Hoi allemaal!
Ik wil inspiratie opdoen voor een kastkooi. Heeft iemand zelf een kooi gemaakt en wil die een fotootje delen. Voel je vrij en alvast bedankt!
Groetjes Sanne
Inspiratie kastkooi
-
- Aantal fretten: 1
Re: Inspiratie kastkooi
Er staan ook al wat voorbeelden van kooien in de twee topics "Verschillende voorbeelden van huisvesting-binnen/buiten".
Ik had vroeger allemaal kastkooien. Veel mooier dan een FN, maar het vraagt meer onderhoud en meer ruimte. De binnenkant van onze kastkooien deden wij uiteindelijk helemaal met een epoxy hars afwerken om het hout te beschermen en het goed te kunnen schoonmaken en desinfecteren. Vooral dat laatste kan hout en reguliere verf niet zo goed tegen.
Ik zou moeten zoeken naar foto’s, maar misschien staat er wel iets bij het bovenstaande topic of in de wiki.
Hier staat een van mijn (kleinere) kastkooien. Mijn fretten lopen in principe altijd los in huis en zijn alleen ‘s nachts en als we weg zijn in hun kooi. Vandaag dat een wat kleinere maat wel kon. Voor een fret die de hele dag in de kooi moet doorbrengen en er alleen een uurtje uitkomt om te spelen vind ik dit te klein. Niet qua afmeting, maar omdat de fret er niet rechtop in kan staan...
https://www.frettenvraagbaak.nl/wiki/Huisvesting#Kooien
Ik zou moeten zoeken naar foto’s, maar misschien staat er wel iets bij het bovenstaande topic of in de wiki.
Hier staat een van mijn (kleinere) kastkooien. Mijn fretten lopen in principe altijd los in huis en zijn alleen ‘s nachts en als we weg zijn in hun kooi. Vandaag dat een wat kleinere maat wel kon. Voor een fret die de hele dag in de kooi moet doorbrengen en er alleen een uurtje uitkomt om te spelen vind ik dit te klein. Niet qua afmeting, maar omdat de fret er niet rechtop in kan staan...
https://www.frettenvraagbaak.nl/wiki/Huisvesting#Kooien
Ik zou even foto's moeten zoeken maar de tijd ontbreekt me momenteel. Pb me anders even als reminder.