Blackie en Witte
Re: Blackie en Witte
Ik ben daar nog steeds erg jaloers op 

Ik ben er zelf dan ook heel erg blij mee
Mijn lieve knuffeltjes, met af en toe hier en daar een hapje

Mijn lieve knuffeltjes, met af en toe hier en daar een hapje

Dat zijn liefdesbeetjes moet je maar denken. 

Heerlijk van die knuffelfretjes.
Ik heb hier veel volume fret, helaas staat hij niet open voor lange slaap of knuffelsessies..., dus ik sluit me aan bij het rijtje jaloerse mensen.....
Maar lekker genieten van je knuffels Esther !
Ik heb hier veel volume fret, helaas staat hij niet open voor lange slaap of knuffelsessies..., dus ik sluit me aan bij het rijtje jaloerse mensen.....

Maar lekker genieten van je knuffels Esther !
Zoals elk fretten baasje weet ik dat ze een comaslaapje kunnen hebben.
Maar vanmiddag wilde ik Blackie eten geven, en ik zocht haar tussen de dekentjes en ik vond haar ,pakte haar en haar hele lijfje slap.
Dus ik dacht die slaapt diep!
Dus ik haar naam zachtjes zeggen, en het eten laten ruiken maar geen reactie
Toen raakte ik toch wel in paniek.
Zeker omdat haar lijfje slap bleef en toen ik naar haar kopje keek ,hing haar tongetje uit haar bekkie, en de tranen begonnen al te komen bij mij.....
Het duurde voor mijn gevoel een eeuwigheid.
En toen werd ze gelukkig wakker
Wat een opluchting zeg!!!
Ik zou nooit zo verschoten zijn als dit vaker voorgekomen zou zijn bij Blackie, want dit heb ik in de bijna 6 jaar nog nooit meegemaakt.
Dus je fretje kan ook ineens aan comaslaapjes gaan doen blijkt wel.
Of zou het iets te doen hebben met de fase van slaap (rem slaap bedoel ik dan) waarin ze zich bevinden, naarmate ze dieper en dus meer in een comaslaapje belanden
Hoe dan ook ik heb er grijze haren van gekregen
Maar wat was ik dolgelukkig om te zien dat ze haar oogjes open deed en keek alsof ze wilde zeggen: mens, knuffel me niet zo en laat me gewoon rustig eten
Maar vanmiddag wilde ik Blackie eten geven, en ik zocht haar tussen de dekentjes en ik vond haar ,pakte haar en haar hele lijfje slap.
Dus ik dacht die slaapt diep!
Dus ik haar naam zachtjes zeggen, en het eten laten ruiken maar geen reactie

Toen raakte ik toch wel in paniek.
Zeker omdat haar lijfje slap bleef en toen ik naar haar kopje keek ,hing haar tongetje uit haar bekkie, en de tranen begonnen al te komen bij mij.....
Het duurde voor mijn gevoel een eeuwigheid.
En toen werd ze gelukkig wakker

Wat een opluchting zeg!!!
Ik zou nooit zo verschoten zijn als dit vaker voorgekomen zou zijn bij Blackie, want dit heb ik in de bijna 6 jaar nog nooit meegemaakt.
Dus je fretje kan ook ineens aan comaslaapjes gaan doen blijkt wel.
Of zou het iets te doen hebben met de fase van slaap (rem slaap bedoel ik dan) waarin ze zich bevinden, naarmate ze dieper en dus meer in een comaslaapje belanden

Hoe dan ook ik heb er grijze haren van gekregen

Maar wat was ik dolgelukkig om te zien dat ze haar oogjes open deed en keek alsof ze wilde zeggen: mens, knuffel me niet zo en laat me gewoon rustig eten

Ja vreselijk he, kovu heeft dat ook eens gehad en ook al weet je dat het kan, het duurt op dat moment veeeeeeel te lang!
Jeetje, wat moet je geschrokken zijn. Dat kost je direct een paar jaar van je leven 

Ik herken het wel, heb dat zelf ook wel eens meegemaakt met een fret en je schrikt je inderdaad wezenloos.
Ik zou wel voor de zekerheid haar bloedsuiker laten testen want Hanneke heeft wel eens verteld volgens mij dat het ook aan een te laag suiker zou kunnen liggen.
Ik zou wel voor de zekerheid haar bloedsuiker laten testen want Hanneke heeft wel eens verteld volgens mij dat het ook aan een te laag suiker zou kunnen liggen.
De paniek slaat dan echt toe volgens mij. 

