Longworm
-
Re: Longworm
Mijn bedoeling is idd niet om paniek te zaaien , en aangezien ik het dus onder toezicht heb toegediend, waarbij er niks is gebeurd lijkt dat verslikken mee te vallen.
Bij terugdenken heeft Sep idd hoestklachten gehad, een soort van hoestbui die dan af en toe terugkwam. Ik ging er eigenlijk vanuit dat bij Sep vanuit het middenoor kwam. Het is ook niet zo dat Sep is overleden aan longworm, dat moet ook duidelijk zijn. Tijdens pathologie is er een heleboel naar boven gekomen, maar niet duidelijk een conclusie. Duidelijk was wel dat het zeer acuut verlopen is. Dat klinkt gek , maar daar ben ik blij mee want dan is het niet iets wat ik over het hoofd heb gezien.
Bouncer had ook hoestklachten die ik (en de dierenarts ) niet kon verklaren , na de advocate hoest hij ( tot nu toe) niet meer.
Bij terugdenken heeft Sep idd hoestklachten gehad, een soort van hoestbui die dan af en toe terugkwam. Ik ging er eigenlijk vanuit dat bij Sep vanuit het middenoor kwam. Het is ook niet zo dat Sep is overleden aan longworm, dat moet ook duidelijk zijn. Tijdens pathologie is er een heleboel naar boven gekomen, maar niet duidelijk een conclusie. Duidelijk was wel dat het zeer acuut verlopen is. Dat klinkt gek , maar daar ben ik blij mee want dan is het niet iets wat ik over het hoofd heb gezien.
Bouncer had ook hoestklachten die ik (en de dierenarts ) niet kon verklaren , na de advocate hoest hij ( tot nu toe) niet meer.
Dat is in ieder geval al geruststellend.Frettenfan schreef:Mijn bedoeling is idd niet om paniek te zaaien , en aangezien ik het dus onder toezicht heb toegediend, waarbij er niks is gebeurd lijkt dat verslikken mee te vallen.
Ik ga dan toch ook maar bij Shae Advocate toedienen want ook zij hoest zo af en toe. Ze was de laatste keer niet extreem gevoelig op de oren en tijdens de controle en castratie toen zij nog bij Natas zat is ook geen oorprobleem naar voren gekomen.
Maar omdat er verder geen andere verklaring was voor haar hoesten een paar weken geleden is Shae toch voor deze zekerheid voor een middenoorprobleem behandeld, ab en polaramine, dat laatste nu nog af en toe.
Maar nu ga ik toch twijfelen of er bij haar geen kans bestaat op deze longworm dus ik neem toch maar het zekere voor het onzekere.
Heb jij Bouncer eenmaal behandeld of ook nog een tweede dosering na een maand?
Ik ga het met een geruster hart geven nu. Welke versie moet ik hebben de katten versie of is er ook een kitten versie. Ik kom namelijk niet zoveel meer bij Hanneke en dan probeer ik het hier te halen ergens.
Wat ik uit de handleiding begrijp en volgens mij noemde Hanneke dat ook, moet je een fret één pipet Advocate voor kleine katten (0,4 ml) toedienen. En zou je voor de bestrijding van oormijt ook geen onderscheid meer hoeven te maken in fretten onder en boven de 1300 gram.
Ook als je fret tussen de 600 en de 700 gram zit. Bedoelen ze met kleine kat een kitten, maar anders weegt een kleine kat toch wel meer dan 700 gram of niet? Voordat ik Mila in zo'n anafylactische shock of zoiets heb. Ik weet het. Ik ben een beetje heel erg voorzichtig met mijn poppetje.
Ze hebben volgens mij alleen maar voor kleine en grote katten en de bijsluiter geeft aan dan 1 pipet te gebruiken. Maar ik denk dat Ilse dat wel weet en anders Hanneke voor de zekerheid een mailtje sturen.
Shae weegt ook iets van 700 gram trouwens, ongeveer hetzelfde formaatje als jou Mila.
Shae weegt ook iets van 700 gram trouwens, ongeveer hetzelfde formaatje als jou Mila.
-
De fabrikant en ook Hanneke adviseren de kleine pipet voor katten onder de 4 kilo.
Chari weegt 800 gram en heeft geen probleem ondervonden.
Ik heb geen herhaling gedaan omdat er pas 10 dagen voorbij zijn, maar ik ga dat wel doen.
Chari weegt 800 gram en heeft geen probleem ondervonden.
Ik heb geen herhaling gedaan omdat er pas 10 dagen voorbij zijn, maar ik ga dat wel doen.
Duidelijk het stelt me weer meer gerust. Is herhaling noodzakelijk.
Ik heb toen met die hardnekkige oormijt besmetting bij Nix ook allebei de fretten 1 pipet gegeven. Jillz weegt in de zomer onder de 700 gram.