Nannouc (RIP), Wousje en Goliath

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mayke

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Mayke »

Dank voor je uitleg van de katten Birgit !

Vanmiddag hebben we de fretjes weer opgehaald, ze zijn nu weer thuis.
Maar hopen dat ik nu wat beter door de hele chemotijd heen ga, en ze weer niet richting het Botel moeten, want Marjan en Kick worden er tuureluurs van...... ;)
Maar dank weer voor de verzorging deze week van de twee keutelaars Mar en Kick, super van jullie ! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

We worden niet zo snel tureluurs hoor. :lol: Maar ik hoop voor jou natuurlijk dat je ze nu verder thuis kunt houden want dat betekent dan ook dat alles gaat zoals het hoort tijdens de twee laatste chemo's.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

We hebben met veel plezier opgepast hoor! ;)
ray

Bericht door ray »

Fijn dat ze weer thuis zijn, maar het personeel van de Botel vond het vast niet erg. :mrgreen:
Hopelijk kunnen ze nu thuis blijven.
Kick

Bericht door Kick »

Het is stil beneden nu.... :( Maar Lana vindt dat niet erg, die heeft haar huiskamer weer terug ;)
Mayke

Bericht door Mayke »

En terecht, ze heft het veels te lang moeten missen.

Vandaag waren Wousje en Gool weer zoals vanouds, alsof ze helemaal niet weggeweest waren.
Vanmorgen eerst de nageltjes gedaan en beiden gewogen zoals ik altijd op maandag doe, en ik heb weer heerlijk gespeeld met ze. :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik kan mij voorstellen dat dit genieten is, ze zijn ook zo lief die twee. :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Wousje was vanmorgen meteen al zo actief..... ze wilde van alles tegelijk ! Rare meid !

Ze ging achter balletjes aan, ze is zelfs door de plastic buis gelopen, en lag heerlijk op haar rug te kroelen in de oranje vis. Daarna moesten we natuurlijk verstoppertje spelen, maar daar werd madammeke al snel te moe van, toen kroop ze in de slaapslurf, en dan kun je het verder schudden, is madammeke toe aan haar slaapje. Zo schattig ! :hart:

Na het krijgen van haar gebruikelijke walthampapje ligt ze nu te snurken in de hangkubus, die hoor ik voorlopig niet meer, die is zoooo moe!

Nu is Goliath aan de beurt, maar we gaan naar buiten wandelen, het is veels te lekker weer om binnen te blijven met hem ! :ferret:
Karen

Bericht door Karen »

Heerlijke frutsels die twee :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is echt genieten. :D
Esther

Bericht door Esther »

Fijn om zo bezig te zijn met je fretjes! :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Naast mijn heerlijke frutsels is er weer een nieuwe bewoonster bijgekomen in huis.....
Sinds vrijdagmiddag heeft Otje, mijn hondje, er een vriendinnetje bij, en geloof het of niet, het is een schatje !

Ik ben er al langer mee bezig om een maatje voor hem te vinden, maar steeds denk ik dan weer, ach waarom, het gaat goed zo, Jack van mijn dochter komt ook vaak hier, dus het is alleen maar weer meer werk, en stel dat het niet klikt, wat dan.....

