Misty heeft DCM.
Re: Misty heeft DCM.
Dat is geen leuk nieuws, Suzy.. Geniet van haar zolang ze nog bij je is!
Wat anderen ook zeggen, ga lekker van haar genieten en goed voor haar zorgen
Geef haar van mij ook maar een knuffel!
Geef haar van mij ook maar een knuffel!
- Suzy
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
Ik weet niet wat voor spul die Spironolactone is, maar Misty moet het niet...
Gisteren had ze haar bakje niet helemaal leeg gelebbert en vanmorgen rook ze er alleen maar aan.
Gister had ik zoiets van, ach, ze is natuurlijk doodmoe dus laat die laatste paar likjes maar en vanmorgen had ik dus, niet zeiken maar opvreten die handel!
Had het nog iets dunner gemaakt maar ook dát moest ze niet...
Tja, dan maar met een spuitje.
Dat werden er dus 3.
Wat zal ik nou doen?
Voortaan die 0,3ml met waltham in een spuitje of gewoon zonder waltham en daarna gelijk haar bakje waltham geven?
Ik moet hoe dan ook het spuitje gebruiken en dat vind ze niet leuk, of dat nou met of zonder waltham is.
Zelf denk ik zonder, want hoe meer drap er inzit, des te langer duurt het...toch?
Gisteren had ze haar bakje niet helemaal leeg gelebbert en vanmorgen rook ze er alleen maar aan.
Gister had ik zoiets van, ach, ze is natuurlijk doodmoe dus laat die laatste paar likjes maar en vanmorgen had ik dus, niet zeiken maar opvreten die handel!
Had het nog iets dunner gemaakt maar ook dát moest ze niet...
Tja, dan maar met een spuitje.
Dat werden er dus 3.
Wat zal ik nou doen?
Voortaan die 0,3ml met waltham in een spuitje of gewoon zonder waltham en daarna gelijk haar bakje waltham geven?
Ik moet hoe dan ook het spuitje gebruiken en dat vind ze niet leuk, of dat nou met of zonder waltham is.
Zelf denk ik zonder, want hoe meer drap er inzit, des te langer duurt het...toch?
Probeer het een keer zonder. Als het echt niet te pruimen is, dan spuugt ze het hoe dan ook weer uit. Dan kun je beter met waltham mengen, ondanks dat ze het niet leuk vindt met de spuit. Mogelijk went het ook...er zijn ook legio fretten die een heel gevecht aangaan met het toedienen van sucralfaat en na enige tijd gaat het gewoon goed.
Ik proef er altijd zelf aan, dan weet ik of het echt heel smerig (vaak bitter) is of dat ze zich aanstellen.
Mocht de smaak meevallen zou ik het ook zonder proberen en daarna dan gelijk een bakje waltham er achteraan. Maar als het echt enorm bitter is dan zou ik er toch een heel klein beetje waltham doorheen doen maar weinig genoeg om het in een keer met een spuitje in te geven want anders kost het alleen maar erg veel stress en dat moet je bij een hartpatiëntje zien te voorkomen.
Mocht de smaak meevallen zou ik het ook zonder proberen en daarna dan gelijk een bakje waltham er achteraan. Maar als het echt enorm bitter is dan zou ik er toch een heel klein beetje waltham doorheen doen maar weinig genoeg om het in een keer met een spuitje in te geven want anders kost het alleen maar erg veel stress en dat moet je bij een hartpatiëntje zien te voorkomen.
Ik zou het mengen met een heel klein beetje waltham in een spuitje en dan het spuitje geven, als dat erin zit haar belonen met waltham erna. Zo doe ik het met fretjes die hun medicijn weigeren, het moet toch naar binnen en het is maar een seconde, het is niet anders, maar wel voor hun bestwil.
Ik weet hoe moeilijk het ook is om te doen, Fons wilde ook niet altijd zijn medicijnen, en vooral bij hartpatiëntjes is dat niet fijn om het te forceren, maar het moet gewoon.
Succes !
Ik weet hoe moeilijk het ook is om te doen, Fons wilde ook niet altijd zijn medicijnen, en vooral bij hartpatiëntjes is dat niet fijn om het te forceren, maar het moet gewoon.
Succes !
Ow Suzy wat een naar nieuws, maar hopelijk laat ze je versteld staan en haalt ze de controle met vlag en wimpel.
- Suzy
- Contacteer:
Als je nog wat weet Mar...proef die drab nou nog...man, wat is dát smerig zeg...GETVERDEMME!
