Nannouc (RIP), Wousje en Goliath

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Marjan »

Gekke Wousje! :lol:
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik had hem alleen nog niet gelezen, helaas, dat gaat hem nu ook niet meer worden...... :fluit: :lach:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

:brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahaha! :lol:
Karen

Bericht door Karen »

:lach:
Mayke

Bericht door Mayke »

Nu eens geen verhaaltje over een fretje maar over mijn kater Teun.
Teun is een hele eigengereide kater die altijd al doet wat hij zelf wil. Hij is 9 jaar oud, bijna 10, ik heb hem al meer dan 8 jaar nu, hij was eerst van mijn oudste dochter, maar die kreeg een vriend die allergisch was voor katten, dus het beestje kreeg een nieuw huisje bij moeders ;)
Het ging goed met Beertje samen, ook een kat die ik al had, maar Teun was zo anders !
Hij wilde nooit doen wat jijzelf wilde, hij luisterde niet, wilde niet gekamd worden en als je hem riep kwam hij wel, maar je moet wel geduld hebben. Hij leeft zijn eigen leventje op zijn manier, een echte kat dus ! :lol:

Nu Beertje is weggevallen lijkt Teun opeens een hele andere kat te worden..... hij wil de hele dag aandacht, loopt me de hele dag achterna, komt direct als ik roep en is gewoon zoooo lief.
Dat was hij met Beertje erbij ook wel, maar opeens in hij veel aanhankelijker.
Ik had afgelopen week een tuigje voor hem meegenomen uit de dierenzaak, ik dacht je weet maar nooit, misschien lukt het me om dat tuigje aan te krijgen, mogelijk kan ik dan met hem gaan wandelen buiten in de tuin.....

En vanavond heb ik dat maar eens geprobeerd, samen met Loes die hier ook was en hij vond het heerlijk buiten. Het tuigje omdoen was nog wel even een ding, want meneer wilde steeds spelen met het tuigje en de riem. Maar eenmaal buiten keek hij rustig om zich heen en deed helemaal geen poging om weg te lopen, hij ging heerlijk in het gras om zich heen liggen kijken alsof hij nooit anders gedaan had, en kwam even later bij ons op het terras liggen.
Het was zo grappig......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Otje snapte er niets van, ook al is hij wel wat gewend met de fretten aan een tuigje.... :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Wat heerlijk voor Teun en wat een lieve foto's zeg! :D Dus nu wil Teun vaker naar buiten ;)
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Wat apart dat ie zo veranderd is! Maar wel fijn dat hij zo de tuin in kan :-)

Wij hadden twee katten en eentje legden we altijd aan een riempje buiten (aan de waslijn). Die vond dat heerlijk buiten :-). En soms hoorde je dan klaaglijk gemauw en dan had ie zichzelf vastgelopen ;). Die kat woont nu bij mijn schoonmoeder (hetzelfde lot dus als Teun is ondergaan ;)), vandaar de verleden tijd. Hij kon niet overweg met de andere kat hier en gaat wel heel goed met de andere kat van mijn schoonmoeder, dus na een vakantie is besloten dat hij beter daar kon blijven :)

Durf je hem ook los te laten of dat niet?
ray

Bericht door ray »

Wat een mooie foto's vooral die met Otje vind ik leuk :hart:
Esther

Bericht door Esther »

Leuke foto's! :hart:
Mayke

Bericht door Mayke »

Birgit schreef:Wat apart dat ie zo veranderd is! Maar wel fijn dat hij zo de tuin in kan :-)

Wij hadden twee katten en eentje legden we altijd aan een riempje buiten (aan de waslijn). Die vond dat heerlijk buiten :-). En soms hoorde je dan klaaglijk gemauw en dan had ie zichzelf vastgelopen ;). Die kat woont nu bij mijn schoonmoeder (hetzelfde lot dus als Teun is ondergaan ;)), vandaar de verleden tijd. Hij kon niet overweg met de andere kat hier en gaat wel heel goed met de andere kat van mijn schoonmoeder, dus na een vakantie is besloten dat hij beter daar kon blijven :)

