Smiegel stinkt niet, hij meurt...:(

Voor alle medische problemen waar geen subforum voor is
Esther

Re: Smiegel stinkt niet, hij meurt...:(

Bericht door Esther »

Anders ik wel!
Suzy
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Hoorde van Yvon dat jullie benieuwd waren naar hoe en wat.
Heel kort ff want ik moet de fretten doen, de hond moet naar buiten en eten en de skunks moeten ook nog los en eten...
Als ik straks rustig in bed ligt komt het hele verhaal wel, voor nu is het alleen dat Smiegel een rotte kies heeft en Hanneke weet nog niet precies wat hij mankeert, Misty heeft DCM.
Karen

Bericht door Karen »

Ah gatsie...DCM :( is er nog een kansje om het met meds te reguleren?
Ik wacht het verhaal verder wel af....
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Hahaha...zag dat er om half 3 al gevraagd werd hoe het gegaan was, mijn afspraak stond voor 14:40...:D

Er is iig heel iets anders uit gekomen dan dat ik had verwacht...:(

Smiegeltje heeft een rotte kies die er nog uitgehaald moet worden, verder heeft hij een buikpunctie(?) gehad maar dat is niet gelukt.
Op de röntgenfoto was te zien dat zijn lever enigszins vergroot was.
Op de foto was óók te zien dat het geen vet was, die buik van hem dus, waarop Hanneke zei dat het zeer waarschijnlijk vocht was maar ja, met die buikpunctie is er nix naar buiten gekomen, ze kon het dus niet met zekerheid zeggen wat er nou precies aan de hand was, maar de kans is er dat hij ook wat aan zijn hartje heeft... :|
Sta ik maar een beetje glazig naar dat scherm te kijken want echt waar, buiten dat ik van mijn zoon ooit eens zo‘n foto van zijn voetje heb gezien, hij was toen een jaar of 8, heb ik nog nooit een röntgenfoto gezien, het enige wat ik goed zag was een “balletje“, en dat was zijn hart.

Moet wel zeggen dat “binnenkantjes“ mij nog nooit geboeid hebben, vind dat helemaal nix...:(
Maar dat heeft weer een hele andere reden..

Er was iig weinig contrast te zien waaruit ze dus opmaakte dat het geen vet was.

Hij moet nu ook iedere dag een kwart tabletje voor dat vocht en ik moet hem dagelijks wegen.

Tja, en dan Misty...
Had me er al op ingesteld dat ze weer last van haar oortjes had maar dat was dus niet het geval...mijn piercing-tante heeft DCM maar gelukkig kan ze met de medicatie wel 100worden! (bij wijze van spreken dan hè..;) )
Moet van alle2 een lijstje gaan maken en over anderhalve week weer voor controle terug.

Ik had al gezegd tegen Hanneke dat ik hier op het forum maar eens zou gaan vragen of er iemand dan zo rond die tijd haar kant op zou gaan maar mijn broer zei later in de auto dat hij de volgende keer ook zou rijden...;)
Heb wel een fijne broer gelukkig...;)
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Tjemig wat twee tegenvallers zeg... DCM is gelukkig niet geheel onbehandelbaar maar het is toch iets waar je van schrikt.

Em wat gaat Hanneke dan verder met Smiegel doen? Die kies is er nog niet uit begrijp ik maar heeft hij daar geen pijn van dan?
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat zijn nou geen dingen die je wilt horen, wat naar die hartkwaal. :(
En waarom is dat kiesje niet gelijk getrokken eigenlijk?
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Volgens mij heeft hij er niet zoveel last van, maar hij moet wel onder narcose dan en ze weet nog niet wat hij nou eigenlijk precies mankeert.
Als ik haar goed begrepen heb wil ze dat ik op een maandag kom ivm het uitlopen, weet niet meer precies wat ze zei...

Was trouwens wel lullig hoor, terwijl ze met die twee van mij bezig was moest ze tussendoor ook nog twee andere fretjes in laten slapen...:(
Weet niet hoe oud ze waren en de reden maar ik moest echt op mijn tanden bijten om niet mee te gaan janken met die baasjes.
Zei tegen Hanneke dat ze mij nooit naar dat kamertje mocht sturen maar ja...
Karen

Bericht door Karen »

Wat een tegenvallers zeg :( ik hoop dat er bij een volgend bezoekje duidelijker wordt wat er met Smiegel aan de hand is
Danielle

Bericht door Danielle »

oh bah wat naar suzy, ik zou volgens mij gewoon gaan huilen :oops: juist omdat ik bij hanneke ook altijd buikpijn heb voor mijn eigen fretten.

maar jeetje wat balen van jou fretties zeg.. hopelijk gaan de medicijnen bij misty gewoon goed hun werk doen!
Wel vervelend van smiegel, hopelijk komt over 1,5 week meer duidelijkheid!
Kick

Bericht door Kick »

Damn, dat is triest zeg... :(
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Heej mensen, komop nou, niet zo somber aub, ik zie ze hier gewoon vrolijk doen hoor! ;)

Nou is het natuurlijk wel zo dat de meeste van jullie hier (jammer voor jullie maar gelukkig voor mij) veel meer ervaringen hebben met zieke fretjes en ik weet van mezelf dat ik, met dit soort dingen een struisvogel ben, maar als ik me hierin ga verdiepen dan komen er allerlei doemscenarios naar voren en dan zit ik waarschijnlijk de hele dag bij die twee op hun lip.

