Schijnzwangerschap bij Shae

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Marjan

Schijnzwangerschap bij Shae

Bericht door Marjan »

Shae werd al vroeg loops in de opvang en werd ongeveer een maand geleden gelijk gecastreerd. Als zo'n ingreep gebeurd tijdens of vlak voor de loopsheid dan bestaat er een grote kans op schijnzwangerschap. Soms zwellen dan zelfs de tepeltjes iets op en wordt de buik wat boller. Verdere sympthomen kunnen zijn dat de fret sleepgedrag gaat vertonen of jou erg graag mee sleept naar een tunnel of slaapzakje of iets dergelijks.

Bij Shae viel mij eigenlijk alleen maar op hoe nerveus ze soms is, dat ze alleen maar telkens mij wilde beklimmen en dan erg fanatiek alles aan mij begon te wassen. Ook mokt ze erg veel, ruikt ze erg sterk, is ze erg aggresief naar Max toe en doet ze overal kleine plasjes en poepjes.
Gisteren viel mij opeens op dat ze de slurf van haar hangkubus in haar nachthok probeerde te slepen en toen ik haar daarvoor in de plaats een doek gaf was het goed. Ze vertoont dus duidelijk nestdrang.

Ik besprak dit allemaal met Hanneke en die vond heel duidelijk dat Shae schijnzwanger is. Nu gaat dat in principe binnen een maand of twee, drie weer vanzelf overr maar omdat Max duidelijk te lijden heeft onder het gedrag en de geur van Shae vond Hanneke het verstandig om haar een week lang Galastop te gaan geven. Dit middel zou ervoor moeten zorgen dat die schijnzwangerschap sneller verdwijnt. Hopelijk merken we snel resultaat.
ray
Aantal fretten: 1

Re: Schijnzwangerschap bij Shae

Bericht door ray »

Heb vaker gehoord dat galastop gegeven wordt bij schijnzwangerschap. Hopelijk is ze er snel vanaf.
Esther

Bericht door Esther »

Ach, wat vervelend voor haar!
Dat verklaart natuurlijk ook waarom ze agressief richting Max doet....
Laten we hopen dat de Galastrop snel zijn werk zal doen.
Mayke

Bericht door Mayke »

Galastop heeft bij mijn Heintje ook goed geholpen, hopelijk is dat bij Shae ook het geval.
Geen wonder dat Max zo reageerde. ;)
Succes met Shae !
Karen

Bericht door Karen »

Hopelijk gaat de Galastop snel zijn werk doen voor Shae (en Max)
yvonne

Bericht door yvonne »

Ach gossie het arme ding. Hopelijk helpt de galastop haar!
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik hoop dat het snel helpt voor haar en Max
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Marjan schreef:Verdere sympthomen kunnen zijn dat de fret sleepgedrag gaat vertonen of jou erg graag mee sleept naar een tunnel of slaapzakje of iets dergelijks.

Bij Shae viel mij eigenlijk alleen maar op hoe nerveus ze soms is, dat ze alleen maar telkens mij wilde beklimmen en dan erg fanatiek alles aan mij begon te wassen. Ook mokt ze erg veel,
Ze vertoont dus duidelijk nestdrang.
Ik heb eventjes alle dingetjes laten staan, die ze hier ook deed. Dit deed ze vanaf de dag dat ze hier is gekomen. Dus voordat ze werd gesteriliseerd.
Marjan

Bericht door Marjan »

Maar waarschijnlijk zat haar loopsheid haar toen al in de weg vermoed ik. Nou ja, we wachten het gewoon even af, soms heb ik het idee al dat ze wat minder begint te ruiken dus ik denk dat we wel al de goede kant op gaan met haar. :)
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Ja, ik stond onder de douche eens te denken...
De loopsheid in de weg gezeten zou kunnen... of zou dit de tweede al zijn geweest dit jaar? (dan is ze ook een jaartje ouder)
Waar ik het met hanneke nog over heb gehad, was dat ik vermoed dat ze tegen beenmergdepressie aan zat, omdat haar vacht in haar nek zo dun was, maar omdat daar zoveel teken hebben gezeten, zou dat ook de oorzaak geweest kunnen zijn. Toch was na de sterilisatie nog steeds die dunne vacht in de nek (heb er ergens natuurlijk fotos van)
En dan lees ik dit... zet me ff aan het denken, maar vind het wel belangrijk om als info erbij te melden, wie weet komt er dan meer duidelijkheid.

Belangrijkste is wel, symptomen oplossen idd ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze een jaar ouder is, zeker gezien deze foto:

Afbeelding

Volgens mij is dat een echte puppending om zo te kunnen liggen. :D Maargoed, zeker weten doen we het natuurlijk nooit.
Mayke

Bericht door Mayke »

Haar lichaam zal door de aanval van zoveel teken ook wel echt van slag geweest zijn, wie weet hoe lang die engerds haar al hebben leeggezogen, ik denk dat haar hele hormoonhuishouding wel op zijn kop stond of zeg ik nu iets heel raars, stress kan toch ook meespelen of niet ? Dat fretteke is helemaal van slag geweest.
Die foto blijft geniaal, en inderdaad alleen pups zie je vaak zo liggen.
Fijn dat de Galastop zijn werk doet Marjan !
ray

Bericht door ray »

Ik zat ook in dezelfde richting te denken als Mayke. Weet alleen niet of het kan.
Wel een leuke foto zo lekker relaxed. :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk zeker dat stress en weerstand invloed heeft op de hormoonhuishouding. En al die teken en ondervoeding is nooit goed geweest voor haar lijfje natuurlijk. Of ze vervroegd loops kan worden daardoor heb ik eigenlijk geen idee van.
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik denk het eigenlijk ook wel dat dat invloed kan hebben op de hormoonhuishouding.
Bij vrouwen kan stress en dergelijke ook een grote invloed uitoefenen op hun maandelijkse cyclus/ cq hormoonhuishouding, ik denk dat dat niet zo ver afwijkt van het gedrag wat dieren kunnen laten zien.
Ook een vervroegde loopsheid (of een verlate) zou dan tot de mogelijkheden kunnen behoren....
Wel interessant om te weten. ;)
Minka

Bericht door Minka »

Agossie schijnzwangerschap. Hopelijk werkt de galastop snel.
Karen

Bericht door Karen »

Stress kan in ieder geval de hormoonhuishouding in de war gooien bij honden en katten. Daar zie je vaak(bij in beslag names bijv.) dat de teven en poesen ineens massaal loops/krols worden...kan me voorstellen dat zoiets met fretten ook kan

Wel fijn dat ze al lijkt te reageren op de Galastop :D
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Het zal dan daar wel mee te maken hebben, ik weet het niet :?:
Kick

Bericht door Kick »

Hoe dan ook, de Galastop lijkt te werken :D Ze is al rustiger en ook Max reageert minder heftig.
Danielle

Bericht door Danielle »

:juich:
Plaats reactie