Neusspray bij MOO
- fem fatale
Neusspray bij MOO
Ik breng hem toch nog een keer, neusspray bij allergie bevatten corticosteroïden, en die werken ook bij virale infecties erg goed (ze zijn niet ongevaarlijk, bij overmatig gebruik kan je tussenschotje oplossen, maar ik gebruik ze al een jaar of 10 2-4 per dag, en heb in die tijd pas 1x een bloedneus gehad, dus zo gevaarlijk zijn ze nou ook weer niet).
Het lijkt mij wel de moeite van het proberen waard. Al zou je zelfs gewone zoutoplossing kunnen proberen, die werkt bij katten met niesziekte (meestal viraal) ook erg goed.
Het lijkt mij wel de moeite van het proberen waard. Al zou je zelfs gewone zoutoplossing kunnen proberen, die werkt bij katten met niesziekte (meestal viraal) ook erg goed.
Re: MOO en voeding?
Die neusspray zal wel helpen ja, want corticosteroiden zijn bijnierschorshormonen oftewel Prednison.
Ik zou niet weten hoe je een fret neusspray zou moeten geven eerlijk gezegd.
- fem fatale
Spray weet ik ook niet, maar druppels lijkt me best te doen.
Het idee lijkt me op zich aardig, gebruik zelf ook e.a. aan luchtwegenmiddeltjes. Alleen mijn fretten zijn pijnlijk op de bullae, last van hun oortjes, hun nek, keel, alles doet zeer en dan moet ik ze in de houdgreep krijgen om neusdruppels in hun neus te wurmen? Het middel moet ook niet erger zijn dan het doel en bij fretten hoort toedienen daar ook bij.
- fem fatale
Ik heb geen ervaring hiermee met fretten, maar met katten is het echt heel makkelijk. Nu heb ik makkelijke katten, maar ik heb ook een makkelijke fret (voor mij dan), dus ik denk dat het me wel zou lukken als het nodig was.
Maar ik heb alleen Jip gehad met een MOO, en Jip had echt nergens pijn, dus dat was helemaal makkelijk.
Maar ik heb alleen Jip gehad met een MOO, en Jip had echt nergens pijn, dus dat was helemaal makkelijk.
Een gewone zoutoplossing ( keukenzout met lauw water) kan misschien ook al wonderen verrichten. Dat is een techniek die in yogakringen veel gebruikt wordt, mensen en kinderen die die neusspoelingen dagelijks doen worden bijna nooit verkouden. Ook tijdens mijn chemo heb ik erg veel baat gehad bij zoutspoelingen.
Misschien toch ook een idee om dat te gebruiken bij fretten ?
Een druppeltje inbrengen in het neusgat van de fret of mogelijk stomen of een spray lijkt me wel te doen.
Mocht het om een virus gaan dan kan het bijdragen om de ontsteking van het slijmvlies zoveel mogelijk te beperken tot alleen in de voorste luchtwegen en het daar te genezen, en zo voorkom je misschien het doorschieten van het virus ( als dat inderdaad ook de boosdoener is) naar de oren, bullea e.d.
Misschien toch ook een idee om dat te gebruiken bij fretten ?
Een druppeltje inbrengen in het neusgat van de fret of mogelijk stomen of een spray lijkt me wel te doen.
Mocht het om een virus gaan dan kan het bijdragen om de ontsteking van het slijmvlies zoveel mogelijk te beperken tot alleen in de voorste luchtwegen en het daar te genezen, en zo voorkom je misschien het doorschieten van het virus ( als dat inderdaad ook de boosdoener is) naar de oren, bullea e.d.
Ik denk dat Karen gelijk heeft om als je dan een neusspray wilt gebruiken, je eerst er eerst een met een zoutoplossing
kunt uitproberen.
Dit helpt namelijk vaak net zo goed.
En mocht dat dan niet helpen dan kun je altijd nog de neusspray met een corticosteroíde nemen (alhoewel ik dat zelf wel eerst aan Hanneke zou vragen of ze het daarmee eens is)
Ik heb voor mezelf zo'n gezichtsstoomapparaatje waar je bijv rhinocaps( dus ook neusspray) in kunt laten oplossen,en daar zou je ook je fretje even boven kunnen laten ademen.
En die kosten zo'n 10 euro bij de kijkshop.
Of desnoods het in een pan met kokend water doen en dan als het wat afgekoeld is (maar nog wel stoom afgeeft) je fretje er bovenhouden en erg goed vasthouden
kunt uitproberen.
