Een hoop vraagjes!! :)

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Marjan

Re: Een hoop vraagjes!! :)

Bericht door Marjan »

Ik hoor ook niets....
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

kick, Super bedankt! Ben ook blij dat ik op dit forum ben gekomen!:D staat je geluid wel aan?? mij lukt het namelijk wel :S

Marjan, Hij is volgens mij nooit behandeld tegen oormijt maar ik durf die vrouw het ook niet echt meer te vragen:S
en we zullen zien hoe hij erop reageert, ik geef hem de druppels vanavond rond een uurtje of 11 en dan morgen weer om een uur of 11 zo heb ik ruimte ertussen en krijg hij het toch 2x perdag

Wanneer ik hem laat castreren zal ik ook gelijk zijn oren na laten kijken en eventueel even laten schoonmaken:)
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

Marjan schreef:Ik hoor ook niets....
Geluid moet best wel hoog staan merk ik net, voordat je uberhaupt iets hoort:) als het nog niet lukt dan probeer ik het zo even op een andere manier:D
Marjan

Bericht door Marjan »

Mieksiej schreef:Wanneer ik hem laat castreren zal ik ook gelijk zijn oren na laten kijken en eventueel even laten schoonmaken:)
Doe dat wel op heel korte termijn, oormijt kan een middenoor ontsteking of zelfs hersenschade veroorzaken. Een fret van ons is er zelfs uiteindelijk door overleden. Dus wel iets om serieus te nemen.
Overigens kan een fret vanaf 6 maanden al gecastreerd worden dus als Levi van vorig jaar is, zal hij nu zo'n 9 à 10 maanden oud zijn. Hoogste tijd dus om in te grijpen. Een implantaat kan zelfs al veel eerder worden geplaatst.

Enne, uiteraard stond ons geluid aan, mijne op maximaal de tweede keer dat ik het probeerde. :clown:
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Wat vervelend voor je dat de vorige eigenaar zo naar tegen je doet.
Ik vind juist dat je heel alert bent en goed op Levi let, en goed dat je naar de dierenarts gegaan bent.
Als je de tips opvolgt die je hier krijgt komt het vast helemaal goed met jou en je fretje.
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

Dankjullie wel en de tips opvolgen ga ik zeker doen,
ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar net haalde ik levi uit zijn kooitje en hij was erg warm leek alsof hij een beetje aan het zweten was. Heb hem ook weer terug gedaan in zijn kooi nadat ik de maten had opgemeten voor een tuigje maar normaal gaat hij aandacht vragen door tegen de tralies aan te gaan en nu ging hij gelijk weer in zijn mandje liggen, hij voelt zich duidelijk niet zo lekker:(

Marjan:
Over hoe kort spreken we dan?
Ik kan het toch wel na deze kuur van 2 weken laten doen?
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

zou ik eventueel zijn temperatuur kunnen meten met een oorthermometer?/ of werkt deze niet bij fretjes?
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb geen idee of een oor thermometer werkt, ik denk zelf dat je het beste een gewone thermometer kan nemen.
En ik weet niet in hoeverre jouw dierenarts echt verstand heeft van fretten, maar ik zou je aan willen raden om naar de frettenkliniek in Eindhoven te gaan. Een betere fretten dierenarts dan Hanneke is er niet! Als Levi zich duidelijk niet lekker voelt dan moet je die signalen serieus nemen (maar dat doe je ook!)
Mariël

Bericht door Mariël »

Een oor-thermometer werkt niet bij fretten.. Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar ik heb dat een keer uitgezocht of dat kon en dat kon niet.. :)
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

Oke dankjewel koda:)

Ik heb namelijk geen werkende gewone thermometer in de buurt, ik zal hem even in de gaten houden:)
Marjan

Bericht door Marjan »

Mieksiej schreef:Marjan:Over hoe kort spreken we dan? Ik kan het toch wel na deze kuur van 2 weken laten doen?
Eigenlijk gewoon zo snel mogelijk. Als Levi nog nooit behandeld is tegen oormijt dan heeft hij ze nu zeker. Een antibiotica kuur doet niets tegen een oormijtbesmetting, dan moet hij behandeld worden met een pipetje Stronghold of Advocate (dat moet je op de huid van zijn nek leeg drukken). Maar ik ben ook bang dat, gezien het hoesten wat hij doet, hij op dit moment al schade heeft opgelopen aan zijn middenoor.
Lees deze topics maar eens:

http://www.frettenvraagbaak.nl/forum/vi ... ?f=26&t=25" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.frettenvraagbaak.nl/forum/vi ... f=26&t=257" onclick="window.open(this.href);return false;

Eigenlijk is het heel erg belangrijk naar een dierenarts te gaan die verstand heeft van fretten. De dierenarts waar je nu geweest bent heeft dat duidelijk niet want dat had hij/zij zeker in de oren gekeken.
Dus kijk anders even of er bij jou in de buurt een dierenarts zit van ons overzichtje: http://www.frettenvraagbaak.nl/forum/vi ... ?f=33&t=65" onclick="window.open(this.href);return false;
Karen

Bericht door Karen »

Helemaal mee eens en zeker nu je schrijft dat hij wat warm aanvoelt en niet echt actief reageerde. Dat hoort niet bij een pup.
Als het je zou lukken om naar een dierenarts met duidelijke frettenervaring te gaan, zou ik niet wachten tot de synulox druppels op zijn.
Ik zou ook niet zo maar zijn oortjes gaan schoonmaken nu. Laat ze eerst door een dierenarts nakijken. Oortjes schoonmaken is bij fretten een precies klusje, zodat je geen troep de oorgang in drukt.
ray

Bericht door ray »

Ik heb het geluid heel hard gezet en hoorde heel zachtjes iets. Het klinkt niet goed, niet als een gewone hoest.
Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen, dat het bijna niet te horen is. (zat letterlijk met mijn oor op de box van mijn laptop :lol: )
Dat warm aanvoelen en niet actief reageren is ook niet zoals het hoort te zijn. :???:
Esther

Bericht door Esther »

Hoi Mieksiej, wat ontzettend vervelend dat de vorige eigenaar op zo'n manier tegen jou doet.
Maar ik vind dat je goed bezig bent met Levi.
En ik hoor op het geluidsfragment ook wel iets, maar hetgeen wat ik hoor klinkt in mijn oren in ieder geval niet goed.
Ik zou daar toch nog verder naar laten kijken.
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

Ik krijg een foutmelding als ik wat wil plaatsen, na de eerst keer heb ik het hele stuk gekopieerd omdat het te lang was om overnieuw te typen en sindsdien blijf ik de melding krijgen :(
Kick

Bericht door Kick »

Hm... Wat voor foutmelding dan?
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

Dat ik de beheerder een email moet sturen dat ik de foutmelding blijf krijgen. En dat heb ik al gedaan.
Kick

Bericht door Kick »

Ik heb geen mail gezien :?: Kun je mij de foutmelding in een PB sturen?
Plaats reactie