Longworm
Re: Longworm
Maar hoe komen de eitjes van zo'n long worm in de ontlasting terecht dan? Worden die eerst opgehoest?
Nee de besmetting is eerst via de mond en de volwassen wormen leven in de longen. De larven van die jongen worden opgehoest en ingeslikt, daarna uitgescheiden, waarna ze dan door de slak opgenomen worden. Eet je dier dan de slak, komen de larven in het darmkanaal, waarna ze door de darmwand, via de bloedbaan weer naar de longen migreren. In de ontlasting zie je eigenlijk dus geen echte eitjes (soms ook mee opgehoest) maar eigenlijk kleine jonge larven in het eerste stadium.
Gatsie, wat een smerige parasiet is dat dan.
Zijn alle parasieten dat niet ?
gatverdamme zeg.. onsmakelijk allemaal bah
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Smerig idd
En ja, ik vind alle parasieten vies, bah.
En ja, ik vind alle parasieten vies, bah.
-
Hanneke vond het heel nuttig dat dit naar voren is gekomen tijdens de sectie van Sep.
Haar advies is behandelen met advocate en na een maand herhalen.
Haar advies is behandelen met advocate en na een maand herhalen.
We leren er allemaal weer mee !
Dus de advocate na een maand weer herhalen, goed om te weten.
Dus de advocate na een maand weer herhalen, goed om te weten.
Handig om te weten inderdaad.
En hoe lang is dat actief de advocate als ze na twee maanden bijv weer een slak eten. Ik kan dat niet tegenhouden geen slak eten en bordje verboden voor slakken in de ren zal niet veel nut hebben denk ik.
Je kunt het proberen:
Zou het helpen denk je, waar kun je dat bestellen.
Haha, ik heb geen idee.
-
Dat heb ik niet gevraagd Minka, heb ik niet meer aan gedacht. Heb nog wel zitten denken dat het ook van Bouncer zou kunnen komen want die is in het Lido in Waalwijk gevonden. Hij hoest wel eens
Maar om op je vraag terug te komen dan denk ik dat je in die periode dat ze slakken eet maandelijks moet behandelen.
Maar om op je vraag terug te komen dan denk ik dat je in die periode dat ze slakken eet maandelijks moet behandelen.
Kan dat geen kwaad als je ze maandelijks behandel.
Ik denk dat de longworm meer schade aan kan richten. Het is alleen jammer dat je niet zeker weet of er sprake was is dus misschien behandel je dan wel voor niets en het is toch chemische zooi wat wordt opgenomen door de huid.
-
Ik heb begrepen van de fabrikant dat als je de advocate toedient je de fret wel in de gaten moet houden, omdat als de longwormen afsterven er kans is op verslikkingsgevaar
Verstikkingsgevaar daar ben ik niet zo blij mee.
Ik zag dat Hanneke er een pagina op haar site heeft gemaakt:
http://www.frettenkliniek.nl/ziekten-en ... ndoeningen" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel goed van je Ilse dat je sectie hebt laten doen. Hieruit blijkt maar dat longworm wel voor kan komen met fretten. Ik ben er in ieder geval wel mee geholpen, zodat ik kan gaan handelen.
Ik zag dat Hanneke er een pagina op haar site heeft gemaakt:
http://www.frettenkliniek.nl/ziekten-en ... ndoeningen" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel goed van je Ilse dat je sectie hebt laten doen. Hieruit blijkt maar dat longworm wel voor kan komen met fretten. Ik ben er in ieder geval wel mee geholpen, zodat ik kan gaan handelen.
Daardat ze de dode longwormen gaan ophoesten? Is er daarom verslikkingsgevaar?