Heb het dus toch maar met een beetje waltham gegeven en dat gaat redelijk tot goed, vanmorgen ging het er weer een beetje makkelijker in dan gisteren...
Ze kwam vanochtend "fit" de kooi uit maar na een half uurtje begon ze toch weer "eng" te doen, zwaar ademen, laag bij de grond lopen, dus heb ik haar toch maar een extra kwart Furosemide gegeven.
Ik ga dus om de dag toch maar die 3kwart geven en dan hoop ik dat het voldoende is voor haar om het niet benauwd te krijgen.
Moet zo wel ff een mailtje sturen naar Hanneke om te vragen of ze die keren dat ze een halve krijgt, ook die 0,3ml Spiro(zoekt naarstig naar een papiertje waar het opstaat, yeah...gevonden! )nolactone.(mobieltje kent het woord nog niet, vandaar dus)
En nu in 1x, Spironolactone...
Ze zit nu iig níet lekker in haar frettenvelletje, hoop wel dat het zo begint te werken en dat ze dan weer wat rustiger wordt.
Ze probeert nou een "nestje" te maken naast me op de bank.
Is dat omdat ze het benauwd heeft ofzo?
Normaal doet ze dat namelijk nooit....
Denk gelijk natuurlijk dat ze dit doet om er ongezien tussen uit te piepen...
Iemand die toevallig weet waarom ze dit ineens doet?
Heb het dus toch maar met een beetje waltham gegeven en dat gaat redelijk tot goed, vanmorgen ging het er weer een beetje makkelijker in dan gisteren...
Ze kwam vanochtend "fit" de kooi uit maar na een half uurtje begon ze toch weer "eng" te doen, zwaar ademen, laag bij de grond lopen, dus heb ik haar toch maar een extra kwart Furosemide gegeven.
Ik ga dus om de dag toch maar die 3kwart geven en dan hoop ik dat het voldoende is voor haar om het niet benauwd te krijgen.
Moet zo wel ff een mailtje sturen naar Hanneke om te vragen of ze die keren dat ze een halve krijgt, ook die 0,3ml Spiro(zoekt naarstig naar een papiertje waar het opstaat, yeah...gevonden! )nolactone.(mobieltje kent het woord nog niet, vandaar dus)
En nu in 1x, Spironolactone...
Ze zit nu iig níet lekker in haar frettenvelletje, hoop wel dat het zo begint te werken en dat ze dan weer wat rustiger wordt.
Ze probeert nou een "nestje" te maken naast me op de bank.
Is dat omdat ze het benauwd heeft ofzo?
Normaal doet ze dat namelijk nooit....
Denk gelijk natuurlijk dat ze dit doet om er ongezien tussen uit te piepen...
Iemand die toevallig weet waarom ze dit ineens doet?
Suzy, klinkt allemaal niet lekker met Misty, Waarom ze een nestje maakt, dat weet ik ook niet precies, maar ik denk dat ze het doet omdat ze zich niet lekker voelt. Je bedoelt met nestje maken ook dat ze graaft?
- Suzy
- Contacteer:
Heb ff een filmpje gemaakt net toen ze in de douche bezig was.
Ze ligt nou bovenop dat laken te slapen.
Ze ligt nou bovenop dat laken te slapen.
- Suzy
- Contacteer:
Dat bekkie aflikken is toch dat ze misselijk is?
Kan ik daar iets aan doen?
Heb hier wel die korreltjes liggen, maar ik weet niet of dat nou hetzelfde is, maagzuur of misselijkheid...
Als ik daar last van heb, van maagzuur bedoel ik, dan ben ik iig niet misselijk maar dan "brand" het.
Vandaar dat ik me dit afvraag, of doet ze dat juist omdat ze pijn heeft?
Heb im haar trouwens ook nog nooit zien doen tot net dus.
Kan ik daar iets aan doen?
Heb hier wel die korreltjes liggen, maar ik weet niet of dat nou hetzelfde is, maagzuur of misselijkheid...
Als ik daar last van heb, van maagzuur bedoel ik, dan ben ik iig niet misselijk maar dan "brand" het.
Vandaar dat ik me dit afvraag, of doet ze dat juist omdat ze pijn heeft?
Heb im haar trouwens ook nog nooit zien doen tot net dus.
Heel vreemd.... Dit heeft ze nooit eerder gedaan? En het kost haar ook duidelijk moeite...
Die heeft het aardig benauwd zeg, je ziet haar gewoon zwaar ademhalen.
Geen idee waarom ze dat doet, het lijkt inderdaad een beetje op nestdrang zoals ze dat laken naar binnen probeert te trekken. En dat likken kan ze inderdaad doen omdat ze misselijk is.
