Nina heeft insulinomen

Insulinomen zijn kleine tumortjes in de alvleesklier. Deze ziekte komt regelmatig voor bij fretten ouder dan 3 jaar
ray
Aantal fretten: 1

Re: Nina heeft insulinomen

Bericht door ray »

Jammer Marjan, maar ja als ze er alleen maar slechter van wordt vind ik het alleen maar een goede beslissing.
Karen

Bericht door Karen »

Jammer hoor dat ze zo op de proglycem reageert :(

Het is een dierenarts in de VS die het een paar maanden geleden bij wijze van experiment begonnen is. Het lijkt goed te werken, al is er natuurlijk niet bekend hoe alles op het langere termijn uitwerkt. Hoe gaat de huid bijvoorbeeld reageren op een langere tijd pred? Je bent redelijk gelimiteerd met de plekken waar je kunt smeren en je fret het niet oplikt. Ze gebruiken in de VS trouwens wel een soort van fretten T-shirt erbij, zodat de crème niet opgelikt kan worden en ze het ook niet te koud krijgen.
Als ik het goed begrepen heb wordt er gedurende 14 dagen op dezelfde geschoren plek gesmeerd en dan wordt er een andere plek gekozen. Of er daarna weer terug gegaan wordt naar de eerste plek weet ik nog niet...anders heb je na verloop van tijd wel een erg kaalgeschoren fret natuurlijk :|

Ik zit er achteraan om deze da in contact te laten komen met Hanneke....wellicht ziet zij er ook iets in bij maagpatiëntjes met insulinomen
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh ik ben heel benieuwd Karen!
Esther

Bericht door Esther »

Als ze misselijk wordt van de Proglicem dan is het idd beter om daarmee te stoppen.
Hopelijk weet Hanneke ook iets over de Prednisonzalf :?:
Karen

Bericht door Karen »

Het schijnt al langer gebruikt te worden dan een paar maanden. Het wordt op de oortjes gesmeerd. Het is een soort van kant en klare gel. Dat het ook op de buik gesmeerd wordt is nog vrij recent. Het lijkt te werken bij fretten die geen orale pred verdragen of toegediend kunnen krijgen.

Wellicht is dat een oplossing voor Nina...ik hoop het in ieder geval!
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat zou een fijn middel zijn zo smeerbaar, het lijkt me wel belastend voor de huid, dat is dan wel moeilijk in het gebruik.
Marjan

Bericht door Marjan »

Hanneke kent het middel niet en waarschijnlijk is het ook niet te importeren naar Nederland. Daarbij denk zij dat het bij fretten wel degelijk ook belastend is voor de maag, net zoals ook de injecties prednison zijn. Dus dit middel gaat 'em niet worden bij Pietertje. :???:

Ze vond het wel verstandig om te stoppen met de Proglicem want schijnbaar valt dit bij haar gewoon verkeerd. Dat verklaart ook waarom ze opeens langer misselijk is van de sucralfaat.
We moeten er wel rekening mee gaan houden dat Nina door het lage bloedsuiker neurologische problemen kan gaan krijgen. En mocht ze veel toevallen gaan krijgen mogen we haar suikers geven in de vorm van vitaminepasta of zelfs druivensuiker. Alleen zal het dan heel erg snel bergafwaarts gaan met haar dus eigenlijk is dat het begin van het einde en zullen we haar toch moeten laten gaan.
Maar hopelijk doet die smurf het gewoon nog even en heeft ze weinig klachten. Ik vind haar wel gelijk alweer minder misselijk en wat levendiger dus we gaan er maar voor zolang ze zich nog prettig voelt.
Mariël

Bericht door Mariël »

Ik hoop zo voor jullie dat ze het nog lang volhoud! :)
Karen

Bericht door Karen »

Ik hoop mee!
Esther

Bericht door Esther »

Anders ik wel!
ray

Bericht door ray »

Ik ook!
Marjan

Bericht door Marjan »

Dank jullie wel. :)
Marjan

Bericht door Marjan »

We sukkelen toch wat op dit moment met onze kleine Pietertje. Ze werd eigenlijk steeds misselijker van de sucralfaat, zo erg dat ze in het weekend bijna haar bekje kapot krabte. :(
Ik ben toen gelijk gestopt ermee en ben haar ook volledig waltham gaan geven in de hoop dat dit wat minder zwaar zou vallen op haar maagje. Dit leek goed te gaan maar gisteren was ze toch weer wat misselijk in de middag ondanks haar cerenia twee maal per dag. Ook voelt haar buikje nu ook wat gespannen aan dus vanmiddag ga ik toch weer een beetje brokkenbrij door haar waltham doen want schijnbaar heeft zij dat toch nodig voor een goede spijsvertering.

Ook ben ik gisteren weer begonnen met metrazol (ab), daar had ik al eerder een keer een reservekuur van gekregen van Hanneke voor als ze een terugval zou gaan krijgen.
Ik heb Hanneke ook op de hoogte gebracht van haar situatie want ergens houden we er rekening mee dat ze er wel eens niet zo heel erg lang meer zal zijn. We hebben goede afspraken gemaakt en ons ook voorgenomen niet te lang te lopen sukkelen met haar. Eigenlijk is dit ook de laatste poging om haar weer op de rails te krijgen dus hopelijk slaat het aan.
ray

Bericht door ray »

Hopelijk slaat het aan!
Arm Pietertje :(

Ik duim!
Danielle

Bericht door Danielle »

ik duim hard voor die kleine druif
Karen

Bericht door Karen »

Hier wordt ook flink geduimd
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze gaat alweer iets beter, ze krijgt nu ook weer een beetje brokkenbrij door de waltham dus ik hoop dat haar buikje ook weer snel soepel wordt.
Ze is wel de actiefste hier op dit moment maar ze moet wel snel minder misselijk worden natuurlijk.
Mayke

Bericht door Mayke »

Fijn te horen dat ze zich wat beter voelt, wel vervelend dat de misselijkheid toch nog aanwezig is.
Ik blijf door duimen voor de kleine Pietertje. :D
Esther

Bericht door Esther »

Uiteraard duim ook ik mee!
Ik hoop dat de metrazol zijn werk zal doen, en dat Pietertje zich gauw weer goed mag voelen en niet meer misselijk ;)
yvonne

Bericht door yvonne »

Hoe is het nu?
Plaats reactie