Geschikt hok?
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Geschikt hok?
Ik wil graag dit jaar een ander nachthok in de volière.
Nu zag ik dit konijnenhok op zooplus.
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... ing/274351" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dit iets kunnen zijn? Wat denken jullie?
Ik zit nog een beetje met de afmetingen dus ik moet in elk geval nog goed opmeten, maar het gaat om het principe.
Is het warm genoeg, voldoende ruimte etc.
Nu zag ik dit konijnenhok op zooplus.
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... ing/274351" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dit iets kunnen zijn? Wat denken jullie?
Ik zit nog een beetje met de afmetingen dus ik moet in elk geval nog goed opmeten, maar het gaat om het principe.
Is het warm genoeg, voldoende ruimte etc.
Re: Geschikt hok?
Als het als nachthok geplaatst wordt in de volière is het denk ik wel groot genoeg, ze kunnen in de volière zelf toch ook lopen en spelen en door het niet te grote formaat is het ook warm genoeg denk ik.
Ik heb ongeveer hetzelfde staan als buitengebruik hok, dat is wel iets breder maar het bevalt me prima, het staat al jaren buiten en blijft oké.
Maar mijn fretten zitten er niet de hele tijd in, alleen als ze los zijn op het terras in de zomer, en dan wordt er lekker in gespeelt en gepit ! Het heeft er wel iets van weg.
Ik heb ongeveer hetzelfde staan als buitengebruik hok, dat is wel iets breder maar het bevalt me prima, het staat al jaren buiten en blijft oké.
Maar mijn fretten zitten er niet de hele tijd in, alleen als ze los zijn op het terras in de zomer, en dan wordt er lekker in gespeelt en gepit ! Het heeft er wel iets van weg.
Voldoende ruimte lijkt mij niet zo interessant want ze zitten er toch niet in opgesloten of wel? Want anders lijkt 'ie mij voor twee fretten wel iets aan de krappe kant.
Ik denk dat het warm genoeg is want het is zelfs geïsoleerd met 1,7 cm dik styropor lees ik. Dat hebben wij toen zelf gedaan met ons buitenhok. Ook die uitschuifbare bodem is handig
Enige wat ik persoonlijk zonde vind is dat het van dat geïmpregneerde hout is en ik weet niet of dat overschilderbaar is. Het is nogal een saaie kleur zo...
Enige wat ik persoonlijk zonde vind is dat het van dat geïmpregneerde hout is en ik weet niet of dat overschilderbaar is. Het is nogal een saaie kleur zo...
Lijkt me als nachthok voldoen. Vooral fijn dat het al geïsoleerd is.
Ik heb er zelf ook naar zitten kijken toevallig
Ik heb er zelf ook naar zitten kijken toevallig
Als nachthok lijkt het voldoende leg er wel genoeg dekentjes en dergelijke in.
En laat je fretten regelmatig ergens los dat ze wat beweging hebben....maar als je deze in een voliere zet is dat perfect.
Onze zitten momenteel terug binnen, hebben voor hun anders ee, voliere.
Maar heb nog geen goede nachthok voor de winter
En laat je fretten regelmatig ergens los dat ze wat beweging hebben....maar als je deze in een voliere zet is dat perfect.
Onze zitten momenteel terug binnen, hebben voor hun anders ee, voliere.
Maar heb nog geen goede nachthok voor de winter
Lijkt me prima toch als nachthok
Als nachthok zou ik het bovenste gedeelte helemaal dichtmaken anders is het dichte gedeelte misschien te klein zoals het nu afgebeeld wordt.
- yvonne
@Mayke, ja jouw hok lijkt er wel op idd
En nee Marjan, ze zitten er niet in opgesloten! Ze kunnen in de volière gaan en staan waar en wanneer ze willen!
De kleur vind ik nog niet eens zo'n probleem Kick, mijn volière is donkergroen dus dit past er wel bij
Het slaapgedeelte moet groot genoeg zijn voor die 2 van mij, het grote gedeelte is 70x52 cm.
En 44 cm hoog. Volgens mij is dat wel groot genoeg.
@Karen, wat leuk dat jij hetzelfde hok in gedachten hebt! Ga je het bestellen?
@Minka, je bedoelt het gedeelte waar het gaas zit nog dichtmaken? Maar er zitten plexiglas schuiven bij die je in de winter voor het gaas kan schuiven (met luchtgaatjes).
