Terechte zorg?

Mijn fret is ziek, wat moet ik doen?
-E-

Re: Terechte zorg?

Bericht door -E- »

Nog even een vraagje i.v.m. de frettenkliniek. Er wordt uitgebreid onderzocht, maar hoe groot is de kans dat alles wordt afgerond op één dag? Worden fretten vaak langer dan één dag daar gehouden voor onderzoek? Want dan moet ik voorzien dat ik hem de volgende dag (of later) ook terug kan kunnen ophalen...
Karen

Bericht door Karen »

Normaal gesproken wordt alles in een keer gedaan, tenzij er dingen worden aangetroffen, die eerst behandeld moeten worden voordat er verder onderzoek gedaan kan worden om een duidelijk beeld te krijgen. Daarvoor wordt dan altijd een nieuwe afspraak gemaakt, meestal met enige tussenpoos. Een en ander afhankelijk van de eerste resultaten.
Het kan soms wel voorkomen dat een afspraak uitloopt door spoedgevallen tussendoor. Ik neem dan ook ruim tijd als ik naar de Frettenkliniek ga ;)
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Van mij ook welkom hier. Ik sluit me aan bij wat mijn voorgangers zeggen. Fijn dat je naar de Frettenkliniek gaat want dit klinkt toch allemaal niet helemaal goed. Beterschap met je fretje. Hoe heet hij trouwens?
Marjan

Bericht door Marjan »

Een onderzoek wordt altijd afgerond op een en dezelfde dag. Je krijgt ook gelijk de uitslagen van een eventueel bloed- en/of urine-onderzoek, dat is juist zo pettig van de Frettenkliniek.
En zoals Karen al aangeeft kan het zijn dat je na 1 of 2 maanden misschien terug moet komen voor controle. :)
-E-

Bericht door -E- »

-E- schreef:@Marjan: Gapen gebeurt niet schokkerig. Zijn oren bekijk ik regelmatig en zien er, op het eerste gezicht, schoon uit. Als hij straks wakker is, zal ik er ook eens aan ruiken en zijn nekvel bekijken.

De 'brokkenpap' bestond uit geweekte brokjes in water omdat het hem in het begin nog niet lukte om de harde brokjes te kauwen. Zodra dat wel lukte, kreeg hij gewone harde brokken.

Ik denk dat ik inderdaad eens een afspraak zal nemen bij de Frettenkliniek. De enige moeilijkheid is momenteel vrij krijgen op mijn werk, maar dat probeer ik dan wel op te lossen.
Ondertussen ook eens zijn oortjes gechecked, maar ik zie of ruik niets vreemds... Ik heb hem ook eens bij zijn nekvel opgepakt en dat ging moeilijk, maar dan vooral omdat hij het uiterst onaangenaam vond (of ik deed iets verkeerd :-)).

Ik heb intussen een afspraak bij de Frettenkliniek op 22 januari. Ik heb dan een namiddag vrij kunnen nemen, dus dan geraak ik er normaal gezien wel op tijd :-) Ik hou jullie op de hoogte.
-E-

Bericht door -E- »

yvonne schreef:Van mij ook welkom hier. Ik sluit me aan bij wat mijn voorgangers zeggen. Fijn dat je naar de Frettenkliniek gaat want dit klinkt toch allemaal niet helemaal goed. Beterschap met je fretje. Hoe heet hij trouwens?

Zijn naam is Loki :-)
Esther

Bericht door Esther »

Vaak is het niet opgepakt willen worden bij het nekvel een teken dat een fretje middenoorontsteking hebben kan.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar daar kan alleen de DA jou duidelijkheid in geven.
Marjan

Bericht door Marjan »

Goed dat je een afspraak hebt gemaakt. En hou ons zeker op de hoogte als je wilt. :)
Karen

Bericht door Karen »

Ik ben benieuwd wat er gevonden gaat worden bij Loki. Leuke naam trouwens....is het ook een stoute grappenmaker als hij goed in zijn velletje zit?
Mayke

Bericht door Mayke »

Inderdaad een leuke naam, Loki. :D

Helemaal top jouw afspraak op 22 januari bij de Frettenkliniek.
Na een uitgebreid lichamelijk onderzoek van je fretje ( tandjes, oortjes, het gewicht, hartje luisteren, palperen van het buikje e.d.) volgt vaak een bloedtest, soms een urinetest, je krijgt daar meteen de uitslagen van en indien noodzakelijk ook de medicijnen mee. Indien noodzakelijk volgt er dan weer een controle bezoek na wat weken of nadat de medicijnen op zijn.
Wat Karen ook al aangeeft, hou er rekening mee dat je daar wel eventjes zit, de uitslagen duren even wat tijd, maar er is daar genoeg te doen..... ;)
Hou je fretje wel nuchter 4 uur van te voren, zodat Hanneke goed zijn buikje kan voelen. :D
Mariël

Bericht door Mariël »

Ik krijg een heel erg déja-vu gevoel.. :???:
Goed dat je naar de Frettenkliniek gaat! Daar doe je echt goed aan! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe gaat het nu met Loki? Ik wens je alvast veel succes met hem bij De Frettenkliniek komende woensdag.
-E-

Bericht door -E- »

Marjan schreef:Hoe gaat het nu met Loki? Ik wens je alvast veel succes met hem bij De Frettenkliniek komende woensdag.
Nog steeds hetzelfde eigenlijk. Het is gelukkig niet verergerd, maar ik blijf wel dezelfde dingen zien. Hopelijk weet ik morgen meer!
Mayke

Bericht door Mayke »

Veel succes bij Hanneke met Loki ! :D
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Van mij ook succes.
Mariël

Bericht door Mariël »

Heel veel succes vandaag! :D
Danielle

Bericht door Danielle »

ook van mij veel succes, hoe laat moet je er zijn?
Karen

Bericht door Karen »

Heel veel succes vandaag!
Kick

Bericht door Kick »

Succes vandaag -E- (vreemd om je zo aan te moeten spreken ;) ) met Loki!
-E-

Bericht door -E- »

Danielle schreef:ook van mij veel succes, hoe laat moet je er zijn?
Bedankt allemaal :-)
Ik moet er zijn om 17u.
Gesloten