Schoonmaken buitenren

Een goede huisvesting is onontbeerlijk voor een fret, lees hier over de verschillende mogelijkheden
Plaats reactie
Jody

Schoonmaken buitenren

Bericht door Jody »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, bedankt voor het toevoegen. Ik ben aan het onderzoeken of een fret eventueel een optie voor me is. Ik vraag me hierbij vooral af of de buitenren die er dan zou komen, welke grotendeels niet schoon te maken is (heel laag plavond), geuroverlast zou geven. Zijn fretten over het algemeen zo zindelijk dat dit goed gaat? Of willen ze territorium afbakenen? Of moet ik specifiek voor een vrouwtje kiezen?

Alvast bedankt voor het meedenken 😊

Groetjes Jody
Marjan

Re: Schoonmaken buitenren

Bericht door Marjan »

Hallo Jody, welkom hier. :D

Over het algemeen zijn fretten zindelijk en houden ze zeker hun eigen verblijf vaak wel schoon mits er schone poepbak(ken) in staan. Maar wanneer het een erg grote buitenruimte is heb je zeker wel kans dat ze gaan markeren.
Zelf houden wij onze fret niet buiten maar hij heeft wel een hele grote tuin tot zijn beschikking met een groot slaaphok, zandbak en plantenbak waarin hij kan graven.
Er staat in zijn buitenkooi wel een poepbak maar die gebruikt hij nooit, hij vindt het fijner om in de zand en aardebak zijn behoefte te doen. :roll: Thuis is hij binnen en buiten zijn kooi wel 100% zindelijk.

Dus ik weet niet hoe groot het gedeelte is waar je niet bij kan komen maar mij lijkt dat persoonlijk niet echt handig.
Karen

Bericht door Karen »

Hallo Jody, welkom :D

Fijn dat je er overdenkt om een buitenren te maken voor je fret. Dat vinden ze meestal echt fijn.
Ik zou zo’n moeilijk bereikbare plek persoonlijk niet zo handig vinden. Veel fretten zijn buiten in een ren minder zindelijk. Dat weet je pas als je de bewuste fret hebt, hahaha.
Nu ben ik wel van de poets rondom fretten, dus wil ik overal goed bij kunnen. Vooral ook omdat je dan ook kunt zien wat ze geproduceerd hebben en ze zulke plekken ook als verzamelplaatsen kunnen gaan gebruiken. Je kunt dan ook niet makkelijk zien of er kapotte (gekauwde) materialen tussen liggen.
Zo’n plek wordt toch altijd vies, ook als ze hun behoefte er niet doen.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Welkom! Ik heb in mijn buitenhok toch een ophoginkje van wat stenen + zeil erop gemaakt geloof ik (er kwam geen regen in daar) zodat ik de onderste verdieping ook goed kon schoonhouden. Wat ik ook een goede oplossing vind is een hele bak bak eronder maken met zand, waar ze niet uit kunnen graven uiteraard dus vandaar de bak.

Afbeelding
Afbeelding

Het is maar net wat voor exemplaar je treft met hoe zindelijk ze zijn en hoe schoon ze hun eigen kooi houden, maar over het algemeen zijn fretten kleine viespeukjes door hoe territoriaal ze zijn. Ik wil alles altijd goed schoon kunnen maken.
Jody

Bericht door Jody »

Hallo allemaal,

Nog erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb daardoor besloten voorlopig nog geen fret te nemen. Ik had alleen nog niet gereageerd, mijn excuses. Wellicht heb ik ooit nog jullie advies nodig :) :)

Groetjes!
Plaats reactie