Dit helpt namelijk vaak net zo goed.
En mocht dat dan niet helpen dan kun je altijd nog de neusspray met een corticosteroíde nemen (alhoewel ik dat zelf wel eerst aan Hanneke zou vragen of ze het daarmee eens is)
Ik heb voor mezelf zo'n gezichtsstoomapparaatje waar je bijv rhinocaps( dus ook neusspray) in kunt laten oplossen,en daar zou je ook je fretje even boven kunnen laten ademen.
En die kosten zo'n 10 euro bij de kijkshop.
Of desnoods het in een pan met kokend water doen en dan als het wat afgekoeld is (maar nog wel stoom afgeeft) je fretje er bovenhouden en erg goed vasthouden
Rhinocapsules zou ik niet zomaar gebruiken voor een fret hoor, veel te heftig, ik kan daar zelf ook niet tegen.
Overigens heb ik ooit eens zo'n gezichtsstoom-apparaat gekocht voor de fretten toen ze allemaal letterlijk snotverkouden waren. Ze konden toen echt niet meer door hun neus ademen en moesten dat door hun bekkie doen, echt een heel zielig gezicht.
Maar boven zo'n apparaat houden ging hem echt niet worden, daar snapten ze niets van. Ik heb er toen met Hanneke over gehad en die vertelde dat je dan beter de fret in een carrier in de doucheruimte kan zetten, bijvoorbeeld wanneer je zelf ook gaat douchen.
Overigens heb ik ooit eens zo'n gezichtsstoom-apparaat gekocht voor de fretten toen ze allemaal letterlijk snotverkouden waren. Ze konden toen echt niet meer door hun neus ademen en moesten dat door hun bekkie doen, echt een heel zielig gezicht.
Maar boven zo'n apparaat houden ging hem echt niet worden, daar snapten ze niets van. Ik heb er toen met Hanneke over gehad en die vertelde dat je dan beter de fret in een carrier in de doucheruimte kan zetten, bijvoorbeeld wanneer je zelf ook gaat douchen.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Je kan ook essentiële olie verdampen op een elektrische verdamper of in zo'n waterbakje met een waxinekaarsje
(zorg wel dat je fretten er niet bij kunnen komen) bijvoorbeeld davos olie of dennen olie opent de luchtwegen en bestrijd bacteriën en virussen. Tee trea olie kan ook. Ook goed voor de mens! (tenzij je hevig reageert op geuren)
(zorg wel dat je fretten er niet bij kunnen komen) bijvoorbeeld davos olie of dennen olie opent de luchtwegen en bestrijd bacteriën en virussen. Tee trea olie kan ook. Ook goed voor de mens! (tenzij je hevig reageert op geuren)
- fem fatale
Of van die babycapsules met zoutoplossing? Die zijn heel makkelijk. Stomen naast de douche klinkt ook logisch, doe ik zelf ook als ik moeilijk ademhaal.
Dat heb ik toen ook gedaan hier, had op advies van Karen eucalyptus en tijm gehaald. Op advies van Mayke hing er een halve rauwe ui aan de kooi dus we konden ons lol op met rare luchtjes in huis.yvonne schreef:Je kan ook essentiële olie verdampen op een elektrische verdamper of in zo'n waterbakje met een waxinekaarsje
Doe ik regelmatig
Als het maar helpt toch!
Maar gaat dat middenoorproblemen oplossen?
Dat is toch meer ter voorkoming van, eventueel. Als middenoorproblemen en griep/verkoudheidsvirussen inderdaad een verband hebben?
Dat is toch meer ter voorkoming van, eventueel. Als middenoorproblemen en griep/verkoudheidsvirussen inderdaad een verband hebben?
Precies wat ik denk Maartje...
@ Maartje: Het zal hooguit wat verlichting kunnen brengen, maar ik denk ook niet dat daarmee een MOO opgelost of voorkomen zou kunnen worden.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Nee je lost er MOO niet mee op, maar je houd wel de bovenste luchtwegen open en schoon en ook de buis van eustachius die in verbinding staat met het middenoor. Het zijn allemaal aanvullende hulpmiddeltjes die kunnen helpen.
Ook weer goeie ideeën en vragen voor op het symposium luitjes
toevallig sprak ik hanneke laatst ook nog over MOO, en die zei dat je ook verschil kan zien met drinken bij fretten. Dit schijnt bij kinderen ook te zijn. Koud water is moeilijker dan warmer water