Tommy en Lady

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Tommy en Lady

Bericht door Karen »

Aaaahw...dat koppie uit de plateauhoes :hart: :hart:
Wat zal jij genieten van dit zooitje ongeregeld zeg :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Tommy en Lady

Bericht door Marjan »

Wat heerlijk weer dat jonge grut! :hart:
ray
Berichten: 3428
Lid geworden op: 28 mar 2013 15:58
Aantal fretten: 1

Re: Tommy en Lady

Bericht door ray »

Die foto met jouw dochter is leuk!
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Tommy en Lady

Bericht door Kick »

Wat een poeppies :hart:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Tommy en Lady

Bericht door yvonne »

Geweldig! :hart: :hart:
Gebruikersavatar
Esther
Berichten: 1794
Lid geworden op: 17 mar 2013 22:40

Re: Tommy en Lady

Bericht door Esther »

Wat een schatjes :hart:
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 mar 2013 21:29
Aantal fretten: 0
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Tommy en Lady

Bericht door Natascha »

Gisteren:
Nieuwe omgeving voor de pups, de bovenetage, dat is Sharina's kamer, de voorkamer, mijn slaapkamer en badkamer.
Eerst een plexiglas plaatje tegen de trapballestrade, moet er niet aan denken dat ze onnozel naar beneden springen, het trappegat in.

Om 14 uur zijn we naar boven gegaan, eerst die meiden, want Tommy was nog moe, die kwam later.Na een grondige inspectie waar wat stond, met dikke staart om te helpen vegen, liggen ze nu ergens te slapen, en denk je dat we weten waar? Nee, dus wwhahaha, zo ff een speurtocht inzetten, gelukkig zijn ze gechipt

Een super dagje gehad met de meiden en mijn man. Ze zijn allemaal zo super lief. Dewi is de grootste kusserd, die likt je steeds in je gezicht af, Tommy is een goedzak, Lady aanhankelijk afwachtend fretje en Yma is ondernemend. Zelfs met blote voeten kan ik lopen, Krassen wel op mijn benen omdat ze opgetild willen worden, geef ik een kusje, en hangt er eentje in mijn lip, doe ik zachtjes blazen, en dan laat die los en krijg ik een kusje na. Ook als ze in mijn vingers gaan bijten, bij het eruit halen uit de kooi, dan blaas ik zachtjes in het snoetje, en stoppen ze.
Tot nu toe erg goed te corrigeren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lady, wacht wel even af....

Afbeelding

En vanmorgen!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Tommy en Lady

Bericht door Marjan »

Haha, die laatste foto is helemaal geweldig! :lol:
ray
Berichten: 3428
Lid geworden op: 28 mar 2013 15:58
Aantal fretten: 1

Re: Tommy en Lady

Bericht door ray »

Die laatste foto is echt geweldig inderdaad. :hart:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Tommy en Lady

Bericht door Kick »

Haha! :D
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Tommy en Lady

Bericht door Karen »

"Er zaten vier kleutertjes al samen voor het hek" :lach: :hart:
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 mar 2013 21:29
Aantal fretten: 0
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Tommy en Lady

Bericht door Natascha »

Maandag: 15 juli

Een super dagje gehad met de meiden en mijn man. Ze zijn allemaal zo super lief. Dewi is de grootste kusserd, die likt je steeds in je gezicht af, Tommy is een goedzak, Lady aanhankelijk afwachtend fretje en Yma is ondernemend. Zelfs met blote voeten kan ik lopen, Krassen wel op mijn benen omdat ze opgetild willen worden, geef ik een kusje, en hangt er eentje in mijn lip, doe ik zachtjes blazen, en dan laat die los en krijg ik een kusje na. Ook als ze in mijn vingers gaan bijten, bij het eruit halen uit de kooi, dan blaas ik zachtjes in het snoetje, en stoppen ze.
Tot nu toe erg goed te corrigeren.

Dindag 16 juli:
Eentje van de vier, vind het sinds vandaag niet meer nodig om naar de poepbak te gaan. Daarom doet die het in de hoek voor de trap. Blijkbaar makkelijk om zichzelf tegen te houden?
Daarom heb ik er nu een handdoek neergelegd. En nu is het opgelost

Ochtend:
Niet goede ontlasting van 1 van de pups, nu weet ik niet van wie. Dat gaan we dan even uitzoeken, en mocht het zo niet lukken, zal ik ze apart wakker maken, want dan moeten ze altijd poepen, en hopen dat het zo opgelost word. Het zou ook 1 malig kunnen zijn. Ik hoor dat er best wel wat fretjes met slechtere ontlasting zijn en veel spugende fretjes. Kan verschillende oorzaken hebben, de griep die heerst onder de mensen is bij mij de eerste gedachte, of het warme weer

De prooi die ik momenteel geef, wordt in de koelkast ontdooit, en vanuit daar gegeven, ze eten het gelukkig meteen op. Daarna wordt pas de volgende maaltijd uit de diepvries in de koelkast gezet, ivm bacterien die met het warme weer vlug toe slaan

Avond:
De ontlasting was net in de poepbak weer helemaal goed, dus het is (hopelijk) 1 malig geweest.

