Frettenspul

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Re: Frettenspul

Bericht door Helen »

Danielle schreef:haha wat een heerlijke foto's
die moet je laten zien aan mensen die absoluut geen fretten zouden mogen houden om ze te weerhouden 8-)
Nou als je daar niet tegen kan dan zou ik er zeker niet aan beginnen :P
Vraag ik mij soms wel eens af of het niet gewoon deze fretten zijn
die zich zo gedragen of.....
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Dussss.... vanmorgen was het weer zover, hele kooi verbouwt. Slaafje had haast dus geen
foto's maar als het hele sanitair niet meer op zijn plek stond en alle bedden omgewoeld
geeft het jullie wel een idee denk ik zo.

Het moet geen 5 minuten langer duren dan normaal, dan gaan de heren verbouwen.
Eenmaal uit de kooi was het één en al geren en gemok. Of ze er weken niet uit
geweest waren. Ik snap nog steeds niet wat er zo leuk is aan het meeliften aan
je benen trouwens... mafkezen :P
Marjan

Bericht door Marjan »

Helen schreef:Vraag ik mij soms wel eens af of het niet gewoon deze fretten zijndie zich zo gedragen of.....
Troost je, we hebben hier ook een paar interieur architecten, alleen probeer ik ze zoveel mogelijk dwars te zitten door de bakken vast te maken en ook de kussentjes en kleedjes zitten met lusjes en haakjes vast dus valt de verbouwing tegenwoordig mee. :clown:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Helen jeetje wat maken ze er een zooitje van :shock: Zo'n fret heb ik niet. :fluit:
Karen

Bericht door Karen »

Hier zijn er ook allerlei foefjes bedacht om die bouwvakkers een halt toe te roepen :fluit:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hier gaat het even niet zo lekker....
Vanmorgen om 8 uur het geboefte los gelaten. Normaal zijn er drie mannen die om je heen dansen en zich
overal mee bemoeien. Ze kwamen er alle drie uit maar ik had er maar twee die zich liepen uit te sloven.
Waterbak door de keuken heen, zwembad dus... Ukkie vond het wel lekker zo geloof ik.

Maar ik miste Pluis... die lag al in de mand in de gang dus ik voel aan hem. Warm en rillerig.. hmmm....
Ben snel de douche in gedoken (daarbij twee fretten er uit schoppend anders heb je geen leven) en
de make-up er op gekwakt. Dierenarts gebeld en ik mag om half drie vanmiddag aantreden. Is helaas
het eerste plekje dat vrij is. Het is nu half 12 bijna en hij ligt er nog steeds. Ukkie is intussen bij hem
gekropen. Pluk ligt ergens anders. Toen ik Pluis aaide werd ik in het velletje van mijn arm gebeten door
Pluk, zijn "broertje". Altijd samen geweest en hij ging ook steeds bij hem kijken en om de mand heen
lopen.

Vorig jaar oktober is de milt van Pluis eruit gehaald met daar aan een enorme tumor. Omdat dok hem
toch te jong vond om het op te geven heeft hij hem meteen open gemaakt en het ding eruit gehaald.
Het is een half jaar erg goed gegaan met hem. Afgelopen week was hij rusteloos, overal kakken in de
kooi.. gedrag alá lentekriebels. Moest zijn piep steeds schoonmaken.. en had zoiets van als dit na het
weekend niet anders is dan moet hij naar Delft. Gisteren ging hij lekker, heel druk en spelen, bakje met
brokjes door de kooi heen gesleurd. Lekker ouderwetsch gedrag dus... geen poep dit keer.
Ik was optimistisch! Tot vandaag....

Had de waarschuwing al gekregen dat het terug zou kunnen komen maar dat hij hem toch een kans
wilde geven.

Ik hoop dat het mee valt maar ik heb er niet echt een goed gevoel bij. Ben bang dat hij gisteren een
soort opleving had en dat nu over is. Net de kooi even doorgelopen en vond wat bloed maar kan
niets vinden verder op hem zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Karen

Bericht door Karen »

Agossie...hij ziet er ook echt niet lekker uit :(
Ik duim voor je vriendje vanmiddag!
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Kleine update, heb ze net alle drie in de kooi gedaan. Zodat hij naast de waterfles ligt en een papje erbij maar na 2 likjes
al misselijk. Precies het zelfde als toen met die tumor. Urine groenig, poep niet goed en misselijk... pfff...
Wens me sterkte...
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Sterkte Helen.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Karen schreef:Agossie...hij ziet er ook echt niet lekker uit :(
Ik duim voor je vriendje vanmiddag!
Dankjewel, ik zit hier ook stevig te duimen. Maar ik ben toch bang dat er ergens weer een tumor
zit of iets in die geest.
Realistisch gezien leefde hij al op geleende tijd. Heb hem dan ook flink verwend de afgelopen
maanden met papjes en dingen die hij lekker vind. Maar vandaag kan ik hem niet verwennen...
hij wil niet :-(