Durf je hem ook los te laten of dat niet?
Echt loslaten durf ik nog niet. Maar Teun is een echte angsthaas, die loopt niet meteen weg, alleen lopen er ook andere katten hier in de buurt los, en dan ben ik bang dat hij schrikt en er alsnog vandoor gaat, dus ik ben wel voorzichtig. En als het zo aan een koord gaat dan is het prima voor hem, ik heb nu zo een kurketreker voor in het gras waar hij aan vast kan liggen. Hij vind het heerlijk zo. :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Wousje loopt nu los, maar ze is het er niet helemaal mee eens, ze wil duidelijk aandacht. Ze moet het helaas nog even zelf doen, zichzelf vermaken, want ik moet nog wat afstand houden van haar ivm de chemo. Maar Wousebousje snapt dat niet natuurlijk, die wil verstoppertje spelen en ik ook..... :(
Hopelijk kunnen we weer knuffelen na het weekend.....
Dat verdiend die lieve Wousje zo ! :ferret: :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja Wous is echt een mensenfretje, zonder aandacht vindt ze er niets aan, gekke meid. Maar des te meer geniet ze zo meteen weer van de aandacht. :)
Karen

Bericht door Karen »

Ik ben van mening dat het met katten net zo is als met fretten....het zijn in principe solitaire dieren. Je kunt de mazzel hebben om een paar bij elkaar te krijgen die echt goed matchen en vrienden voor het leven zijn. Over het algemeen zullen ze elkaar tolereren en wij mensen denken dan vaak dat het vriendjes zijn. Soms heb je echte 'lastpakken' die andere katten de tent uitvechten....
Nu zie je bij Teun heel duidelijk dat hij nooit echt goed uit de verf gekomen is met Beertje erbij, ondanks dat Beertje een schat was en er geen vechtpartijen waren....Teun was toch op zijn hoede ;)
Heerlijk genieten van een aanhankelijke Teun hoor! :D

Ik weet zeker dat Wous over een paar dagen alle aandacht gaat inhalen en dubbel gaat genieten :D
Kick

Bericht door Kick »

Wous krijgt vast en zeker alle aandacht van je als je weer wat hersteld bent ;) En Goliath uiteraard ook. Die is wel makkelijker en vindt eigenlijk alles best maar Wous heeft echt iemand om zich heen nodig.
Marjan

Bericht door Marjan »

Wous en Gool zitten voorlopig weer even bij ons op de frettenboot. Het was erg grappig om te zien dat ze zich gelijk weer thuis voelde. Wous huppelt gelijk achter je aan, weet perfect waar de waltham vandaan komt en wilde vanmorgen de doucheruimte alweer in. Ze is zo'n lekker vrolijk ding, ik wordt gewoon blij van haar als ik haar zie huppelen door het huis. :hart:

Gool had ook meteen door dat hij op zijn plateau zijn muisjes krijgt en had ook zijn balletjeskussen direct gevonden. Die twee gaan we weer even verwennen de komende tijd want ze zullen best wel door hebben dat er iets speelt denk ik.
Karen

Bericht door Karen »

Fijn dat ze bij jullie terecht kunnen :D
Grappig dat ze hun hotel zo herkennen :mrgreen:
ray

Bericht door ray »

Echt geweldig dat ze bij jullie terecht kunnen. :D
Ze zullen echt wel iets door hebben dus verwen ze maar goed.
Marjan

Bericht door Marjan »

Gaan we zeker doen!
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Even over de katten. Katten zijn veel minder solitair dan fretten (bunzing). Bij katten heb je poezengroepjes, katergroepjes en 'topkaters'. De poezengroepjes zijn allemaal dames die bij elkaar in de buurt blijven. Niet dat ze gezamenlijk jagen ofzo, maar ze zijn wel redelijk sociaal. De topkater is een niet-sociale kater die in zijn eentje rondtrekt, de poezen dekt en ook flink van zich af vecht. De katergroepjes bestaan uit 'sulletjeskaters', dat zijn de socialere katers die liever niet vechten. Zij 'reizen' achter de topkater aan en dekken de poezen die hij vergeten is bijvoorbeeld.

Bij katten is een hele duidelijke voorwaarde voor sociaal gedrag dat er voldoende te eten is. Hoe meer voedsel er is, hoe socialer ze zijn. Bij voedselschaarste leven ze dus niet in groepen. Ook is de sociale opvoeding wel belangrijk, kittens die te vroeg uit het nest gehaald worden en geen andere katten zien, kunnen ook a-sociaal worden.

Maar bij katten is het dus minder duidelijk dan bij de bunzing. Al is de bunzing van de marterachtigen wel weer de sociaalste. Dat moet ook niet vergeten worden :-)

Dan on topic: ik zie hier nu dat ze inderdaad terug zijn, fijn dat ze bij jullie terecht konden weer! Ik hoop (voor Mayke) dat ze snel weer naar huis mogen!
Gesloten