Ik ga morgen de volière goed opmeten en kijken hoe ik dit hok erin zou kunnen zetten. Dan ga ik er nog even goed over nadenken. Bedankt allemaal voor het meedenken!
En nee Marjan, ze zitten er niet in opgesloten! Ze kunnen in de volière gaan en staan waar en wanneer ze willen!
De kleur vind ik nog niet eens zo'n probleem Kick, mijn volière is donkergroen dus dit past er wel bij
Het slaapgedeelte moet groot genoeg zijn voor die 2 van mij, het grote gedeelte is 70x52 cm.
En 44 cm hoog. Volgens mij is dat wel groot genoeg.
@Karen, wat leuk dat jij hetzelfde hok in gedachten hebt! Ga je het bestellen?
@Minka, je bedoelt het gedeelte waar het gaas zit nog dichtmaken? Maar er zitten plexiglas schuiven bij die je in de winter voor het gaas kan schuiven (met luchtgaatjes).
Ik ga morgen de volière goed opmeten en kijken hoe ik dit hok erin zou kunnen zetten. Dan ga ik er nog even goed over nadenken. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Nee, ik denk het niet Yvonne. Ik wil toch wat groters hebben...ik ben nog zoekende.
Dat dacht ik ook al Yvonne maar ik denk, ik vraag het nog even voor de zekerheid.
Maar wil je ze dan in het middelste deel laten slapen? Want dan zou ik dat deurtje ook dichtmaken en isoleren want zo'n plexiglas plaatje houdt nooit de kou tegen in de winter.
Maar wil je ze dan in het middelste deel laten slapen? Want dan zou ik dat deurtje ook dichtmaken en isoleren want zo'n plexiglas plaatje houdt nooit de kou tegen in de winter.
Ik weet ook niet of plexiglas genoeg isolerend is.
Zeker weten van niet. Maar dat is geen enkele 'hard enkelwandig' iets. Of het moeten Finse balken zijn van 30 cm dik. Maar het gaat om de oppervlakte van dat stukje plexiglas en dat is ten opzichte van de totale ruimte best klein. Tja, dan is dat een kouder stukje maar dat zal in het geheel niet zo voelbaar zijn.
- yvonne
Nou het gaat 'm niet worden....ik heb de volière opgemeten maar er gaat te veel ruimte verloren als ik dit hok neem.
Dus ik kijk nog ff verder. Het heeft tenslotte geen haast want ze hebben een goed hok, alleen vind ik dat een onpraktisch ding Wordt vervolgd
Dus ik kijk nog ff verder. Het heeft tenslotte geen haast want ze hebben een goed hok, alleen vind ik dat een onpraktisch ding Wordt vervolgd
...en als je het hok aan de buitenkant van de volière bevestigd, met natuurlijk een opening/doorgang?
Het is maar een idee wat zomaar in me opkomt hoor, misschien kan dat helemaal niet...
Het is maar een idee wat zomaar in me opkomt hoor, misschien kan dat helemaal niet...
- yvonne
Nee Karen dat gaat helaas niet. Daar is te weinig ruimte voor.
En zoiets:
http://www.grootplezier.nl/kippenhokken ... penhok-fun" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet dan misschien zelf nog wat isoleren het nachthok. Ik dacht misschien voor een idee.
http://www.grootplezier.nl/kippenhokken ... penhok-fun" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet dan misschien zelf nog wat isoleren het nachthok. Ik dacht misschien voor een idee.
- yvonne
Bedankt Minka voor het meedenken.
Ik heb zelf ook al zitten zoeken maar de afmetingen zijn het probleem.
Ik zoek iets van ongeveer 100 cm breed en 60 diep, want dan kan ik het aan de korte zijde van de volière kwijt en houden ze genoeg ruimte over om rond te lopen en te spelen.
Ik heb zelf ook al zitten zoeken maar de afmetingen zijn het probleem.
Ik zoek iets van ongeveer 100 cm breed en 60 diep, want dan kan ik het aan de korte zijde van de volière kwijt en houden ze genoeg ruimte over om rond te lopen en te spelen.
Het is heel lastig als je aan afmetingen verbonden ben, daar ben ik ook regelmatig in de garage tegenaan gelopen. Als ik iets tegen kom, dan laat ik het je weten.
En zelf wat in elkaar zetten?