Dankje Minka xx
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

:( Dat is geen leuk nieuws Helen.. Ik ga duimen voor je ventje!
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh bah, dat klinkt niet lekker allemaal. :( Ook van mij heel veel sterkte, hopelijk heeft hij toch gewoon wat anders onder de leden en knapt hij weer op. :|
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ik hoop het ook Marjan...
Achos Ukkie ligt weer bovenop hem...
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Afbeelding
ray

Bericht door ray »

Ik hoop dat het iets behandelbaar is, succes straks!
Karen

Bericht door Karen »

Ik duim voor positief nieuws.....
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe zijn jullie gegaan Helen?
Kick

Bericht door Kick »

Tjemig, ik lees dit nu pas :???: Hoe is het gegaan Helen? Op die eerste foto's ziet hij er niet lekker uit.... Ik hoop dat het iets simpels was.
yvonne

Bericht door yvonne »

Lees het ook nu pas... :( hoe gaat ie Helen?
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Was, is hier het juiste woord helaas, Kick...

Hij heeft gistermiddag een prik tegen de misselijkheid gekregen, bloedonderzoek en urine.
In zijn bloed was te zien dat er iets met de lever niet goed was, hij een vette ontsteking had
en in zijn urine werd dat ook duidelijk. Groene plas is niet oké!

De injectie tegen misselijkheid hebben wel meer dieren hier gekregen en werken onder
normale omstandigheden goed. Echter, eenmaal thuis gekomen weer braken.. alles wat
er in ging kwam er vrij snel weer uit. Gebeld en gezegd dat dit hem echt niet ging worden.
Toen Fred thuis kwam had hij de bus van het werk meegenomen en meteen naar Delft
gereden. Had 's morgens al een slecht gevoel er over maar 's avonds werd dat meer en meer.
Eenmaal in Delft, mocht hij daar blijven want dit ging gewoon niet. Hij wilde hem nog wat
verder onderzoeken en indien nodig aan het infuus. Ik had al een survival kit voor hem
meegenomen, eigen slaapzak, flesje e.d.

Later op de avond ging het iets beter zei dok, na de tweede anti braak prik bleef het binnen
dus hij was voorzichtig blij. Echter vanmorgen moest ik om half 9 bellen maar ik stelde
het even uit omdat ik gewoon in mijn buik voelde dat het mis was. En ja hoor... dok was
eigenlijk net klaar om te vechten voor hem en te doen wat hij kon om hem in deze wereld
te houden. Helaas... zei hij met een zucht, hij is net overleden :-(
Enige wat ik kon zeggen was "ik wist het"... je bent zo lam dan op dat moment en hij
ratelde wat dingen maar ik hoorde het al niet meer. Het deed er niet meer toe...

Lever, infectie, hoge koorts... die anti-kots prik heeft het waarschijnlijk nog een nachtje
uitgesteld en als hij weer mee naar huis was gekomen had ik hem gevonden in de kooi
met zijn twee maatjes.

Hij heeft gevochten als een tijger met behulp van de dierenarts, die hem bij zich gehouden
heeft. Ik ga geen sectie verrichten want in principe wisten we dat hij op geleende tijd
leefde na die milt tumor. En omdat hij zich zo raar gedroeg wat wij afschoven op lentekriebels
denk ik dat het ook in zijn kopje niet meer helemaal lekker ging. Etensbak door de kooi heen
sleuren, overal kakken. Nog wat dingetjes waarvan ik nu zoiets heb van.. dit heeft gewoon
zitten broeden.

In juni zou hij 5 worden, helaas is ook dit fretje veel te jong gestorven. Zijn broertje heeft
bijnierproblemen maar doet het erg goed nu. Zou het toch in het angora gebeuren zitten
of hebben deze twee gewoon pech gehad dat ze bij 1 of andere flut fokker vandaar kwamen?
Ik weet niet waar, want ze zaten in de opvang en ik ben erg blij dat ze hier waren, Pluk is er
nog gelukkig. Gut de eerste keer dat ik ze zag verwachtte ik echt niet dat ik zo gek op ze
zou worden. Zo'n ontzettend lief stel! (toen niet hoor hahaha!)

<diepe zucht> Maar we gaan verder!
Ukkie, Pluk, Snoop en Debz, plus twee heerlijke logees die de scherpe randjes er vanaf halen.
Ik zal nooit stoppen met fretten, ze zijn mij te leuk en hebben zich diep ingegraven in mijn hart!
Ook al betekend het dat je af en toe afscheid moet nemen... vroeger of later klopt er een nieuwe
ziel aan je deur die een plekje zoekt.

Zo... ik heb even zitten wauwelen.. sorry hoor :-p
Gesloten