Omdat de maatschappij van tegenwoordig heel veel weg gooit en de natuur hard achteruit gaat proberen wij onze bijdrage te leveren aan het behouden van de natuur. Zo eten wij zoveel mogelijk biologisch, zijn gedeeltelijk vegetarisch, scheiden ons afval en kopen duurzame producten die langer meegaan. Voor goede spullen die ik niet meer gebruik probeer ik iemand te vinden die er nog wel iets aan heeft. Nu moet je ons niet zien als hippies maar ieder steentje dat je makkelijk kan bijdragen aan het behouden van de natuur is meegenomen zullen we maar zeggen. Daar komt ook mijn gedachte voor de nieuwe frettentuin uit naar voren. Het moet een ruimte worden dat de sfeer heeft van een bos waarbij er zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van tweedehands, gerecyclede of duurzaam natuurlijke producten.
Afijn, de jacht naar ideeën en spullen is geopend

Inmiddels heb ik een groot canvas tuinschilderij van een sprookjesbos voor een paar euro op de kop getikt en hebben we van een oud hondenhok en een oud konijnenhok een groot frettenslaaphok gemaakt. Ik ben nu bezig met het verder bedenken hoe de ruimte eruit moet komen te zien en waar de frutsels gelukkig van gaan worden.