Kan ze dat ook worden van de medicijnen die ze nu heeft eigenlijk? Heeft Hanneke daar iets over gezegd? Want ik ken die meds ook eerlijk gezegd niet.
Geen idee waarom ze dat doet, het lijkt inderdaad een beetje op nestdrang zoals ze dat laken naar binnen probeert te trekken. En dat likken kan ze inderdaad doen omdat ze misselijk is.
Kan ze dat ook worden van de medicijnen die ze nu heeft eigenlijk? Heeft Hanneke daar iets over gezegd? Want ik ken die meds ook eerlijk gezegd niet.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Inderdaad vreemd Suzy...liggen er wel doekjes in het huisje waar ze onder kan kruipen? Het kost haar idd veel moeite, dat is goed te zien. Sneu hoor...ik kan helaas ook niks zeggen om je gerust te stellen.
Bel anders morgen even naar Hanneke.
Bel anders morgen even naar Hanneke.
Misschien een vreemde redenering van me, maar ik denk dat Misty weet dat ze verzwakt is en dus haar holletje wil verbergen voor indringers. Ze wil zeker weten dat ze veilig is en daarom haar holletje onzichtbaar wil maken.
Goh ze heeft het benauwd zeg...arm popke.
Ik denk dat jouw redenering niet zo gek is Minka. Het instinct om zich te verstoppen, omdat ze zwak is...
Baldur was ook hartpatiënt, maakte dan niet van dit soort nestjes, maar als hij zich niet lekker voelde verstopte hij zich. In zijn geval sleepte hij de bont speeltunnel onder de kast en ging daarin liggen.
Ik denk dat jouw redenering niet zo gek is Minka. Het instinct om zich te verstoppen, omdat ze zwak is...
Baldur was ook hartpatiënt, maakte dan niet van dit soort nestjes, maar als hij zich niet lekker voelde verstopte hij zich. In zijn geval sleepte hij de bont speeltunnel onder de kast en ging daarin liggen.
- Suzy
- Contacteer:
Is niet vreemd hoor, denk eerder logisch, toch een soort van 'veilig' gevoel.
Ze is niet opgeknapt van dat extra kwartje...ze is heel onrustig en doodmoe...het is echt hartverscheurend om haar zo te zien...ken er ook absoluut niet tegen maar ik weet niet wat ik kan doen om haar te helpen...
Ga haar zometeen weer medicijnen geven en dan krijgt ze gelijk een halve Furosemide van me en geen Spironolactone, eergisteren hielp dat tenslotte.
Marjan, ik kan me niet herinneren dat Hanneke iets over misselijkheid zei.
Ze heeft alleen die Spironolactone erbij gekregen.
Ik weet wel dat zowel Misty als ikzelf dit niet lang gaan volhouden als het iedere dag zo moet gaan, dat kan en mag ik haar niet aandoen...
Ze is niet opgeknapt van dat extra kwartje...ze is heel onrustig en doodmoe...het is echt hartverscheurend om haar zo te zien...ken er ook absoluut niet tegen maar ik weet niet wat ik kan doen om haar te helpen...
Ga haar zometeen weer medicijnen geven en dan krijgt ze gelijk een halve Furosemide van me en geen Spironolactone, eergisteren hielp dat tenslotte.
Marjan, ik kan me niet herinneren dat Hanneke iets over misselijkheid zei.
Ze heeft alleen die Spironolactone erbij gekregen.
Ik weet wel dat zowel Misty als ikzelf dit niet lang gaan volhouden als het iedere dag zo moet gaan, dat kan en mag ik haar niet aandoen...
Damn Suzy... ik vrees dat ik het met je eens ben hoe vreselijk het ook is...
Het is zo naar dit
Je verstand zegt dat dit zo langer kan en je gevoel wil nog verder proberen....ik denk dat hoe moeilijk ook, je er wel uit komt Suzy. Je houdt te veel van je diertjes om ze zo te zien. Sterkte!
Je verstand zegt dat dit zo langer kan en je gevoel wil nog verder proberen....ik denk dat hoe moeilijk ook, je er wel uit komt Suzy. Je houdt te veel van je diertjes om ze zo te zien. Sterkte!
Ik vrees ook dat ik het met je eens ben, Suzy..
En zoals ik het vaak zeg: Je diertjes wegsturen, is ook liefde.. Hoe moeilijk het ook is..
En zoals ik het vaak zeg: Je diertjes wegsturen, is ook liefde.. Hoe moeilijk het ook is..