Helicobacter
Re: Helicobacter
En ook niet wanneer je haar op schoot neemt met een bakje waltham? Daar wilden ze hier nog wel eens intrappen.
Wat een zorgenkindje Maar ik zou het ook met een bakje op schoot proberen. Marjan krijgt het dan altijd voor elkaar
ik zal het nog eens proberen, deze avond dan krijgt ze nog een portie, ik heb het wel eens geprobeerd. De laatste porties volgen elkaar wel sneller op maar met een interval van 4 u... daarom heeft ze soms geen honger of toch minder... (maar ze eet alles toch op, soms denk ik meer voor mij dan voor haar, een dom gedacht ik weet het). Gelukkig is het bijna weekend dan geef ik haar 4 porties... Of dan moet ik haar bijna geen hele dag achter laten... jammer dat ik haar niet mee kan nemen naar het werk (alhoewel dat misschien te veel stress voor haar zou zijn).
Daar zou ik ook niet voor kiezen, ik denk niet dat een zieke fret dat leuk zou vinden. Kun je niet iemand anders op werkdagen haar overdag een beetje eten laten geven?
goh ja mijn vriend ik moet hem alleen zeggen wat hij moet doen, maar binnenkort vertrekt die ook naar de cursus...
en al mijn kennissen of familie zijn niet echt fret gezind... ze deed het wel een tijd goed hoor op die 3 porties zo verdeeld, maar het zo beter zijn met 4 porties he.
ach ja jammer bestaat er geen sociaal verlof voor zieke huisdiertjes...
en al mijn kennissen of familie zijn niet echt fret gezind... ze deed het wel een tijd goed hoor op die 3 porties zo verdeeld, maar het zo beter zijn met 4 porties he.
ach ja jammer bestaat er geen sociaal verlof voor zieke huisdiertjes...
Nee inderdaad, dat zou soms wel een uitkomst zijn.
Wat moeilijk dit.
Triest
Hopelijk gaat het lukken om haar wat waltham op schoot te geven.
Het is zo naar om je lieveling zo ziek en zwak te zien...
Hopelijk gaat het lukken om haar wat waltham op schoot te geven.
Het is zo naar om je lieveling zo ziek en zwak te zien...
wel het lukt niet echt om het haar op de schoot te geven, dus doe ik het maar op de oude manier...
mijn vriend zolang hij thuis is in de middag (en ik op het werk) een extra portie geven, zodat ze er 4 krijgt net als tijdens het weekend. Deze ochtend woog ze toch terug 437 gr (voor de maaltijd), niet veel maar 7 gr meer dan een paar daagjes geleden. het is niet veel maar het is iets... en beter dan 7 gr minder. het is veel voor zo'n klein beestje. ik heb haar deze ochtend de enacard gegeven, het kleinste stukje, ik hoop dat ze er niet te veel van afziet...
mijn vriend zolang hij thuis is in de middag (en ik op het werk) een extra portie geven, zodat ze er 4 krijgt net als tijdens het weekend. Deze ochtend woog ze toch terug 437 gr (voor de maaltijd), niet veel maar 7 gr meer dan een paar daagjes geleden. het is niet veel maar het is iets... en beter dan 7 gr minder. het is veel voor zo'n klein beestje. ik heb haar deze ochtend de enacard gegeven, het kleinste stukje, ik hoop dat ze er niet te veel van afziet...
Ik denk dat het wel mee zal vallen hoe ze reageert op de Enacard, hier staan twee fretten er levenslang op.
Waarom mocht je het middel eigenlijk niet gelijk al gaan gebruiken?
Waarom mocht je het middel eigenlijk niet gelijk al gaan gebruiken?
omdat ze direct drie extra nieuwe medicijnen kreeg... dus vond Hanneke het beste om gewoon eerste die 2 andere te gebruiken en dan na 4 de dagen die enacard. ja eoweyn staat nu ook levenslang hierop... ik wou het normaal gisteren al geven maar ik was niet thuis voor de hele dag en ik vond het wel belangrijk om haar in het oog te houden vanwege die elle lijst bijwerking die op het papiertje stonden. Ik denk niet dat ze zich er zo slecht op voelt...
Oh oké, dat klinkt wel logisch. Maar ik denk dat je weinig bijverschijnselen zult merken hoor, ik heb hier nooit wat aan onze fretten gemerkt.
Ik denk dat het ook wel mee zal vallen, hier ook niks gemerkt van extra bijverschijnselen.
En hoe reageert ze op de encanard
sorry wist soms niet wat te schrijven. Ik denk redelijk goed, alleen ze slaapt wel meer dan gisteren... Het zou kunnen dat het van die enacard is, maar ze eet wel goed, ik had daarnet het spuitje iets verder van haar gehouden en ze ging wel in de buurt van het spuitje om het op te eten... en straks krijgt ze nog een 4 de maaltijd... dat is meestal wel iets kleiner en zonder medicijnen en ze vindt dat wel lekker..
ps ik geef haar ook altijd wat water na de maaltijden en dat drinkt ze ook goed op... ik ben het beginnen doen omdat ik haar niet veel zag drinken...
Fretten die op waltham staan drinken ook bijna niet daarnaast omdat ze door de pap al voldoende vocht binnen krijgen. Maar op zich is het wel goed om haar extra vocht te laten drinken om zo toch de nieren wat te laten spoelen dus wanneer je dat water er zonder stress in krijgt zou ik dat wel blijven geven.
Plast ze wel voldoende?
Plast ze wel voldoende?
volgens mij is enacard inderdaad relatief 'onschuldig'.
Wel moeilijk hoor, eet ze inmiddels al iets makkelijker? Bij mij eet een fret ook niet zelf.. ook niet op schoot.. maar wel uit een spuitje.. dus wellicht dat een idee? Echt ideaal is het niet maar het is soms belangrijker dat ze het binnen krijgn dan hoe. Overigens is het dan geen dwang hoor, hij lebbert het zelf op
Wel moeilijk hoor, eet ze inmiddels al iets makkelijker? Bij mij eet een fret ook niet zelf.. ook niet op schoot.. maar wel uit een spuitje.. dus wellicht dat een idee? Echt ideaal is het niet maar het is soms belangrijker dat ze het binnen krijgn dan hoe. Overigens is het dan geen dwang hoor, hij lebbert het zelf op
wel ik voed haar al met het spuitje, ze spartelt ook niet veel meer tegen en in het begin eet ze wel goed hoor. Naar het einde toe is het is moeilijker maar ze eet alles op... Ik vind het ook niet echt ideaal maar anders zou ze verhongeren... en ik heb haar het proberen laten zelf op likken maar dat doet ze niet echt... Maar in het begin was het echt moeilijk om haar alles op te laten eten, maar nu vind ik het goed meevallen. Zelf eet ze soms ook een gezonde cosmosnack (van kip of eend) en dat krijgt ze dan ook af en toe. De enacard valt denk ik goed mee. Plassen doet ze ook regelmatig alleen is dat doorschijnend... en ik vind het hopelijk positief dat ze toch 10 gr bijkomt, ik weet niet hoelang het duurt, maar ik hoop dat ik haar nog een paar maandjes bij me kan houden (maar misschien zie ik dit te positief).
Maar al met al klinkt het toch niet heel erg slecht toch? En zolang het geen eten onder dwang is, is het op zich best te doen zo (beter als ze vanuit zichzelf gaat eten maar het moet zo maar even).