Baasje verzorgen??
Baasje verzorgen??
Bo heeft een tic en ik wil toch eens vragen of jullie dit bekend voorkomt.
Ze klimt op mijn rug en gaat dan likken aan mijn hoofd, net of ze je aan het wassen. Dan krabt ze even met haar pootjes over mijn hoofd en gaat weer verder met likken. Waarom doet ze dat? Is ze inderdaad mijn haren aan het wassen?
Ze klimt op mijn rug en gaat dan likken aan mijn hoofd, net of ze je aan het wassen. Dan krabt ze even met haar pootjes over mijn hoofd en gaat weer verder met likken. Waarom doet ze dat? Is ze inderdaad mijn haren aan het wassen?
Re: Baasje verzorgen??
Dat doet Max hier ook en die krabt dan verdomd hard. Ik denk dat ons huidlaagje toch iets is wat ze kennelijk lekker vinden. Ik heb niet veel haar dus ik laat het niet toe maar een neefje een tijdje terug zat met z'n hoofd tegen de kooi en daar werd Max helemaal wild van
Geen idee waarom sommige fretten dat doen, onze Bo ging in bed altijd steevast naar Kick zijn kale bolletje om die een wasbeurt te geven. Altijd leuk als hij nog lag te pitten.
Oren uitwassen zijn de meeste fretten ook gek van, zal toch wel ons lijfluchtje zijn denk ik dan.
Oren uitwassen zijn de meeste fretten ook gek van, zal toch wel ons lijfluchtje zijn denk ik dan.
haha het is dus wel herkenbaar
Dat krabben gaat inderdaad hard aan toe en doet best pijn.
Maar als ik haar wegzet klimt ze weer naar mijn hoofd en gaat vrolijk verder.
Dat krabben gaat inderdaad hard aan toe en doet best pijn.
Maar als ik haar wegzet klimt ze weer naar mijn hoofd en gaat vrolijk verder.
Het kan ook gewoon 'liefde' zijn
Ja dat zal het zijn, want ik was wel gedouched
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Bibi doet het ook, alleen wel voornamelijk het krabben op mijn hoofd en likken aan mijn oren, dus niet likken op mijn hoofd. Gekke beesten
- fem fatale
Puk is verdomd fanatiek als het op oren wassen aankomt, maar ze trekt ook gewoon mijn oorbellen eruit. Mijn haar laat ze met rust (maar daar krabde Jip wil in), maar mijn wenkbrauwen en wimpers maakt ze wel schoon, likken en dat soort van knabbelen wat volgens mij vachtverzorging is. Vooral mascara moet er echt af.
Ik heb altijd het idee dat het meer dominant en uitproberen is. Ik zie een fret dat op filmpjes ed ook weleens doen bij katten en heel vriendelijk vind ik het niet over komen..
Likken aan oren komt wat aardiger over.
Likken aan oren komt wat aardiger over.
Dat zou ik zelf altijd zien te voorkomen. Maar ik vermoed dat jij dit ook doetfem fatale schreef: Vooral mascara moet er echt af.
En ik zie vaak dat Max gek is op Mar's lippenbalsem en gezicht crème...
- fem fatale
Ze moet eerst mijn bril afzetten, dus ja, ik kan haar op tijd stoppen.
Ik denk dat het bij Puk ook wel dominant gedrag is hoor, het is ook gewoon een dominante tante. Maar het is ook kalmerend gedrag. Ik was gisteren boos op haar omdat ze in mijn enkels bleef bijten, en na haar time out was ze echt van streek en dan kruipt ze in mijn nek en wast mijn oren en dan gaat het weer met haar.
(Mijn katten doen dat trouwens ook. Als ik ze dan een keer ergens voor straf - dat is heus niet zo vaak - dan zijn ze van streek en klimmen op schoot om getroost te worden. Blijkbaar staat de straf en de troost los van elkaar en is het niet zo dat ze denken dat ik omdat ik ze gestraft heb, dat ik boos op ze ben en ze niet wil troosten. Ik ben ook nooit boos, en ik wil ze best troosten, dus daar hebben ze dan weer gelijk in.)