Net met de pups in de speelren gelegen. Deken op de grond, en ik was een groot klimspektakel. Daarna gingen ze weer aan het onderzoeken, en zelfs van de ene kant waterbak, naar de andere kant.
Wel lekkere afkoeling

Afbeelding

Film:
Afbeelding

Woensdag 17 juli:
Vanmorgen in de speelren speelde de kleintjes gelukkig weer hoe ik het graag zie. Hopsen, wardancen, mondjes open zonder elkaar te bijten, en zeker GEEN bijten en schudden tegelijk, daar hou ik niet zo van. En dan niet te vergeten, die krokodilrol als ze elkaar vast hebben, met daarop volgend dat gepiep.
Maar gelukkig niets van gezien deze ochtend

Ze hebben weer gegeten in de speelren, ook een hamster gaat er gewoon in, de muizen en kwartel voor dadelijk ligt ook al uit de diepvries voor zo.

Nu lopen ze op de plaats en schuurtje, ikke de was ophangen, hun alles ontdekken, dikke staarten, want het is ook zoowww spannend zo'n kraaktunnel hahahaha

Opvallend is, als ze zo hun zelf doen, lekker de ruimte geven, dat ze niet bijterig zijn.
Wel een beetje bijterig, als je ze oppakt, omdat ze willen lopen en dan bijten ze om zich heen. Ook mijn benen zijn nu gewoon veilig, zonder aangevallen te worden.
En tenslotte is een fret geen knuffeldier, wil niet op schoot zitten, maar een onderzoeker, nieuwsgierig van aard.

En voor de liefhebbers van mijn foto's heb ik dadelijk een mooi bewijs op foto, dat een hond in dit geval NIET altijd met fretten kan, ondanks dat hij of zij er mee opgegroeid is

Woensdagavond 17 juli:
Gisteravond zijn de pups eerst boven geweest, maar hebben al door, dat ze het plankje van de trap weg kunnen krabben. Dus dat moet nog vastgezet worden op een goede manier.
Daarna maar naar beneden gehaald, waar ze voor de eerste keer in de woonkamer liepen.
De hond op de bank, met links en rechts bewaking van de mens. Maar de hond keek gewoon rond en gaf geen aanstalte om eraf te springen. De pups hadden het erg druk met alles.
Af en toe kwam er eentje voorbij, en bij een beweging schoten ze weg. Aangezien ze nu alle ruimtes hebben gezien en zijn geweest, kan ik me eens richten op het wennen op de drukte omgeving hier met onverwachts een kind die langsloopt, of een hond die langs loopt. Tommy vond Misty wel erg leuk
Toch bij het zoeken om in de kooi te zetten, zaten ze in het schuurtje en buiten.
Verder (nog) geen interesse in andere fretjes, alleen snufflen of kijken wat er in de kooi zit, of eigenlijk meer, "wat ben jij"...Ow, een fret, en weer doorlopen.

Daarna in de kooi met 4 muizen, 4 kuikens en een kwartel, en deze ochtend alles op *shock*
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 mar 2013 21:29
Aantal fretten: 0
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Tommy en Lady

Bericht door Natascha »

Pups al naar binnen gedaan, buiten veel te warm, binnen te (nog) veel spannend.

De pups gewogen 18 juli 2013:

Yma 490 gram
Lady 534 gram
Dewi 542 gram
Tommy 758 gram (na het spelen, hoofd naar rechts hangen)
ray
Berichten: 3428
Lid geworden op: 28 mar 2013 15:58
Aantal fretten: 1

Re: Tommy en Lady

Bericht door ray »

Gaat goed Natas, zo te lezen :D
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Tommy en Lady

Bericht door Kick »

Haha, wat een bezigheden allemaal :D
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Tommy en Lady

Bericht door Karen »

Zo die groeien goed zeg. Die Tommy wordt straks nog een echte beer :lol:
Leuk hoor om zo alles mee te lezen via jouw verhalen!
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 mar 2013 21:29
Aantal fretten: 0
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Tommy en Lady

Bericht door Natascha »

Voor de eerste keer zien ze water in de douche

Afbeelding

Afbeelding

Even een handdoek neergelegd, kijken of ze dat ook al snappen

Afbeelding

Yma was wat verlaat met douche dus die kwam later nog terug

Afbeelding

Tommy wilde naar beneden, de dag ervoor deed hij ook dat plankje opzij, maar ja, Tommy, dat was gisteren en niet vandaag, nu is nieuwe plaat en beter bevestigd :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Monique
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 feb 2013 12:48

Re: Tommy en Lady

Bericht door Monique »

je bent er maar mooi druk mee natas, maar heerlijk genieten hoor met dat jonge spul :D
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Tommy en Lady

Bericht door Marjan »

Toch wel weer heel leuk hoor dat kleine grut. :D
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Tommy en Lady

Bericht door Kick »

Lekker spetteren! :D
Plaats reactie