Dat is zeker schrikken 

Pff...dan ben je in een slag een paar jaar ouder!
Hier schrik je flink van inderdaad, zelfs als je weet van comaslaapjes. Gelukkig goed afgelopen.
Altijd op zoek gaan naar de hartslag, die kan je niet voor de gek houden 

@ Birgit: Dat is een goede tip!
@ Marjan: Daar dacht ik ook meteen aan.
Vooral omdat zij nooit zo ontzettend diep én lang slaapt op deze manier.
@ Marjan: Daar dacht ik ook meteen aan.
Vooral omdat zij nooit zo ontzettend diep én lang slaapt op deze manier.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Jeetje je schrikt je toch rot! Gelukkig heb ik het nog nooit mee gemaakt, het lijkt me doodeng.
Dat is echt schrikken!!
Gelukkig was het niets serieus.. 

Nou ik heb dus van 10 t/m 18 maart in het ZH gelegen, en toen ik gisterenavond met Blackie aan het knuffelen was, ontdekte ik ineens een bult onder haar linkeroortje!
Dus vanmorgen meteen de Frettenkliniek gebeld en ik kon om 2 uur gelukkig al terecht.
Het blijkt een ontstoken lymfeklier te zijn en dat heeft te maken met de MOO én ook met de wortel van een kiesje die daar dus net dat plekje raakt.
De kies moet er dus uit.
Maar het leek Hanneke tevens ook een goed idee om bij Blackie ook het middenoor te gaan spoelen als ze dan toch onder narcose is.
Ik moest hier wel; even goed over nadenken want dat is natuurlijk niet zomaar iets.
Maar omdat Blackie ook al een héél raar loopje heeft omdat ze haar achterpootje gek neerzet (ook afkomstig van het evenwichtsorgaan en de moo) heb ik besloten om het toch te doen.
Dus as vrijdag is het zover: dan gaat ze om 2 uur onder het mes.
In de tussentijd voorbereiden met AB (synolux), Polaramine (3/4 tablet ) en de Otrivin neusspray.
Ik ben nu al zenuwachtig en ik ga haar lekker verwennen.
En niet alleen haar hoor!
Witte natuurlijk ook

Dus vanmorgen meteen de Frettenkliniek gebeld en ik kon om 2 uur gelukkig al terecht.
Het blijkt een ontstoken lymfeklier te zijn en dat heeft te maken met de MOO én ook met de wortel van een kiesje die daar dus net dat plekje raakt.

De kies moet er dus uit.
Maar het leek Hanneke tevens ook een goed idee om bij Blackie ook het middenoor te gaan spoelen als ze dan toch onder narcose is.
Ik moest hier wel; even goed over nadenken want dat is natuurlijk niet zomaar iets.
Maar omdat Blackie ook al een héél raar loopje heeft omdat ze haar achterpootje gek neerzet (ook afkomstig van het evenwichtsorgaan en de moo) heb ik besloten om het toch te doen.
Dus as vrijdag is het zover: dan gaat ze om 2 uur onder het mes.
In de tussentijd voorbereiden met AB (synolux), Polaramine (3/4 tablet ) en de Otrivin neusspray.
Ik ben nu al zenuwachtig en ik ga haar lekker verwennen.
En niet alleen haar hoor!
Witte natuurlijk ook

Spannend Esther. Alvast succes en voor jou ook nog beterschap.
Ik heb tot nu toe alleen maar hele positieve dingen gehoord over de oor spoeling maar ik kan mij voorstellen dat je het best eng vindt. Ik ga voor haar duimen in ieder geval.
Alles verder wel goed met jou? Had het ook al gevraagd in "de kantine" maar toch ook maar even hier.
Alles verder wel goed met jou? Had het ook al gevraagd in "de kantine" maar toch ook maar even hier.

Ik las het net op FB.
Goed dat je meteen bent gegaan maar ik vind het nog wel erg ver weg (een week). Kon het niet eerder? Of heeft ze er geen last van soms?
Goed dat je meteen bent gegaan maar ik vind het nog wel erg ver weg (een week). Kon het niet eerder? Of heeft ze er geen last van soms?