Fretten mee in de badkamer, leuk!! Samen met water spelen of gezellig mee douchen. Dat kan 1 groot feest zijn, mits de badkamer ook daadwerkelijk fretproof is. Ik wilde ook een keer mijn fret meenemen, dus ik deed een rondje badkamerinspectie: wc-bril omlaag, wc-rollen van de grond, handdoeken verplaatsen zodat ze niet vast kwamen te zitten met nageltjes, eventuele check bij droger/wasmachine om te kijken of niks kan gebeuren.
Alles nagekeken en alles was veilig, dacht ik. Saru gaat mee de badkamer in, en vind het prachtig. Een nieuwe ruimte om te ontdekken. Hij loopt naar het bad en voor ik er erg in had, was Saru verdwenen! Mijn ouders hebben een bubbelbad die rondom is betegeld. Ook zat hier een soort kap waar lampjes in zaten. Dat wist ik allemaal wel, maar waar ik geen erg in had, en wat je ook niet kan zien (behalve als je plat op de grond ligt) is dat er buiten het rooster nog een opening zat in die kap zodat de warmte eruit kan. Saru zat dus onder het bad!
Ik was op dat moment in paniek, want hoe krijg je een fret onder een bubbelbad vandaan? Ik kon nergens bij en was ook alleen thuis. Vlug mijn ouders gebeld en die wisten mij te vertellen dat Saru in ieder geval nergens heen kon. Helemaal gerust gesteld was ik niet. Ik heb Saru geroepen en hij kwam wel op het geluid af. Ik zag ook zijn koppie zo nu en dan bij het gat verschijnen, maar komen ho maar. Ik besloot hem te gaan lokken met speelgoed. Hij kwam wederom kijken maar het boeide hem te weinig.
Uiteindelijk besloten om dan maar een muis voor het gat te houden, in de hoop dat hij die wel zou willen hebben. Muis voor het gat gehouden en ja hoor, die wilde Saru wel hebben. Echter ging het toen weer mis, hij kwam er uit, maar schoot ook weer terug met muis en al! Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Muis 2 gepakt en ook hier kwam hij weer op af. Gelukkig heb ik hem toen kunnen grijpen en was hij weer onder het bad vandaan. Sindsdien mocht hij dan ook nooit meer in de badkamer.
Conclusie: Ga ook plat op de grond liggen om alles te inspecteren. Kijk vooral op fretten ooghoogte om je heen en je zal zien wat je vergeten bent. En die eerste muis? Tsjah die kon ik niet pakken en is verteerd onder de badkuip. Gelukkig niks geroken