Nina heeft insulinomen
Re: Nina heeft insulinomen
Eigenlijk erg goed. Heel eerlijk had ik er een paar weken een hard hoofd in en wist ik ook ergens zeker dat ze het nieuwe jaar niet zou redden. Maar ze heeft mij weer doen verbazen en die kleine smurf gaat erg goed.
Ik ben wel gestopt met de kuur metrazol twee dagen geleden en eigenlijk vind ik dat wel een beetje eng. Ergens wil ik maandag overleggen met Hanneke of we haar er niet verder levenslang op kunnen zetten, vooral omdat ze toch een fretje van de dag geworden is. En met dat gegeven in mijn achterhoofd heb ik er niet zo'n moeite mee om haar de laatste tijd van haar leven gewoon op de ab te houden.
Ik ben wel gestopt met de kuur metrazol twee dagen geleden en eigenlijk vind ik dat wel een beetje eng. Ergens wil ik maandag overleggen met Hanneke of we haar er niet verder levenslang op kunnen zetten, vooral omdat ze toch een fretje van de dag geworden is. En met dat gegeven in mijn achterhoofd heb ik er niet zo'n moeite mee om haar de laatste tijd van haar leven gewoon op de ab te houden.
Wat doet dat voor haar?
Ik denk dat Hanneke dat wel goed zal vinden. Vooral als je ziet dat Nina daar goed op doet en dat is het belangrijkste. Geniet van deze kleine meid en dat dit nog heel lang mag zijn.
Hanneke heeft tegen mij ook vaak gezegd dat oudere fretjes vaak op levenslang AB blijven staan. Dan is de kwaliteit van leven belangrijk, zeker als ze verder geen complicaties laten zien.
Misschien voor Nina ook inderdaad een goed idee.
Misschien voor Nina ook inderdaad een goed idee.
Nina zit al 2 jaar aan de synulox voor haar maag. Dus de metrazol is wel een tweede ab die ze nodig heeft de laatste tijd om zich nog prettig te voelen. Maar ik maak mijzelf geen illusies, Nina zal echt geen half jaar meer leven. En daarom zit ik er ook niet zo mee om haar dat ook nog te moeten gaan geven zolang ze leeft.
Voorlopig doet ze het dus verbazend goed op een te laag suiker en hopelijk blijft dat nog even zo.
Minka, ken jij die smurf eigenlijk nog vanuit de opvang? Twee jaar geleden deed ze in ieder geval mee met de kerstactie.
Niets voor haar insulinomen hoor, dit is puur voor haar maag en andere organen die het niet meer redden zonder medicijnen. Ik zag een algehele malaise bij haar een maand geleden, met name misselijkheid en ze was onzindelijk binnen en buiten haar kooi, waardoor ik in eerste instantie wel dacht dat de insulinomen de oorzaak waren. Maar dan had de metrazol natuurlijk niets gedaan als dat zo zou zijn geweest.Danielle schreef:Wat doet dat voor haar?
Voorlopig doet ze het dus verbazend goed op een te laag suiker en hopelijk blijft dat nog even zo.
Minka, ken jij die smurf eigenlijk nog vanuit de opvang? Twee jaar geleden deed ze in ieder geval mee met de kerstactie.
Ja, natuurlijk ken ik die smurf. Op de dag dat ik het kerstpakket bij h'Onderdak bracht, hadden jullie haar net opgehaald. Ik ken Nina al vanuit de opvang en ik weet hoe ze was toen qua gezondheid en dat was niet goed. Daarom heeft ze het goed getroffen met jullie, want niet iedereen neemt een medisch fretje in huis.
Haha, wij namen haar juist mee omdat ze niet gezond was en zoveel had mee gemaakt. Eigenlijk had Els eerst haar helicobacter kuur willen afmaken maar dat wilde ik gewoon zelf doen. Gelukkig kende ze ons en kregen we daar toestemming voor. Al met al heb ik nooit gedacht dat onze Pietertje het nog zo lang zou uithouden maar gelukkig had ik dat mis.
Ik had het ook niet verwacht, maar zo zie je maar met een hoop TLC en de juiste dierenarts, kun je toch wel heel ver komen.
Zelfs Hanneke had er een hard hoofd in maar ook zij had het gelukkig mis.
Inderdaad is ze op het juiste moment bij het juiste adresje gekomen, die kleine Ninaatje. Want kijk maar eens wat voor een plezier ze nog heeft, ondanks haar kwaaltjes, super hoe lang ze het alweer goed doet !,
Fijn dat ze ondanks alles toch goed gaat.
Net hing ze weer als een waanzinnige smurf met vier pootjes aan het gaas van haar kooideurtje. Dan wil ze eruit en moet je haar wel ondersteunen wanneer je het deurtje open doet, anders flikkert ze zo de kooi uit want handig is Pietertje nog steeds niet.
Gelukkig doet ze het dus nog steeds goed op 3 waltham maaltijden per dag.
Gelukkig doet ze het dus nog steeds goed op 3 waltham maaltijden per dag.
Go Nina!
Ha, ha dat er zo uit flikkeren herken heel goed van mijn Witte
Die laat zich gewoon vallen..
Die laat zich gewoon vallen..
Pietertje is zo een heerlijk fretje, juist door haar onnozelheid..... daar wind ze je zo mee om haar lieve pootjes !
Ze is zo speciaal.
Ze is zo speciaal.
Nina had vandaag weer een hypo maar knapte wel weer een beetje op na een beetje waltham. Ze pieste daarna wel pontificaal op haar waterbed en dat gebeurt de laatste tijd ook best regelmatig. Ik heb dus toch het idee dat ze vaker een hypo krijgt dan dat wij denken en zien.
Het vervelende is dat ze eigenlijk minder eten moet gaan krijgen want ze wordt weer te zwaar waardoor ze zich ongemakkelijk gaat voelen. Ze geeft dit ook zelf aan door ook niet meer haar bakje pap helemaal op te eten de laatste tijd. Vanaf zaterdag geef ik haar dus minder maar dat zorgt er waarschijnlijk voor dat haar bloedsuiker teveel daalt waardoor ze een hypo krijgt.
Ik ben ook bang dat we niet al te lang meer kunnen en moeten doorsukkelen met haar.
Het vervelende is dat ze eigenlijk minder eten moet gaan krijgen want ze wordt weer te zwaar waardoor ze zich ongemakkelijk gaat voelen. Ze geeft dit ook zelf aan door ook niet meer haar bakje pap helemaal op te eten de laatste tijd. Vanaf zaterdag geef ik haar dus minder maar dat zorgt er waarschijnlijk voor dat haar bloedsuiker teveel daalt waardoor ze een hypo krijgt.
Ik ben ook bang dat we niet al te lang meer kunnen en moeten doorsukkelen met haar.
Niet leuk
ik hoop dat de medicijnen haar in ieder geval nog wat verlichting geven
Oh bah, geen leuk nieuws