Koda heeft Chronische Middenoorontsteking

Vaak het gevolg van een oormijtbesmetting, laat je fret daar regelmatig op controleren!
Mayke

Re: Koda heeft Chronische Middenoorontsteking

Bericht door Mayke »

Helemaal top hoe goed ze zich hersteld heeft, het zag er zo nu en dan toch best wel kritiek uit, mede dankzij de juiste super aandacht van haar baasje lijkt ze zich nu weer helemaal te gaan herstellen ! Top Mariel ! :juich:
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Pfff moedeloos wordt ik.... :(

De brokkenbrij gaat toch weer uit het dieet.. Sinds ze aan de brokkenbrij zit is ze toch steeds weer langzaam achteruit gegaan.. Eerst viel het niet zo op, maar ze is nu alweer een paar dagen een beetje een zielig hoopje dat zich duidelijk niet prettig voelt.. En dat terwijl ze nog op Synulox zit.. :( Ze is echt verschrikkelijk misselijk na het eten van de brokkenbrij, ligt daarna een tijd maar een beetje zielig voor zich uit te staren, de jeuk is veel erger geworden en ze wil nauwelijks spelen.. :(

Dus toch maar weer terug naar alleen Z/D-vlees.. maar ik heb echt het idee dat ze daar gewoon te weinig voedingsstoffen van binnen krijgt.. Ze blijft afvallen op alleen Z/D-vlees.. Dus wat nu? :?:

Ik twijfel of ik zal proberen er Hill's A/D bij te geven.. Ik dacht dat dat niet zou kunnen omdat er kip in zit, maar kom er nu achter er eiwithydrolysaat in zit, wat zou beteken dat ze er niet allergisch op zou kunnen reageren.. Maar ja, een gok blijft het met Koda.. :roll:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Dit is echt om moedeloos van te raken. Waarom zou ze geen kip kunnen verdragen, want anders moet je dat proberen. Als ze zo misselijk van de brokkenbrij wordt, dan moet je wat anders proberen.

Wat is dit moeilijk voor je om Koda zo te zien. Ik heb respect voor je hoe je met Koda omgaat. Hopelijk vindt je een oplossing voor Koda, zodat ze niet meer misselijk is.

En gemalen muis mag ze niet of wel? Ik heb niet alles gelezen hoor, maar ik dacht muis en gemalen misschien kan ze dat beter verdragen, omdat het misschien beter verteerbaar is voor haar en beter te eten.
Mariël

Bericht door Mariël »

@ Minka: Van alles wat kip bevat krijgt ze heel erg buikpijn.. :(
Gemalen muis heb ik een keer geprobeerd maar dat weigerde ze te eten en de laatste keer dat ze muis gegeten heeft ging ze er van overgeven en ging het meteen weer een poos slecht met haar.. Dus ik durf muis niet meer zo goed aan.. :(
Ze verdraagt echt bijna niets.. We hebben al zoveel geprobeerd.. De meeste merken brokken verdraagt ze niet, KVV mag ze niet vanwege de bacteriën, muis kan ze niet eten en gaat dus ook niet goed, alles wat kip bevat bezorgt haar heel erge buikpijn en zelfs Waltham verdraagt ze heel slecht.. :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat vervelend Mariël, ik snap dat je er een beetje moedeloos van wordt ondertussen. :???: En de brokkenbrij maakte je toch ook van Z/D brokken?
Mariël

Bericht door Mariël »

Nee, de Z/D-brokken gingen maanden geleden al ook niet goed en vond ze niet lekker dus at ze niet.
Ik maakte de brokkenbrij van Almo Nature Rouge label Kittenbrokjes, deze hebben ook gehydrolyseerde eiwitten en deze brokjes heeft ze (toen ze nog brokjes kon eten) een heel tijdje samen met het Z/D-vlees gegeten en dat ging goed.. ..
Kick

Bericht door Kick »

Vervelend om dit te horen Mariël... :???:
Karen

Bericht door Karen »

Hè wat naar nu :( het is ook zo verrekte moeilijk om iets goeds te vinden zonder dat er kip in zit.....
Heb je al eens iets met vis als hoofdbestanddeel geprobeerd. Een fret is niet een echte viseter, maar je staat nu een beetje met je rug tegen de muur.

