Smiegel stinkt niet, hij meurt...:(

Voor alle medische problemen waar geen subforum voor is
Marjan

Re: Smiegel stinkt niet, hij meurt...:(

Bericht door Marjan »

DCM zie je inderdaad heel duidelijk op een röntgenfoto, HCM is verraderlijker en is vaak alleen maar te constateren met een hartfilmpje.
Suzy
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Suzy »

We zullen het straks zien als ze op de weegschaal zit.

En dat in de gaten houden...ze zitten met z'n drietjes in de kooi...kan haar wel apart gaan zetten maar de ervaring leert dat ze daar fel op tegen zijn, dus doe ik dat liever niet..;)
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Smiegeltje was gisteren weer aangekomen en Misty was wel één hele gram afgevallen. ..;)
Ik gaat om 13:00 ff bellen want het zit me niet helemaal lekker, hij heeft de hele nacht liggen piepen en fluiten...:(
En dan heeftie ook zijn pinkie nog laten liggen.
Geef hem er straks nog 1tje want het kan natuurlijk ook best wel zijn dat hij ff geen trek had, en anders is het gewoon zo dat hij toch teveel last heeft van die kies...:(

Het lullige is alleen natuurlijk dat ze nou toch ook met het wintergewicht bezig zijn, dus ik vind het best wel moeilijk nou...:(
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou inderdaad even bellen want met die vochtafdrijvers zou je eigenlijk direct resultaat moeten zien in het gewicht.
Karen

Bericht door Karen »

Ja en dat piepen en fluiten klinkt mij ook niet lekker in de oren :???: Ook daar zouden vochtafdrijvers verlichting in moeten brengen....
Sterkte!
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Vervelend dat het niet aan lijkt te slaan. En hij moet wel gaan eten tenzij hij toch nu teveel last van die kies heeft. Sneu hoor... :(
Esther

Bericht door Esther »

Ach , arme Smiegel toch!
Bel Hanneke straks inderdaad maar eens, ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft...
Danielle

Bericht door Danielle »

oh wat vervelend zeg, ben benieuwd
ray

Bericht door ray »

Verdorie :(
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Ze zijn alle2 afgevallen....:)

Smiegel zat op 1kwartje Forosemide en die heb ik er gisteravond toch ook nog maar 1tje gegeven, dit omdat ook Misty niet afviel op 1kwartje en omdat zij er 2 mocht hebben wanneer ze na 3dagen nog zou hoesten, had zij zaterdagavond al een 2de gekregen en al was het maar 1gram wat ze zondag minder woog, ze was iig niet aangekomen.

Smiegel gisteren 1398gr. en vanmorgen 1358gr.
Misty gisteren 1184gr. en vanmorgen 1165gr.
Ben best wel blij dat het gewicht nou naar beneden gaat...wat natuurlijk ook wel raar is omdat ze normaal gesproken aan zouden moeten komen...;)

Heb Hanneke net gesproken en Smiegel mag ook gewoon 2x een kwartje en dan zou het benauwde ademen ook wel verminderen, zoniet dan hang ik woensdag weer aan de lijn.

Ze gaat aan Jeffrey vragen of hij dat van die fotoos in orde wil maken dus die verwacht ik vandaag of morgen dus in de mail...;)

Zal die van Smiegeltje hier dan ook posten, moet alleen op dit mobieltje van allez installeren en dat is iets waar ik niet zo'n fan van ben, al dat gedoe...kost allemaal tijd en daar heb ik veel te weinig van...net als ieder ander...;)

Als ik vanavond nog puf heb kruip ik nog ff achter de pc van Chris om voor Misty een eigen topic te maken.
Kick

Bericht door Kick »

Goed om te horen Suzy! :D Dat ze afvallen hè, niet dat je ruzie met je mobieltje hebt ;)
Karen

Bericht door Karen »

Oh fijn Suzy....de pillekes gaan toch hun werk doen! Nu hopen dat ze er goed van gaan opknappen
Esther

Bericht door Esther »

Gelukkig dat de medicijnen hun werk beginnen te doen!
En succes met je mobieltje ;)
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Snel ff tussendoor, ben met mijn eten bezig wanneer ken je ze nou het beste wegen?
Is dat nou bijvoorbeeld om 12:00 of wanneer je ze de kooi uitlaat, of dat ze er weer in gaan?
<scheurt naar de keuken >
Danielle

Bericht door Danielle »

Maakt op zich niet uit, als je maar consequent in de tijd bent.. Dus als je denkt 12 uur vind ik fijn,dan moet je ze altijd rond dat tijdstip wegen. Verschillende tijdstippen kunnen wel een verkeerd beeld geven.

Ik doe het vaak in de ochtend, als ze eruit gaan.
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Ik doe het normaal ook wanneer ze eruit willen, alleen was dat zondag "verplicht" een stuk vroeger en maandag had ik me verslapen...:(

Maar zelf zijn ze ook iedere keer op andere tijden wakker (al scheelt het niet zoveel vind ik) maar het probleem is (niet écht een probleem maar moet dat wel in de gaten houden) dat wanneer Misty wakker wordt, zij gelijk gaat eten terwijl de andere juist staan te springen om eruit te mogen...;)

Ik denk dat ik dan maar het zekere voor het onzekere neem en ze gewoon 's avonds weeg...;)

Bedankt! ;)
Kick

Bericht door Kick »

Marjan doet het wegen ook in de ochtend.

Maar even belangrijk is om het bij te houden want zeker met meer dan 1 fret ben je snel kwijt hoe het de vorige keer was. Dus noteer het in een schriftje of in Excel op je computer. Dat laatste is het mooist want als je dan na een tijdje al die waardes omzet in een grafiek kun je heel de stijgende lijn (richting winter) en de dalende lijn (richting lente) zien. En dan weer belangrijker; je ziet meteen enorme uitschieters naar boven of beneden in een grafiek en dat is meestal een seintje dat er iets niet goed is.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik doe het inderdaad in de ochtend voordat ze eten hebben gehad. Want hebben ze net een bord waltham of een muis op heb je natuurlijk gelijk verschil met een moment dat ze niet gegeten hebben.
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Ze zitten hier op de brokjes en soms krijgen ze een muis(je).
Mijn pc is nog steeds "dood" dus ik doet het lekker ouderwets, gewoon met pen & papier...;)
Esther

Bericht door Esther »

Met pen en papier is ook goed!
Als de waardes maar opgeschreven worden ;)
Plaats reactie