maden komen uit muis

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
ray
Aantal fretten: 1

maden komen uit muis

Bericht door ray »

Help!!

Ik maak me nu grote zorgen en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Zojuist laat ik Bo en Rebel uit de kooi en zoals gewoonlijk kijk ik of er nog wat ligt in het prooihok.
Daar lag nog een muis in en die pak ik op (zodat ik hem uit de kooi kon halen en wegleggen) en zie dat er maden uit komen!! :shock:
De muist heb ik gisterenmiddag uit de vriezer gehaald en volgens mij hebben ze er wel wat van gegeten.

Kan het kwaad als ze maden hebben gegeten?
Worden die gedood door het maagzuur?
Kan ik beter toch een bezoek brengen aan de dierenarts?
yvonne

Re: maden komen uit muis

Bericht door yvonne »

Oeps, ik zou het niet weten Ray! Persoonlijk denk ik, dat ze er niet van zullen eten als er maden uitkomen. Ik heb ook weleens vliegeneitjes in de KVV gehad (dat gaat in de zomer heeeeel snel) en daar wilden ze toen absoluut niet meer van eten (gelukkig) Je zou voor de zekerheid even naar de DA kunnen bellen natuurlijk als je je zorgen maakt. Sterkte!
Marjan

Bericht door Marjan »

Haha, sorry hoor maar ik schiet wel in de lach door jou paniek posting. :lol:

Volgens mij kan het voor de fretten geen kwaad en is het alleen onsmakelijk voor jezelf en zou ik die muis wel weg gooien.
Op zich vind ik het wel vreemd dat de muis van gistermiddag is en verwacht je niet zo snel dat die zo snel besmet zou raken. Er moet dan toch een bromvlieg vrij snel eitjes in hebben gelegd gisteren.

Hier is het ook wel eens gebeurd en was de muis verstopt in een kraaktunnel waardoor ik die niet had opgemerkt. Een bromvlieg had die mooie broedplaats wel gevonden en er gelijk gebruik van gemaakt.
De volgende dag ging er een fret mee vandoor en liet daarbij letterlijk een spoor achter van krioelende maden. Ik krijg er nog de kriebels van als ik daar nog aan denk. :???:
De enige die er toen beroerd van is geworden was ik. :brush:

Ik zou wel alert blijven op van die grote bromvliegen want die ruiken prooi op (kilo)meters afstand. Dus zorg dat die niet in je huis kunnen komen of sla ze gelijk dood.
ray

Bericht door ray »

ja nu ik wat gerustgesteld ben moet ik ook wel lachen :lol:

Ik vind het zo onsmakelijk inderdaad.
Ze hebben er niet van gegeten dus denk dat ze het geroken hebben dat de muis niet goed was :?:
overigens heb ik de muis nu een enkeltje kliko gegeven :lol:
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Hihi smerig he? Maar fretten kunnen prima insekten eten hoor. Dat zal de bunzing ook weleens doen. Al is de fret er niet zo'n liefhebber van, evenals de kat. Honden daarentegen vinden verrot vlees juist lekker (sommige honden dan) en houden wel van bewegend vlees ;-)

Als je trouwens die muis in de kliko gooit, doe er de volgende keer een zakje omheen. Anders doe je straks de kliko open en komen ze er weer uit 8-)
Marjan

Bericht door Marjan »

:shock:

Gewoon door de WC spoelen lijkt mij, dat is veiliger. 8-)
Birgit

Bericht door Birgit »

Behalve als die verstopt raakt 8-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Een muis moet toch wel lukken lijkt mij. :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Nooit zomaar in de kliko gooien en zeker in als deze in de zomer in de volle zon staat ;)

Overigens geldt dat voor alle etenswaren die snel rotten...
ray

Bericht door ray »

Birgit schreef:Als je trouwens die muis in de kliko gooit, doe er de volgende keer een zakje omheen. Anders doe je straks de kliko open en komen ze er weer uit 8-)
ik heb hem nu in een gemeentelijke tuin gegooid :fluit: (misschien dat een kat of hond het dan op eet 8-) )
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh is dat de kliko bij jou? 8-)
Birgit

Bericht door Birgit »

Een kat niet.. en dode muizen stinken echt enorm.. dus ik weet niet of dat erg handig is. Er lag hier pas ook een dode muis in de tuin (heb ik pas later gevonden) en ik rook hem elke keer en heb zelfs in mijn auto gekeken, maar het duurde twee dagen voor ik hem zag liggen :-)
ray

Bericht door ray »

oke ik ga hem dan toch maar in de stortkoker gooien.
Karen

Bericht door Karen »

Heel onsmakelijk, maar niet gevaarlijk hoor. Met dit weer en de deur en ramen open kan het heel snel gaan!
Wij hebben veel last van doe gore groene vliegen, vanwege een vishandel naast ons. Ik heb dan ook steeds vliegenmeppers bij de hand en bij mooi weer wordt de prooi steeds gecontroleerd op vliegeneieren. Jillz heeft er nl een handje van om de wat grotere muizen te onthoofden en ze dan onder haar matras te verstoppen, totdat ze echt hongerig is. Tja in de zomer zijn vliegen vaak 'hongeriger' dan zij ;) :mrgreen:

Overigens heb ik bij Xenos afgelopen week muggengaas met klittenband gekocht. Ik wil dat komende week op de FN gaan vastzetten. Dan kunnen vliegen etc niet meer binnenkomen als de deuren gewoon dicht zijn. Even afwachten of het ook gaat werken in de praktijk....
Marjan

Bericht door Marjan »

ray schreef:oke ik ga hem dan toch maar in de stortkoker gooien.
Je sjouwt wat af met die muis. :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

:brush:
Birgit

Bericht door Birgit »

Iew! Als ie al buiten ligt met maden, zou ik hem écht niet meer oprapen. Gewoon handje aarde erover ofzo..
ray

Bericht door ray »

:lach:
Kick

Bericht door Kick »

Wat een ranzig topic zeg.... :clown:
yvonne

Bericht door yvonne »

Nogal ja! :brush:

Ik heb onlangs een vliegenzak gekocht met natuurlijke lokstof erin, je moet er water bijdoen en de zak dan in de zon hangen. De vliegen komen erop af, gaan in de zak maar kunnen er niet meer uit, ze worden verteerd in de zak. Er kunnen 20.000 vliegen in 1 zak van 15 euro.
Werkt SUPER!
Plaats reactie