Meneer Sjeng van Bakel
Re: Meneer Sjeng van Bakel
Hij oogt zeker zwaarder, ik zou hem zo wel ingeschat hebben op iets van 1400 gram. Of jij bent kleiner geworden.
Haha nee niet dat ik weet . Maar van mijn vorige groep waren Troy en Falkor kleiner (en ook lang) en zij waren dan 900 gram. En Balthazar en Artax waren wat peervormiger en daardoor een stuk zwaarder. Maar Sjeng is gewoon een slungel
Sjeng denkt:'ik zie een neus en ik wil happen!'
Maar hij ziet er zo inderdaad groter uit.
Maar hij ziet er zo inderdaad groter uit.
Vind ik ook, hij lijkt op de foto veel groter dan hij dus in werkelijkheid is.....
Dat zou je inderdaad wel zeggen....hij lijkt echt groter op de foto's
Oh ik voel mezelf wel een beetje gemeen. Vanmorgen heb ik de muizen verschoond. Ik had het hok even buiten gezet, maar omdat ik van Sjeng van alles moest pakken, had ik Sjeng even snel opgesloten in het onderste deel van de FN (zodat ik in en uit kon lopen). De babymuisjes worden al groot, dus werd het toch echt tijd om er eentje aan Sjeng te geven, anders schiet het nog niet op. Dus ik heb mn verstand op nul gezet en heb Sjeng een baby gegeven in de FN. Hij pakte hem enthousiast aan, beet de muis dood en ging daarna bij de tralies kijken of er nog meer kwam. Ik ben daarna maar terug gegaan naar de muisjes. Toen ik na een halfuurtje klaar was met verschonen, was de muis weg!
Het was een witte muis, dus die zou je toch wel ergens moeten zien liggen, maar ik heb de FN zo ongeveer omgekeerd en niks gevonden. Dus nu ben ik stiekem ook wel trots op mijn Sjengelbengel
Het was een witte muis, dus die zou je toch wel ergens moeten zien liggen, maar ik heb de FN zo ongeveer omgekeerd en niks gevonden. Dus nu ben ik stiekem ook wel trots op mijn Sjengelbengel
Oh geef je ze dan levend aan hem ?
Blijf dat toch een eng idee vinden..... Mar wel goed dat hij weet wat hij ermee moet doen, verser kun je ze niet geven !
Blijf dat toch een eng idee vinden..... Mar wel goed dat hij weet wat hij ermee moet doen, verser kun je ze niet geven !
Sjeng is oan de muis
Oh dat heeft hij het toch opgesmikkeld
Het probleem bij babymuisjes is dat ik niet precies weet hoe ik ze sneller kan doden dan Sjeng. Strekken kan niet (te klein) en ik heb hem wel hard op de stenen gegooid, maar dan stuipen ze nog wel. Verdrinken, gas, invriezen etc. vind ik niet kunnen. Kleine muizen kunnen ook niet weglopen.
Maar ik ben wel blij dat ie ervan gegeten heeft!
Maar ik ben wel blij dat ie ervan gegeten heeft!
Als je een fret hebt die ze snel en handig kunnen doden, zie ik daar het probleem ook niet van. Sommige fretten kunnen dat niet en dan wordt het een lijdensweg natuurlijk....
Ik geef ze toch liever dood!
Maar ja, de mijne zijn vermalen muizen dus dan zou het wel heel erg raar zijn als die nog zouden leven
Maar erg goed van Sjeng!
Maar ja, de mijne zijn vermalen muizen dus dan zou het wel heel erg raar zijn als die nog zouden leven
Maar erg goed van Sjeng!
Nog even over de muizen: ik heb niet het idee dat het echt een daverend succes is. Wat de muizen betreft wel, want die fokken maar aan. Maar Sjeng pakt de muis aan, verstopt hem en komt terug voor een Cosma-snackje. Ik vond ook pas een muis terug waar alleen de pootjes, halve kop en staart af was. Dat vind ik zo zonde / sneu van de muis.
Gelukkig is er dan altijd nog Floyd, onze kat. Die heeft dus wel dat enorme enthousiasme als het op muizen aankomt. Het is ook een no-nonsense kat die zijn prooi doodbijt, opeet en terugkomt voor de volgende.
Ik moet zeggen dat ik wel meer moeite heb met muizen voeren als een fret ze niet (enthousiast) opeet. Dan vind ik het veel eerder zielig..
Gelukkig is er dan altijd nog Floyd, onze kat. Die heeft dus wel dat enorme enthousiasme als het op muizen aankomt. Het is ook een no-nonsense kat die zijn prooi doodbijt, opeet en terugkomt voor de volgende.
Ik moet zeggen dat ik wel meer moeite heb met muizen voeren als een fret ze niet (enthousiast) opeet. Dan vind ik het veel eerder zielig..
Oh dat is inderdaad zonde (en zielig voor de muis). En wat een gekke fret heb jij dan eigenlijk dat hij niet enthousiast is want verser kan het natuurlijk niet.
Ik heb het idee dat hij wat meer 'gevogelte-minded' is. Die duif had hij bijvoorbeeld wel de kop van af gegeten, terwijl dat veel minder toegankelijk is dan een muis. Ook de merelbaby was grotendeels opgegeten. Maar de kwartel en eendagskuikens liet ie dan wel weer liggen. En ik kan moeilijk babymerels en duiven gaan vangen
Nu de zomer voorbij is, kan ik nog eens proberen wat ie van kippenstukjes vindt.
Nu de zomer voorbij is, kan ik nog eens proberen wat ie van kippenstukjes vindt.
wat een fret niet kent, eet hij niet ?
Hij heeft een heel eigen smaak
Klopt gedeeltelijk hoor. Net als mensen leer je ook bepaalde dingen eten in je jeugd. Je hebt toch ook varkenshersens (zult) of konijnenkoppen die mensen vroeger aten? Ik ga al over mijn nek bij het idee. Dat is ook iets wat je moet leren eten. Voor dieren geldt dat ook dat ze veel van hun moeder leren: wat ze wel, maar ook wat ze niet kunnen eten. Vergeet niet dat je een enorm risico loopt als dier als je iets eet wat giftig of ongeschikt is, dat kan je je leven kostenray schreef:wat een fret niet kent, eet hij niet ?
Maar wat eet hij dan eigenlijk het liefst?