Jillz

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mayke

Re: Jillz en Nix

Bericht door Mayke »

Dat hoop ik ook, zo vervelend die engerds ! :(
Karen

Bericht door Karen »

Zo Jillz en Nix zijn ineens mega aan het verharen :shock:

Ook volgens de fretties is het nu eindelijk zomer :mrgreen:
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Nu pas? :shock:
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Jeetje dat is laat!
Karen

Bericht door Karen »

Nou..voor de tweede keer al. Alleen nu ineens heel veel.
Marjan

Bericht door Marjan »

Hier is Max inderdaad ook alweer voor de tweede keer aan het verharen, geen idee eigenlijk waarom ze dat twee keer in het seizoen doen.
Karen

Bericht door Karen »

Misschien omdat het zo lang koud geweest is?

Jillzje was vanochtend zo grappig! We hebben een oude wok als waterschaal neergezet buiten, met een steen in het midden en een mosselplantje erbij. Jillz was vanochtend steeds aan het duiken om bij de bodem te komen van de schaal....echt met kop naar beneden, helemaal onder :brush: Dat plantje hoorde er volgens haar ook niet in....die werd er telkens weer uitgevist en naast de schaal op de grond gedumpt. Die gaat het niet zo lang overleven, ben ik bang :mrgreen:

Later vond ze een rest runderoor van de hond in de tuin. De schelp was nog intact en zij stopt zo haar halve lijf naar binnen en begint enorm te snuiven!! Wat een mafkees :brush:
Kick

Bericht door Kick »

Haha, wat een lekker ding! :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Die vermaakt zich wel zo te horen !! :lol: :juich:
ray

Bericht door ray »

Heerlijk die frettenfratsen!
Esther

Bericht door Esther »

Heerlijk die frettenstreken! :lol:
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Marjan schreef:Hier is Max inderdaad ook alweer voor de tweede keer aan het verharen, geen idee eigenlijk waarom ze dat twee keer in het seizoen doen.
Hier ook sommige frets....
Mayke

Bericht door Mayke »

Vervelend hoor...... Ik vind 1 keer meer dan genoeg. ;)
Karen

Bericht door Karen »

Wat er nu weer met Nix is :?:
Ik haalde hem aan het eind van de ochtend naar beneden, omdat het daar veel koeler is. Heeft hij ineens een keiharde grote bult op het begin van zijn rug zitten, net achter zijn schouders :shock: het is zo groot als een euromunt, met een klein puntje onderaan. Daar zit een rode punctieplek. Het lijkt dus een steek te zijn van iets, maar wat :?: en zeker weten doe ik dat dus ook niet.... :(
Hij heeft geen koorts, ik mag er aan zitten, al vindt hij dat niet echt leuk (nou vindt hij het nooit leuk als je aan hem zit :clown: ) en af en toe krabt hij er aan.
Ik houd hem met argusogen in de gaten...kijken of hij afwijkend gedrag laat zien en of die bult nog groter wordt.

Ik moet zeggen dat ik het wel vervelend vind dat Hanneke er niet is. Die zou ik gelijk gebeld hebben om te overleggen. Nu heb ik zoiets van" even afwachten en anders richting Utrecht" ...maar dat voelt toch niet echt prettig :|
ray

Bericht door ray »

Kan je er een foto van maken Karen? :?:

Snap je gevoel over Utrecht, maar ja je moet wat toch.
Kick

Bericht door Kick »

Poe, dat is weer schrikken zeg! Hoe gaat het nu met hem?
Marjan

Bericht door Marjan »

Als hij er verder niet sloom van is of zo zou ik het zelf even aankijken. Of anders misschien alleen even bellen met Utrecht, een fret zal niet zo heel erg anders reageren op een insectenbeet als een hond of een kat denk ik dan. Als het om een insectenbeet gaat natuurlijk.
Karen

Bericht door Karen »

Ik heb gebeld met de plaatselijke dierenkliniek. Als het een beet /steek is, is er niet veel ernstigs aan de hand. Het zit op een "veilige" plaats. Ik moest in de gaten houden dat hij niet allergisch zou reageren, maar daar laat hij niets van zien. Ik mocht de bult verkoelen met een ijsblokje. Sinds vanochtend krabt hij er ook niet meer aan, dus ik laat het maar met rust.

Het voelt niet heet, is niet verkleurd en verandert niet in omvang vergeleken met vanochtend. Het rode puntje is iets minder fel rood, dat is alles. Hij lijkt er tot nu toe ook niet anders door, heeft geen koorts. Hij heeft net lekker gegeten en ja slaapt veel....maar dat doet Jillz nu ook met dit weer...

Ik heb een foto geprobeerd Ray, maar je ziet het eigenlijk niet goed op beeld met zijn vacht, alleen wat vreemd uitstaande haren. Om het echt zichtbaar te maken, zou je moeten scheren...dat doen we maar niet :brush:

Ik wacht het even verder af. Mocht het morgenochtend nou nog zo zijn, dan ga ik bellen of ik in Utrecht terecht kan. Mocht het open moeten, dan liever op een plek waar ze ervaring met fretten onder narcose hebben ;) Als het echt een insecten steek/beet is, zou het morgen al anders moeten aanvoelen, of zelfs al verdwenen zijn...
Kick

Bericht door Kick »

Ok, ben benieuwd!
Marjan

Bericht door Marjan »

En?
Plaats reactie