiast wanneer ze los zijn om dan de tijd te nemen weer netjes de bak in hun kooi op te zoeken.
Een fret buiten de kooi zindelijk krijgen is wel een klus wanneer ze dat niet uit zichzelf doen. Waar je mee kunt beginnen is hem pas los te laten wanneer hij in zijn kooi wat op de bak heeft gedaan. Verder zal je buiten de kooi hem echt in de gaten moeten houden en wanneer hij laat zien dat hij wat wil gaan doen, hem consequent oppakken en op een bak zetten. Misschien dat je hem zelfs een snoepje kan geven wanner hij het dan netjes op de bak doet.
Heb je buiten de kooi wel voldoende poepbakken staan? Want sommige fretten zijn gewoon te lui of te enthousiast wanneer ze los zijn om dan de tijd te nemen weer netjes de bak in hun kooi op te zoeken.
-
- Aantal fretten: 1
Ik heb meerdere bakken voor hem staan. En hij mag er pas uit als hij op de bak is geweest.
Dat doe je dan in ieder geval al goed. Verder dan alleen nog in de gaten houden wanneer hij zijn kont achteruit wil gaan parkeren.
Vooral bakken zetten waar hij gaat zitten (naja niet midden in de kamer natuurlijk), Eigenlijk zo laag mogelijke bakken waar hij makkelijk in kan. Als niet mogelijk gebruik je van die puppy zindelijkheids matjes, die zijn helemaal plat. Maar dit voelt natuurlijk wel anders aan de voetjes en je wilt juist dat hij die associatie met die bakvulling onder de pootjes des te beter gaat maken. Probeer echt als hem te denken. Ik las ook dat hij net een implantaat heeft. De hormonen pieken vaak even daarna en zo'n 2 weken erna dalen ze ineens rap. Echter zijn hormonen niet de enige oorzaak. Ook hoe hij is opgegroeid in het nest (waar is hij aan gewend) en daarna is van belang.