Heb het 4jaar geleden gezien bij Smiegel, zat alleen maar voor zijn kooi op een krukje, heb ook uren met hem op mijn arm door het huis gelopen, alleen maar om te kijken oftie wel doorging met adem halen, kwam verder ook nix uit mijn handen...:(

Volgens mij zie ik er ook nog niet helemaal de ernst er van in maar voor mij is dat goed zo.
Ik ga er vanuit dat ik nog zeker 1-2 jaar kan lachen om die gekke capriolen die ze uithalen...:)
Esther

Bericht door Esther »

Ach wel ja Suzy!
Aan de kies van Smiegel kan wel wat gedaan worden , wat de rest betreft weet ik niet echt.....

Wat is DCM eigenlijk :?:
Maar ik lees dat ze daarmee met medicijnen lekker oud kan worden!
En dat gaat Misty dan ook doen ;)
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Ow, en Danielle, schoot ook vol beide keren, ben dus snel ff naar buiten gegaan nadat ik ze sterkte gewenst had.
Gelukkig zonder de buikpijn waar jij het over hebt, maar ik ben gewoon een watje wat dieren betreft, kan er nix aan doen...:(

Esther, staat hier op het forum haarfijn uitgelegd bij “medisch“ en dan “hartkwalen“ als ik het goed heb.
Je wordt er iig niet vrolijk van maar idd, met de medicijnen is het nog goed te doen en daar gaan we voor... ;)
Esther

Bericht door Esther »

Dan ga ik dat meteen eens ff lezen ;)

En ik moet ook janken als ik weet dat een wildvreemd fretje ingeslapen gaat worden....
Ik ben ook een watje wat deze dingen betreft.
ray

Bericht door ray »

Wat een verhaal Suzy, maar dat gaat vast wel goed komen met die twee van je. :D

En ik zou ook janken hoor, ben namelijk ook zo'n watje. Jank al bij een zielige film :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Esther schreef:Wat is DCM eigenlijk :?:
DCM is kort gezegd een uitgelubberde hartspier. En doordat het hart niet meer de kracht heeft het bloed voldoende rond te pompen ontstaat er vochtophoping rond de longen en de buikholte. Hanneke heeft het uitgebreid beschreven: http://www.frettenvraagbaak.nl/forum/vi ... ?f=17&t=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Ik zie nu ook waarom ik het niet zo somber inziet, tenminste, dat denk ik, Misty heeft alleen maar de vochtafdrijver Furosemide en de Vetmedin uit het rijtje van 5 verschillende soorten medicatie voor het behandelen...;)

Wil zo graag vragen of ik mss te optimistisch ben maar ik doe het niet, ben te bang voor het antwoord...:(
Marjan

Bericht door Marjan »

Vooral optimistisch blijven hoor! Wij hebben best wel wat fretjes gehad met hartkwalen en het verloop was wel heel wisselend. Maar zolang ze het goed doen op de medicijnen kunnen ze toch min of meer een normaal leven leiden.
En één groot voordeel, zelf hebben ze er vaak niets van en vragen zich niet af waarom ze af en toe een beetje moe zijn. ;)
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik heb ook een fretje gehad met DCM, mijn Fons heeft nog een hele tijd doorgelopen hoor, maar was op het laatst wel een echt patientje, hij kreeg steeds meer medicijnen, maar bleef ondanks dat wel heel speels.
Met Furosemide en Vetmedin heb ik heel erg goede resultaten gezien bij Fons.
En optimistisch blijven is een goede eigenschap toch ! ;)
Nu nog dat rotte kiesje eruit bij Smiegel, toch wel vervelend allemaal....... :(

Ik ben ook geen held hoor als ik het verdriet zie van baasjes die een diertje moeten laten inslapen, ik val ook onder de noemer watje ! :(
Kick

Bericht door Kick »

Wij hebben ook eens een fret gehad met eem hartkwaal waar hij medicijnen voor kreeg en die ging zo goed dat-ie soms erg gek aan het doen was en dan riepen wij: 'Rusig, denk aan je hart!'... :mrgreen:
Hij heeft toen nog een mooie tijd gehad maar overleed bij de narcose die hij nodig had om een kies te trekken. Ik heb Hanneke nog nooit zo beteuterd gezien.... :(
Plaats reactie