Maar dit liep toch even anders.... tijdens mijn vorige chemo in het ziekenhuis raakte ik aan de praat met een verpleegster, ze kwam even gezellig bij me kletsen, en we kregen het zo over elkaars dieren en zo..... bleek dat zij dieren opvangt voor Stichting AAi, die werkt als thuisbasis in Griekenland/Corfu, haalt daar zieke of verwaarloosde dieren van de straat, ook uit Spanje e.d. Die verpleegster hier krijgt de honden dan uit die landen, bestudeert ze, voedt ze op en bekijkt wanneer ze zover zijn dat ze naar een nieuwe baas te kunnen hier in Nederland, dan komen ze op de site van Stichting Aai te staan.
Ik vertelde dat ik een chihuahua had en ze zei zo tussen neus en lippen door.... er zit een klein hondje nu in Huizen, die zoekt een adresje, het beestje komt gewoon uit Nederland dus niet uit Spanje of Griekenland...... hmmm......!
Wij dus meteen kijken op de site. :D
En jawel, daar stond ze, onder de naam Ginger, een klein beestje, kruising pinsher-chihuahua en net bevallen van een drieling, bijkomend probleem, ze mist een voorpootje.
Wij zijn gaan informeren, en afgelopen vrijdag zaten we dus daar al op de bank bij het opvangadres, Otje meegenomen natuurlijk en..... we waren op slag verliefd. Wat een lief klein dametje !
Net zo klein als Otje, we hebben de twee losgelaten in de tuin. Helaas had Ot helemaal geen oog voor de mooie dame, liep alleen maar te snuffelen en te schuumen, zag Ginger helemaal niet staan..... :shock:
Ook binnen was het geen liefde op het eerste gezicht, ze waren wel heel aardig tegen elkaar, maar echt snuffelen of zo bleef uit. We hebben toch maar besloten de lady mee te nemen op proef en tot nu toe gaat het voorbeeldig.
Ze spelen samen en liggen samen in de mand, ze delen alles, het gaat echt heel erg goed.
Alleen met mijn kat Teun is het nog niet helemaal oké, daar jaagt ze meteen op, maar dat heeft tijd nodig.

We vonden alleen Ginger helemaal geen leuke naam voor haar, dus we hebben haar omgedoopt tot AAgje. :D
En de naam doet haar er aan want ze is zo nieuwsgierig als wat. :lol:

Dit is de mooie dame :

Afbeelding

Hier samen met Otje....

Afbeelding

en samen met Jack en Otje ..... ook dat gaat prima samen !

Afbeelding

Ze is echt zooo lief, ik denk wel dat ik al zeker weet dat ze mag blijven, ik wil haar niet eens meer kwijt.... ;) :hart: :hart:

:hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart:
Kick

Bericht door Kick »

Nou, Aagje boft maar ;) Wij hebben haar al gezien en ze is nog een tikkie schrikachtig (wat wil je, voor het eerst in haar leven op een Botel!) maar dat gaat helemaal goed komen :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Haar oren zijn wel twee keer zo groot als Otje. :mrgreen: Grappig dat het toch klikt nu ze thuis zijn. :D
ray

Bericht door ray »

Wat een schatje is Aagje. :hart:
Kan me goed voorstellen, dat je haar niet meer kwijt wilt.

Geniet lekker van haar en Otje.
Karen

Bericht door Karen »

Het is een schatje hoor :hart: ik kan me voorstellen dat die niet meer weg gaat.
Esther

Bericht door Esther »

Wat een heerlijk snoetje heeft Aagje :hart:
Danielle

Bericht door Danielle »

ben benieuwd naar haar! maar mayke, dit is een topic van fretten, waar blijft hun update :brush: *hint*

heeft ze al kennis gemaakt met de fretties?
Mayke

Bericht door Mayke »

Jawel hoor, iedere dag al, en ze doet het uitstekend !
Ze blaft niet en de fretten doen ook niks geks naar haar toe.
Ik laat haar niet rechtsreeks bij de fretten hoor, ze blijft achter het hekje. :lol:

Afbeelding

Vanmiddag ben ik met Goliath buiten de tuin in gegaan en Aagje en Otje erbij los.
Otje weet niet beter dat ik daar loop met Goliath en komt af en toe Gool uitdagen, maar Gool doet niks terug, als hij even actief wil doen probeert hij achter Otje aan te gaan maar daar blijft het ook bij.

Vanmiddag zag Gool Aagje voor het eerst buiten in de tuin en hij stond echt even te kijken van wat is DAT dan ?
Toen Aagje dichterbij kwam ondernam hij gelijk actie door achter haar aan te gaan.... zo grappig.
Aagje kwam terug en daagde Gool uit te spelen..... maar die liet zich niet afleiden door de dame en ging gewoon door met graven. Malle fret !

Kick

Bericht door Kick »

Wat een spring-in-het-veld zeg! En Goliath vindt écht alles best :mrgreen:
Gesloten