Ik denk dat het bij Puk ook wel dominant gedrag is hoor, het is ook gewoon een dominante tante. Maar het is ook kalmerend gedrag. Ik was gisteren boos op haar omdat ze in mijn enkels bleef bijten, en na haar time out was ze echt van streek en dan kruipt ze in mijn nek en wast mijn oren en dan gaat het weer met haar.
(Mijn katten doen dat trouwens ook. Als ik ze dan een keer ergens voor straf - dat is heus niet zo vaak - dan zijn ze van streek en klimmen op schoot om getroost te worden. Blijkbaar staat de straf en de troost los van elkaar en is het niet zo dat ze denken dat ik omdat ik ze gestraft heb, dat ik boos op ze ben en ze niet wil troosten. Ik ben ook nooit boos, en ik wil ze best troosten, dus daar hebben ze dan weer gelijk in.)
Olie likken is ook wat anders, olie zit vlgs mij ook in prooi en vinden ze ook lekker. Maar Raymond heeft het over dat krabben in je haar, dat doen ze ook als je niks in je haar hebt
Wij hebben eigenlijk nooit fretten gehad die de hoofdharen wilden verzorgen. Wel armen en gezicht aflikken en 'groomen' . Heel zachtjes met die voortandjes knabbelen en likken. Van die kippenvel momentjes
Oren en neus uitkuisen is Jillz heel goed in
Ik ken het niet, geen van mijn fretten hebben dat ooit gedaan of doen het nu nog....
Ze geven wel eens likjes op je handen of armen, maar dat zie ik dan als een liefdesgebaartje, maar meer ook niet.
Ze geven wel eens likjes op je handen of armen, maar dat zie ik dan als een liefdesgebaartje, maar meer ook niet.
de conclusie is dat "we" het ook niet weten?
Het zou inderdaad met dominatie te maken kunnen hebben, maar de ene keer doet ze het wel de andere keer niet.
Er is niet echt een pijl op te trekken waarom ze het doet, dat maakt het lastig.
Het zou inderdaad met dominatie te maken kunnen hebben, maar de ene keer doet ze het wel de andere keer niet.
Er is niet echt een pijl op te trekken waarom ze het doet, dat maakt het lastig.
Nu dus wel! Ik weet niet of ik het wel zo leuk vind, het is pijnlijkKaren schreef:Wij hebben eigenlijk nooit fretten gehad die de hoofdharen wilden verzorgen. Wel armen en gezicht aflikken en 'groomen' . Heel zachtjes met die voortandjes knabbelen en likken. Van die kippenvel momentjes
Queeny heeft de afgelopen dagen twee keer de kans gezien om op mijn hoofd te komen. De eerste keer, gisteren, was ik er ook niet alert op. Jillz wil ook het liefst zo hoog mogelijk en zit vaker op mijn hoofd. Queeny ging gelijk met haar snuffert door mijn haren, begon te krabben en net toen ik haar wilde pakken zette ze haar tanden in mijn hoofd Vandaag was ze weer zoef, zoef op weg naar mijn hoofd en kon haar wel snel pakken, maar toch al gelijk dat krabben met haar voorpootjes...
Oh jee karen, dat beloofd nog wat voor de toekomst !!
Ik ben gewoon heel benieuwd waarom ze dit doen. Het is een pittig dametje ja, maar ik krijg toch ook de indruk dat het iets met geur te maken heeft. Het was echt gelijk snuffert tussen de haren en graven maar
Ja is geen prettig gevoel he Karen
Bo deed precies hetzelfde, maar waarom ze het doen?
Bo deed precies hetzelfde, maar waarom ze het doen?
Mijn meiden laten mijn haren goed met rust tenzij er een elastiekje in zit want dat moeten ze natuurlijk hebben.
Wat ze wel doen is zachtjes mijn wenkbrauwen wassen, en af en toe vergeet Blackie dat dat zachtjes gebeuren moet
Wat ze wel doen is zachtjes mijn wenkbrauwen wassen, en af en toe vergeet Blackie dat dat zachtjes gebeuren moet