Nash

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Nash

Bericht door yvonne »

Nou ik ben benieuwd! En beter een roesje dan te veel stress, ik ben altijd bang dat ze erin blijven als het zoveel stress geeft :oops: Ik duim voor Nash :hart:
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Nash

Bericht door Helen »

Fijn om Nash zo bezig te zien, die is echt happy :-)
Hopelijk goede uitslagen!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Nash

Bericht door Marjan »

Nash heeft na een maand zijn tuin weer terug. Hij kon daar even een tijdje niet in omdat er een eend aan het broeden was in de plantenbak. Vanmorgen was het zover en liepen er 10 pulletjes te piepen in de tuin dus die hebben we moeten vangen en vervolgens los gelaten bij moeders.

Daarna hebben we de tuin een klein beetje gefatsoeneerd samen met Nash. In ieder geval zijn de eierschaal resten weg, zijn waterbak is verschoond en gevuld en ik heb al het zand in zijn zandbak waar de algen op groeide eruit geschept. Volgende week maar even een beetje zand aanvullen.
Nash was in ieder geval weer blij, begon gelijk zijn balletjes ter verstoppen in zijn buitenhok. :)

Moedereend met haar kroost:
IMG_0557.jpg
IMG_0557.jpg (106.67 KiB) 1305 keer bekeken
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Nash

Bericht door Karen »

Schattig die kleine kwakertjes :hart:
Deed Nash niet een vreugdedansje? :ferret:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Nash

Bericht door Marjan »

Nou, hij vond de waterspuit niet echt een succes maar de plantenbak werd natuurlijk wel even goed besnuffeld. :lol:
En hij kan nu gewoon weer dagelijks naar buiten, vanmorgen heeft hij ook alweer rond gestruind. En ik ben er ook blij mee, het is zo gezond voor hem die buitenlucht en uitdagingen.
We moeten nu ervoor gaan zorgen dat het niet weer eens gebeurd want volgens mij kunnen eenden een tweede of zelfs een derde leg in een jaar hebben.
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Nash

Bericht door Helen »

Zag een foto van iemand in een straat waar een eend haar eieren naast een voordeur had gelegd. Zo sneu dat ze zulke plekken moeten opzoeken.
Zo weinig veilige plekken nog voor ze.
Kun je niet iets naast de boot voor ze maken waar ze eventueel veilig hun nestje kunnen hebben?

Ja die bak ruikt naar vreemdelingen... iemand is in mijn tuin geweest hahaha!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Nash

Bericht door Marjan »

Nee dat kan niet echt, het waterniveau kan af en toe 1/2 tot 1 meter verschillen en ook voor iets drijvends gaat het hier teveel tekeer. De meeste eenden nestelen in het weiland aan de andere kant van de dijk maar deze eend vond het wel makkelijk lekker dichtbij haar voerplek.

Een andere eend heeft haar nest in een grote lege plantenpot op een aanmeerpaal. Dat had ze vorig jaar ook en toen vielen de pulletjes een voor een in het water terwijl moeders dat niet doorhad. Maar een nest verplaatsen heeft geen zin dus dit jaar zal dat ook wel weer verkeerd aflopen. :???:
Binnenkort maar aan de eigenaar vragen of hij de pot wil afdekken.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Nash

Bericht door Karen »

Soms kiezen vogels inderdaad niet de handigste plekken uit om te nesten...
Maar wel schattig die pulletjes om je heen.
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Nash

Bericht door Helen »

Deze eend is slim, niet handig voor jullie maar wel slim hahaha!

Behalve die in die pot op die paal, niet heel handig van moeke.
Plaats reactie