Meneer Sjeng van Bakel

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Karen »

Birgit schreef:Nee Sjeng eet alleen stukjes verse duif en mus, maar om die nu steeds te vangen :-). Diepvrieskuiken en muis neemt ie mee naar bed om tegenaan te slapen :-). Dus dat schiet niet zo op..
Vreemde bedpartners hou hij er op na :lach:
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Birgit »

Ja dat heb ik hem ook verteld, maar hij had toen niet zoiets van 'Oh dan eet ik ze maar op' 8-)
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Birgit »

Gister heb ik Sjeng een muis gegeven. Ik had er vijf gehaald: twee mannetjes en drie vrouwtjes. Ik neem bewust altijd twee mannen, omdat het elke keer afwachten is hoe ze zich ontwikkelen. Ik heb weleens mannetjes gehad die zich lieten ondersneeuwen door de dames en die dekken dus ook niet. De een ontwikkelt zich dominanter dan de ander. Nu had ik er eentje die zich duidelijk dominanter ontwikkelde (het grappige is dat de ballen van die muis dan ook groter zijn dan die van de ondergeschikte man 8-) ), maar deze verjoeg ook steeds het andere mannetje. Ik had al bloedvlekken in het hok gezien en dat andere mannetje zat steeds in de voerbak.

Nu ruiken mannetjes ook nogal sterk en deze begon al wat magerder te worden, dus heb ik die gister aan Sjeng gegeven. Vanmorgen vond ik een muizenlijfje zonder kop, staart en poten.. wat nogal luguber oogde :shock: . Maar hij eet er dus wel van. Dat is wel al een begin :-)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Marjan »

Ik blijf het toch luguber vinden hoor om zo je eigen muizen te geven. :???:
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Birgit »

Ergens is dat het misschien ook wel, ergens vind ik het ook wel fijn dat ik weet wat ik voer. En ik merk wel bij mijn fretten (de oude groep dan) dat ze verse muis veel lekkerder vonden :-)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Marjan »

Dat is ook wel zo en jou muizen hebben het veel beter dan de wintersport muizen maar toch zou ik het gewoon niet kunnen om zelf een dier wat je hebt verzorgd op te offeren zeg maar. :???:
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Birgit »

Daarom geef ik die muizen ook geen namen etc. In het begin had ik er echt veel moeite mee, maar het is de reactie van de fretten die alles goed gemaakt heeft. Zij hebben er totaal geen moeite mee en vinden het volkomen normaal.
ray
Berichten: 3428
Lid geworden op: 28 mar 2013 15:58
Aantal fretten: 1

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door ray »

Dan was je vast trots op Sjeng, dat hij lekker gesmikkeld heeft van jouw muizen. :D

Denk dat je inderdaad wel een soort van afstand dient te houden en namen geven het alleen maar moeilijker gaat.
Maar aan de andere kant, Sjeng heeft verse muizen, de muizen zijn beter dan diepvriesmuizen en er zijn vast nog wel een aantal voordelen te noemen. :D
Al begrijp ik jou ook wel Marjan.
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Birgit »

Het heeft ook zeker twee kanten hoor. Ik bekijk dit wat rationeler, maar als je emoties mee laat spelen, wordt het al een ander verhaal. Zonder dat ik dan bedoel dat het een heel emotioneel verhaal is :-)

Sjeng heeft gister trouwens binnen gezeten. In de middag krijgt hij de zon op zijn hok en ik stond met mijn blote voeten voor het hok en verbrande mijn voetzolen aan de stenen. Dat was voor mij toch wel een signaal dat het aan de warme kant was. Nu was Sjeng nog op en neer aan het rennen, maar ik heb hem toch binnen gehaald.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Marjan »

Ja zon op een buitenhok moet je niet hebben. Kun je ervoor geen grote parasol neerzetten?
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Birgit »

Ik haal Sjeng liever een paar uur binnen. Het is alleen met extreem weer. In het hok is het wel koeler door de schaduw van de deur en de tegels hou ik nat :-).

En we hebben geen parasol :-(
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Mayke »

Verstandig om Sjeng overdag wat uren naar binnen te halen, het is ook zoooo warm.

Misschien toch maar een keer een parasolletje scoren ?? :lol:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Karen »

Fijn dat hij van de muis gesnoept heeft :D
...en nu is een paar uur binnen inderdaad beter. Het komt ook zo weinig voor in ons kikkerlandje.
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Birgit »

Even over Sjeng zijn muizen: een paar dagen geleden was het weer zo warm en dan controleer ik Sjeng en de muizen vaker. Anderhalve week geleden zoiets was er een hoogzwangere muis doodgegaan met de warmte en dat vond ik zo zielig :-(. Eergister zag ik een andere hoogzwangere muis het zwaar hebben, dus nu heb ik meteen het hok verplaatst naar een koelere plaats. Een muis kun je niet zomaar nat maken zonder stress, dus heb ik een paar natte sokken in het hok gelegd waar ze dankbaar tegenaan ging liggen. Was wel fijn om te zien :-). Ze zijn trouwens helemaal gek op frettensnoepjes met kip, dus die krijgen ze nu extra. De dames hebben ook vlees (indekten etc mag ook) nodig voor de babies.
Ik vind de muizen ook wel leuk om naar te kijken zo :-).

En Sjeng doet het prima, dat blijft een blije fret. Ik zal eens proberen weer wat foto's te maken.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Karen »

Goh, ik wist niet dat muisjes zo gevoelig waren voor de warmte :shock: gelukkig was je er deze keer snel genoeg bij
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Marjan »

Nee dat wist ik ook niet. Grappig dat ze lekker tegen je koele sokken aan ging liggen. :D
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Birgit »

Ik wist dat dus ook niet.. al was het bij ons in Limburg pas wel erg benauwd warm zeg maar. Maar mama muis is vannacht bevallen gelukkig. Dan kan zij ook bijkomen en die kale babies krijgen het niet snel te warm :-)

En Sjeng mocht vanmorgen weer op de weegschaal en hij zit nog steeds op de 1010 gram. Grappig, want hij lijkt wel groter/zwaarder. Maar het is een lange, slanke fret :)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Marjan »

Wat is hij licht eigenlijk voor een mannetje.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Kick »

Voor mijn gevoel is hij ook zwaarder als ik me de foto's herinner maar net een kilo is niet zo heel zwaar....
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Meneer Sjeng van Bakel

Bericht door Birgit »

Afbeelding
Zo lijkt ie helemaal groter dan een kilo, terwijl hij al twee maanden net boven de 1000 gram is :-)
Plaats reactie