Fret gerelateerde websites

Voor interessante (fretten)sites, filmpjes of ander leuk nieuws
Karen

Re: Fret gerelateerde websites

Bericht door Karen »

:mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Marjan schreef:Ik zag dat de Dierapotheek nog niet voorkwam in het lijstje van handige webwinkels: http://www.dierapotheek.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Ik bestel hier bijvoorbeeld altijd de waltham voor onze fretten. En wanneer je daar minstens 3 dozen besteld dan krijg je 5% korting en betaal je ook geen verzendkosten. Een doos waltham komt dan op nog geen 22 euro.
Wanneer de waltham er zo snel doorheen vliegt als hier dan is zo'n prijs geen overbodige luxe. :D
Ik quote dit nog maar eens, wanneer je veel waltham gebruikt is dit nog steeds een heel aantrekkelijke prijs. Inmiddels komt de prijs per doos bij minimaal 3 dozen op € 22,18.
Ik heb vandaag ook weer een aantal dozen binnen gekregen en de bestelling gaat ook altijd snel en goed. :D
Esther

Bericht door Esther »

Dat is inderdaad een goede tip!
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Ik kreeg van Remco (verantwoordelijk voor de hosting van de Frettenvraagbaak) deze interessante link over hoe in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw de Black Footed Ferret is gered van uitsterven door het toepassen van kunstmatige inseminatie.

Het is in het Engels maar redelijk duidelijk.

http://throb.gizmodo.com/black-footed-f ... 1731263490" onclick="window.open(this.href);return false;"
Karen

Bericht door Karen »

Oooh, dat is super!

Ik vind deze dieren zo bijzonder en het hele verhaal van de geschiedenis en redding maakt ze zo speciaal :D
Kick

Bericht door Kick »

Het is zeker speciaal, zeker als je leest dat er op een gegeven moment nog maar 1 groep in het wild leefde. Super hoor :D
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

18 overgebleven... dat was echt heeeeel erg dichtbij de vergetelheid. Ben blij dat ze het hebben kunnen voorkomen, want wat een snoetjes!
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

https://www.facebook.com/FerretCenter?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze Facebookpagina is ook erg leuk om te volgen van de zwartvoetjes :-)
Kick

Bericht door Kick »

:D
Karen

Bericht door Karen »

Jaaa....die volg ik ook :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Coole tips ! :juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

De laatste tijd hoor je steeds vaker de discussie of vers vlees zoals carnibest, haaksbarf ed nog wel zo gezond is voor je fret. Dit komt hoofdzakelijk doordat de herkomst van het vlees onduidelijk is en dat de wijze waarop er hygiënisch wordt gewerkt tijdens de bereiding vaak te wensen overlaat.

Daarom heb ik een link toegevoegd van Oervoer.com, zij werken zoveel mogelijk met biologische producten waarvan de herkomst bekend is en de productie wordt verzorgt door De Groene Weg waar hoge eisen worden gesteld aan de hygiëne.
Ik ben inmiddels overgestapt en tot nu toe reageert Shae er goed op. Bij de kattenversies ben je er ook zeker van dat er geen groenten of granen verwerkt zitten in de KVV, wat bij bijvoorbeeld Carnibest al een aantal keren wel is gebeurd bij de fretten- en eliminatie(eend) versie.
En wat mij persoonlijk aansprak is dat zij waar mogelijk voedingsbronnen gebruiken die afkomstig zijn van biologische, scharrel- of andere verantwoord gehouden diersoorten.

Het is de moeite waard om hun site eens te bekijken in ieder geval. :D
Mette

Bericht door Mette »

Volgens mij gaat het niet alleen om afkomst maar ook om het productieproces, specifiek de messen, en het openliggen van het vlees helpt natuurlijk ook niet. Het bacteriënniveau zal toch altijd hoger liggen dan bij prooi.
Marjan

Bericht door Marjan »

Een aantal linkjes werkten inmiddels niet meer zag ik, o.a. FTJ Frettenshop, Zoo-Natuurlijk, De vergulde hond, Caroba, De-dierenarts en ik wil een fret, dus die heb ik verwijderd.
Wanneer jullie interessante nieuwe fret gerelateerde websites (Webwinkels of Informatieve sites) weten die leuk zijn te vermelden dan hoor ik dat graag.
Mette

Bericht door Mette »

Informatief:
frettenkliniek.nl
fretteninformatie.nl
fret.nl

Webwinkels (prooi)
lupa-diervoeding.nl
gelukkigdier.nl (Oost en Noord Nederland)

Zal maar geen hangmattenconcurrenten opsommen :D

Opvangen als fret en welzijn worden niet gelinkt?
chipnummer.nl is ook altijd handig om te linken.
Marjan

Bericht door Marjan »

Thanks! Ik ga het weekend eens kijken wat er toegevoegd kan worden. De frettenkliniek staat er al tussen uiteraard en natuurlijk mag je hangmatconcurrenten doorgeven. :lol:
Opvangen en stichtingen worden hier niet gelinkt maar staan wel op de Wiki. :D
Mette

Bericht door Mette »

frettenboetiek en leukedierendingen hebben alleen een FB pagina, en slaaplekkerzacht.nl ;)

Oh kliniek is ook maf, zag ik over het hoofd daar in het midden. Laatste zinnetje blijkbaar ook :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb de sites en de links toegevoegd voor zover het niet in strijd was met de forumregels. 8-)
Mayke

Bericht door Mayke »

Thanks ! :D
manoncavalli

ft 190 thru way

Bericht door manoncavalli »

Hallo iedereen,

Na heel lang zoeken, heb ik eindelijk de doorzichtige frettentunnel kunnen vinden. ft 190 thru way. Je kan deze bestellen bij 'avonturia de vogelkelder' in den haag. :ferret:
Plaats reactie