Staar

Voor alle medische problemen waar geen subforum voor is
Danielle

Staar

Bericht door Danielle »

Na een weekend weg te zijn geweest, zag ik bij thuiskomst iets raars aan een oog van Kovu. Kovu is een wildkleur witvoet en normaal waren zijn oogjes zwart met een bordeauxkleurige gloed erin bij bepaalde lichtval. Nu leek het doorzichtig, de kleur was wit/grijs. Ik heb nog geprobeerd te kijken of zijn oogje beschadigd was, maar ik zag niks bijzonders.

De volgende dag direct de Frettenkliniek gebeld en ik mocht langs komen. De dierenarts bekeek zijn oogje en vertelde mij dat Kovu staar had aan 1 oog. Er was geen beschadiging te zien. Kovu is nog onder gasnarcose geweest om te kijken of er een vochtophoping achter het oog zat. Indien dit het geval was geweest, dan had zijn oog er hoogstwaarschijnlijk uit gemoeten. Dit was gelukkig niet het geval. Ook is er nog een bloedtest gedaan om te kijken wat zijn suikergehalte was. Ook deze was in orde. De conclusie bleef staar. Kovu zijn oogje is daarna alleen maar witter geworden.
Ik heb nog gevraagd of Kovu uberhaubt nog iets kon zien door dat oog, maar dat was nagenoeg niks. Het enige wat mogelijk was, is dat hij verschil zag tussen licht en donker.

We zijn inmiddels 2,5 jaar verder. Soms merk je wel, dat als je iets doet aan de kant van het oogje met staar, dat hij dit niet direct door heeft. Als hij zelf aan het spelen is, onderzoeken etc heeft hij gelukkig nergens last van.

Afbeelding
Jammer genoeg de flits in zijn andere, goede oog waardoor het rood is geworden
Afbeelding
Plaats reactie