Ik betrap Gijs & Mandy tegenwoordig regelmatig op onzindelijk gedrag, kan dat komen omdat Misty er niet meer is?
Ze doen het namelijk vanaf het moment dat ze is overleden...
Niet in de kooi, maar als ze los zijn.
Reden van onzindelijkheid?
Re: Reden van onzindelijkheid?
Tja, vergeet niet dat als een fret wegvalt uit een groep (je liet ze toch samen dacht ik?), dat dit voor achterblijvers ook een hele verandering is. En onzindelijk zou een reactie kunnen zijn; uit ongenoegen of onvrede met iets. Maarja, hoe haal je dat weg....
Misschien gaat het vanzelf wel weer over
Misschien gaat het vanzelf wel weer over
Dat zou kunnen, zeker als ze altijd met z'n drieën waren zullen ze Misty missen.
Misschien is het ook een reactie op jouw verdriet. Fretjes voelen emotionele veranderingen haarfijn aan.
Hopelijk vinden ze hun weg gauw weer saampjes en is het onzindelijk zijn dan weer over.
Misschien is het ook een reactie op jouw verdriet. Fretjes voelen emotionele veranderingen haarfijn aan.
Hopelijk vinden ze hun weg gauw weer saampjes en is het onzindelijk zijn dan weer over.
Zou heel goed kunnen, fretten kunnen inderdaad onzindelijk worden omdat ze zich onbehagelijk voelen of ziek zijn. Dat heb ik hier ook vaak gezien. Dus het is zeker iets om in de gaten te houden.
- Suzy
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
Denk dan toch idd dat het daardoor komt...
Nadat Smieg er niet meer was, is er nix "vreemds" gebeurd met de andere en nu Misty er niet meer is, gaan ze dit doen...
Hun afscheid van Misty was ook veel heftiger dan bij Smiegeltje, Mandy bleef haar maar aflikken en Gijs de volgende dag maar duwen tegen haar en toen ze daar niet op reageerde is hij er bij gaan liggen voor een paar minuutjes...
Terwijl ze, toen ze er nog was, haar allemaal met rust lieten wanneer ze los waren en de laatste paar dagen zat Misty zelfs apart...
Nou ja, een geluk bij een ongeluk, ze doen het niet op plekken waar ik moeilijk bij kan maar gewoon midden in de kamer of douche.
Dacht in de eerste instantie ook aan "ziek zijn" maar vind het frappant dat ze het allebei doen.
Hou het zeer zeker in de gaten, moet alleen uitkijken dat ik niet iedere keer voor nop met Gijs gaat, ben nog steeds niet gewend aan zijn metamorfose van zijn eerste winter en die 4 van daarna...:/
Nadat Smieg er niet meer was, is er nix "vreemds" gebeurd met de andere en nu Misty er niet meer is, gaan ze dit doen...
Hun afscheid van Misty was ook veel heftiger dan bij Smiegeltje, Mandy bleef haar maar aflikken en Gijs de volgende dag maar duwen tegen haar en toen ze daar niet op reageerde is hij er bij gaan liggen voor een paar minuutjes...
Terwijl ze, toen ze er nog was, haar allemaal met rust lieten wanneer ze los waren en de laatste paar dagen zat Misty zelfs apart...
Nou ja, een geluk bij een ongeluk, ze doen het niet op plekken waar ik moeilijk bij kan maar gewoon midden in de kamer of douche.
Dacht in de eerste instantie ook aan "ziek zijn" maar vind het frappant dat ze het allebei doen.
Hou het zeer zeker in de gaten, moet alleen uitkijken dat ik niet iedere keer voor nop met Gijs gaat, ben nog steeds niet gewend aan zijn metamorfose van zijn eerste winter en die 4 van daarna...:/
Ja kan. Er is een fret minder in het territorium en de overgebleven fretten gaan dus opnieuw hun territorium afbakenen. Dat zie je ook bij nieuwe fretten die erbij komen. Het kan ook dat misty de katalysator was tussen die twee en er daarom geen onzindelijk gedrag was, maar nu ze weg is, ze weer opnieuw hun plek willen bepalen.
Vaak gaat het wel over.
Vaak gaat het wel over.