Noa is flink in de rui. Ondanks dat ik haar pluk en kam, heeft er toch een haarbal in haar maag kunnen ontstaan. Gelukkig is haar maag/darm optimaal, waardoor ze die zelf uitgepoept heeft. Toen ik het zag, dacht ik eerst aan kleiontlasting, stom, want waarom zou dat zo zijn op de 10 maanden leeftijd. Maar ik maak gekkere dingen mee, dus waarom niet. Dus ik besloot, zoals gewoonlijk bij mij de poep uit elkaar te drukken, dat ging niet, dus dan uit elkaar trekken, en toen zag ik dat het om haren ging. De drol zag eruit ter grote van een "gewone" prooipoep.
Noa (en de andere pups) krijgen nu muis om beter te "ragen", ipv carnibest wat ze lekkerder vinden
Haarbal uitgepoept
Re: Haarbal uitgepoept
Zo zeg, dat is een flinke haarbal. Best een eng idee dat dit zich toch heeft weten ophopen. Gelukkig is het er op de natuurlijke manier gewoon uit gekomen.
Ik heb dit ook nog nooit gezien, zal het bij uitsluitend prooi eters toch wat gelijkmatiger uit gepoept worden?
Ik heb dit ook nog nooit gezien, zal het bij uitsluitend prooi eters toch wat gelijkmatiger uit gepoept worden?
Ik heb dit ook weleens gezien, zo'n uitgepoepte haarbal.
Gelukkig is het op de juiste manier uit gekomen.
Gelukkig is het op de juiste manier uit gekomen.
Queeny heeft het hier ook gehad. Zij likte ook erg veel vacht op. Gelukkig liet ze zich goed plukken en kammen en was het ook snel afgelopen.
Ze is een prooi eetster, met voorkeur voor muis. Toch heb ik haar in die week wel wat vaseline erbij gegeven. Gewoon voor zekerheid
Ze is een prooi eetster, met voorkeur voor muis. Toch heb ik haar in die week wel wat vaseline erbij gegeven. Gewoon voor zekerheid
Ik heb het hier ook wel eens gehad bij de fretten, dat het er gewoon op de natuurlijke weg uitkwam.
Mooie duidelijke foto's Natascha !
Mooie duidelijke foto's Natascha !
Goed dat dat eruit is!
En muisjes helpen daarbij ook erg goed
En muisjes helpen daarbij ook erg goed