Ik zeg dit omdat mijn ouders vroeger een hond gehad hebben die allergisch bleek voor bijna al het vlees. Er was toen nog niet zo veel als eliminatiedieet te vinden en hij werd door de da op een witvisdieet gezet, met schelvisleverolie als toevoeging, naast diverse mineralen en vitaminen. Hij is daar 17 jaar op geworden :D
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Ik heb niet alles terug gelezen, maar ik week Royal Canin mother en babycat. *heb nog niet gekeken op de samenstelling*

hhmmm.. gedehydreerde gevogelte-eiwitten...
Mariël

Bericht door Mariël »

Het goede nieuws is wel dat Koda nu 690gram weegt! :juich: Dus ze is in elk geval weer goed aangekomen! :D (29 december woog ze namelijk maar 636gr, en 640 vind ik echt haar minimum..)

@ Karen: Helaas bevatten de meeste voeren (zowel blik als brok) met vis als hoofdbestanddeel ook niet voldoende eiwitten en vetten.
Ik heb een paar maanden terug ook een poosje de zalm variant van de Almo brokken gegeven (is geen kitten) en dat gaat ook goed.. Maar ja, kom je op het zelfde probleem uit; de brokken kan ze niet meer eten en de brij verdraagt ze niet (en vind ze niet te vreten.. :roll: )
Blikvoer met vis als hoofdbestanddeel heeft vaak toch ook kip als bestanddeel en bevat veel te weinig eiwitten en vetten...

@ Natascha: Was de Royal Canin mother en babycat niet vergelijkbaar met Weaning? Of haal ik nu dingen door elkaar? Weaning ging namelijk ook niet goed.. :???:
Daarnaast reageert ze op geen enkele brokkenbrij goed.. :?: Of ze de brokken nu verdraagt of niet..
(O, en volgens Zooplus bevat RC mother en babycat gehydrolyseerde eiwitten..)

Maar is er iets op tegen om A/D te proberen? Omdat niemand daar verder op ingaat? :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Je zou anders ook eens contact kunnen opnemen met Esther Plantinga, de voedingsdeskundige die op het symposium een lezing heeft gegeven. Misschien weet zij nog een oplossing voor Koda.

En A/D kun je natuurlijk altijd proberen maar dan bedoel je ook het natvoer denk ik en ik zou niet weten of dit meer voedingsstoffen zal bevatten als de Z/D eigenlijk.
Mariël

Bericht door Mariël »

In A/D zitten wel iets meer eiwitten en vetten, maar het is geen heel groot verschil.. :???:

Weet jij hoe ik in contact kan komen met Esther Plantinga?
Kick

Bericht door Kick »

Mariël: Dit is haar site http://www.nutrissues.nl/ En via dat kun je contact opnemen ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze werkt bij de Universiteit Utrecht: http://www.uu.nl/medewerkers/EAHagenPlantinga" onclick="window.open(this.href);return false; dus misschien via haar mailadres daar: E.A.Plantinga@uu.nl
En volgens mij zit ze ook op facebook.
ray

Bericht door ray »

Moeilijk hoor Mariël, hopelijk kan Esther Plantinga je helpen.

Hoe doet ze het verder? Is ze nog wel speels en actief?
Mariël

Bericht door Mariël »

@ Marjan en Kick: Ik ga snel eens contact opnemen met haar! :D

@ Ray: Op dit moment dus niet.. Ze voelt zich duidelijk niet lekker en heeft het na 5 minuten loslopen wel weer gezien en spelen doet ze nu helemaal niet.. :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

En het kan niet zo zijn dat haar oortjes weer opspelen en dat ze daar misselijk van wordt?
Mariël

Bericht door Mariël »

Zou ook kunnen Marjan.. Ik weet het niet.. :?:

Gisteravond probeerde ze meerdere keren over te geven (volgens mij slijm) en voelde ze zich echt niet goed.. Ik heb haar het laatste beetje Cerenia gegeven en haar gestoomd.. Vanmorgen heb ik haar weer gestoomd en ze lijkt zich nu een stuk beter te voelen en heeft zelfs weer wat gespeeld.. :)
Dus misschien toch haar oortjes? :?:

Ik moet zo Omeprazole gaan bestellen en ik twijfel of ik niet toch ook wat Cerenia zal bestellen.. Het is wel fijn om dat te hebben in dit soort gevallen..
Kick

Bericht door Kick »

Eigenlijk moet je dit met een fretje als Koda wel in huis hebben....
Mariël

Bericht door Mariël »

Ik heb Cerenia besteld.. :D
Gesloten