Bo geeft over
Re: Bo geeft over
Metacam? Volgens mij is dat een pijnstiller zoals Meloxicam en dat moet je beslist niet geven aan een fret!
Raymond, geef dit alsjeblieft niet en mail Hanneke gelijk even, dit gaat echt fout wanneer je dit geeft aan een fret met maagklachten.
Overigens snap ik ook niet wat je arts denkt te vinden met een echo, en om nu al te zeggen dat ze open moet vindt ik ook wat te voorbarig zonder bloedonderzoek, rongenfoto en maar twee weken synulox. Echt hoor, je moet echt even contact met Hanneke opnemen hierover want dit gaat niet goed.
Raymond, geef dit alsjeblieft niet en mail Hanneke gelijk even, dit gaat echt fout wanneer je dit geeft aan een fret met maagklachten.
Overigens snap ik ook niet wat je arts denkt te vinden met een echo, en om nu al te zeggen dat ze open moet vindt ik ook wat te voorbarig zonder bloedonderzoek, rongenfoto en maar twee weken synulox. Echt hoor, je moet echt even contact met Hanneke opnemen hierover want dit gaat niet goed.
Zie onze Wiki: http://www.frettenvraagbaak.nl/wiki/Gez ... ij_de_fret" onclick="window.open(this.href);return false;De voor de hond en kat veel gebruikte pijnstillers (NSAID's) als Metacam® (meloxicam) en Rimadyl® (carprofen) geven helaas veel problemen bij de fret.
IK dacht dat er bij een fret sowieso erg voorzichtig omgesprongen wordt met het geven van pijnstillers in het algemeen.
Hanneke bestrijd liever als het kan de oorzaak van de pijn.
Hanneke bestrijd liever als het kan de oorzaak van de pijn.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik begrijp de keuze voor een pijnstiller niet zo eerlijk gezegd, zeker omdat niet duidelijk is wat haar mankeert
Maar ik moet zeggen dat ik wel een beetje zorgwekkend vind. En als het een nsaid is, zou ik dit zeker niet aan een maagpatientje geven, daar kan ze echt heel ziek van worden
Maar ik moet zeggen dat ik wel een beetje zorgwekkend vind. En als het een nsaid is, zou ik dit zeker niet aan een maagpatientje geven, daar kan ze echt heel ziek van worden
Bedankt voor de informatie.
De dosis die ze krijg is maar 1 druppel per dag en als ik de wiki goed lees kan het wel in lage dosis.
Vanmiddag heeft ze een injectie gekregen, en zou dan morgen weer een druppel moeten maar dat doe ik niet.
Wel moet ik even iets rechtzetten, dat van de maagklachten is iets wat ik zelf denk. Maar de DA deelt die conclusie niet, omdat ze niet reageert op de maag. Hij denkt zelf aan de darm of eventueel een ander orgaan. Daarom gaan ze dinsdag eerst een bloedtest doen en aan de hand daarvan eventueel nog een foto maken of echo.
Dat had ik niet duidelijk uitgelegd, want het duizelde mij ook ff
Ze krijgt nu waltham (want brokken spuugt ze uit) en dat vind ze geen straf
Nu loopt ze nog een extra rondje, ze is veel actiever dus de waltham doet goed. (En ze krijgt dus meer voeding binnen en komt zo hopelijk ook weer aan)
De dosis die ze krijg is maar 1 druppel per dag en als ik de wiki goed lees kan het wel in lage dosis.
Vanmiddag heeft ze een injectie gekregen, en zou dan morgen weer een druppel moeten maar dat doe ik niet.
Wel moet ik even iets rechtzetten, dat van de maagklachten is iets wat ik zelf denk. Maar de DA deelt die conclusie niet, omdat ze niet reageert op de maag. Hij denkt zelf aan de darm of eventueel een ander orgaan. Daarom gaan ze dinsdag eerst een bloedtest doen en aan de hand daarvan eventueel nog een foto maken of echo.
Dat had ik niet duidelijk uitgelegd, want het duizelde mij ook ff
Ze krijgt nu waltham (want brokken spuugt ze uit) en dat vind ze geen straf
Nu loopt ze nog een extra rondje, ze is veel actiever dus de waltham doet goed. (En ze krijgt dus meer voeding binnen en komt zo hopelijk ook weer aan)
Heeft ze nu metacam of metrazol Ray???
Dat zijn twee heel verschillende dingen!! Op FB heb je het over metrazol.....
Metacam zou ik echt niet geven aan een fretje wat al niet lekker is en je niet eens weet wat er precies aan de hand is.
Afijn daar is hierboven al genoeg over gezegd en het is jouw fret...
Dat zijn twee heel verschillende dingen!! Op FB heb je het over metrazol.....
Metacam zou ik echt niet geven aan een fretje wat al niet lekker is en je niet eens weet wat er precies aan de hand is.
Afijn daar is hierboven al genoeg over gezegd en het is jouw fret...
Karen het is metacam. Ik had het op facebook verkeerd neer gezet.
Waarom is er dan eigenlijk niet gelijk een bloedonderzoek gedaan vrijdag?
Maar nogmaals, ik zou die druppels helemaal niet geven. Een maag en/of darmprobleem is heel reëel en dan werkt zelfs maar één druppel averechts.
Maar nogmaals, ik zou die druppels helemaal niet geven. Een maag en/of darmprobleem is heel reëel en dan werkt zelfs maar één druppel averechts.
Wees daar inderdaad héél voorzichtig mee Ray!
De reden dat Koda nu zo'n maagprobleem heeft is waarschijnlijk ook doordat ze een NSAID kreeg van mijn dierenarts, dus kijk daar echt mee uit..
De reden dat Koda nu zo'n maagprobleem heeft is waarschijnlijk ook doordat ze een NSAID kreeg van mijn dierenarts, dus kijk daar echt mee uit..
Marjan omdat dit niet mijn eigen DA was (die is nog op vakantie) en hij wilde nu wel een bloedonderzoek doen, maar kon het toch pas na het weekend testen en dan is mijn DA weer terug.
Metacam is trouwens afgeschaft
Metacam is trouwens afgeschaft
Oh oké, duidelijk. En goed dat je afziet van de metacam. Ik had het Hanneke nog even gevraagd en die zei ook "gelijk mee stoppen en beslist niet meer geven" Ik kon mij ook al niet voorstellen dat jou eigen da dat voorgeschreven had.
Hoe gaat het nu met haar Raymond?
- yvonne
Ben ik ook benieuwd naar!
Ik ook! Hopelijk gaat het goed!
- yvonne
Op Facebook zegt Ray dat het beter gaat en dat Bo geniet van de waltham
Oh dat is fijn om te horen
Oh gelukkig maar.
sorry was ff wat druk het afgelopen weekend
het gaat steeds beter, gisteren heeft ze zelfs haar brokken binnen gehouden! (het was maar een klein beetje maar toch)
En ze krijgt een dik buikje
het gaat steeds beter, gisteren heeft ze zelfs haar brokken binnen gehouden! (het was maar een klein beetje maar toch)
En ze krijgt een dik buikje
*slaat zichzelf tegen zijn hoofd*
Hoe dom kun je soms zijn, die dikke buik is een gespannen buik. Maar ze heeft net wat dikkere waltham op, misschien komt het omdat ze net gegeten heeft?
Ze is wel lekker actief nu en aan het spelen met Rebel.
Hoe dom kun je soms zijn, die dikke buik is een gespannen buik. Maar ze heeft net wat dikkere waltham op, misschien komt het omdat ze net gegeten heeft?
Ze is wel lekker actief nu en aan het spelen met Rebel.