Kovu 21 april 2007 - 28 maart 2014

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Danielle

Kovu 21 april 2007 - 28 maart 2014

Bericht door Danielle »

Lieve Kovu

Wie had dat kunnen bedenken... dat jij vlak na Saru ook mij zou verlaten en onderweg ging naar de Regenboogbrug.
Ik wilde fretjes, en ik kwam bij Rebekka terecht. Ik had de luxe dat ik eerste keuze had uit het nestje. Ik vond jou en je broer op de foto's heel schattig. Met jullie witte voetjes. Jullie waren de enige witvoetjes uit het nest. Toch veroverde jij mijn hart. Jouw koppie was op dat moment iets groter dan je lichaam. Geweldig. Opgevoed met prooi, tsjah.. daar wist je wel raad mee, je ging er zelfs mee slapen!
Afbeelding

Je bent eigenlijk altijd een makkelijke fret geweest. Je vond iedereen leuk, het maakte jou niet uit. Aandacht was aandacht. Bij mijn ouders thuis heb je wat trappen op en af gerend. Keigoed was je erin. Dat je nooit naar beneden gestuiterd ben vind ik een raadsel, zo snel holde je soms die trap af. Spelen vond je allemaal super leuk. Toen je wat ouder werd vond je al dat kleine materiaal niet zo spannend meer. Maar kraakslurven, de pluchen slurf, het labyrinth en de Sander, tsjah, dat bleef toch wel echt fantastisch
Afbeelding

Je kon echt heerlijk ongegeneerd liggen slapen, ik kon er echt uren naar kijken.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb met jou eigenlijk niet zo heel veel te stellen gehad. Natuurlijk had je een eigen willetje en liep ik soms te mopperen... maar ag dat hoort er allemaal bij toch? Toen we gingen verhuizen had je echter wel een actie bedacht. Wat vond je het toch leuk om op mijn tv kast te klimmen. Ik niet... eerst duwde je jezelf omhoog tussen de kast en de muur. Ik heb toen de tv kast wat naar voren gezet, toen ging dit niet meer. Hier was je het overduidelijk niet mee eens, dan verzon je toch gewoon wat anders? Wat kon jij soms geniaal zijn in je plannetjes...
Afbeelding

Rustig ontbijten was er met jou niet bij. Wat van mij was, was ook van jou vond je. Dus mijn beker wilde je hebben, mijn schaaltje yoghurt, mijn bordje met beschuit. Het was iedere dag een uitdaging om te ontbijten. Mijn ontbijt was jouw ontbijt toch?

Je kreeg een paar jaar geleden staar. Ik helemaal in de stress naar Hanneke, volgens mij heb jij dat nooit gesnapt. Je had er totaal geen last van, dus waar ik me zo druk om maakte?
Afbeelding

Vorig jaar kreeg je maag darm problemen. Je mocht toen helaas geen prooi meer. Wat vond ik dat zielig, want je was er echt dol op. Nee je moest op de brokkenbrij. Wat een drama was dit om je erop te krijgen, maar ik snap het wel hoor. Wie wil nou gepureerde zooi als er overheerlijke muizen zijn? Uiteindelijk ben je dit toch wel gaan eten, omdat je ook bijna geen brokjes at. Helaas kreeg je ook last van insulinomen en hiervoor ben je geopereerd. Hanneke heeft toen ook gelijk 1 bijnier verwijderd, want die was uitzonderlijk groot. Zeker voor een fret met een implantaat.

Daarna knapte je eigenlijk zo snel op. Je gedroeg je weer als een jonge god! Helemaal geweldig. Na het overlijden van Saru heb ik je flink geknuffeld. Dit vond je maar niks, knuffelen was zonde van de tijd. Lekker lopen, dat deed je veel liever. Vlak daarna wilde je ineens niet meer eten. Zelfs geen waltham. Bij mij gingen gelijk alarmbellen rinkelen, want jij was dol op waltham. Zelfs van water werd je misselijk. Een paar dagen later zaten we bij Hanneke. Je was ook een stuk slomer geworden. Hanneke vertelde dat je een erg grote harde milt had en je lever voelde absoluut niet goed. Daarbij kwam uit de urinetest een hoge waarde waaruit bleek dat je lever niet goed zijn werk deed en ze vond je wat gelig. De conclusie was niet goed, het ging slecht met je. Hoe moeilijk ook, ik heb op dat moment voor jou gekozen mannetje. Het ging niet, beter worden kon je niet. Ik wilde je niet verder pesten met onderzoeken terwijl je toch niet beter zou worden. Ikheb dan ook afscheid van je moeten nemen, veel te snel en onverwacht.

Lieve Kovu
nooit meer knuffelen met jou terwijl je hier eigenlijk geen tijd voor had
nooit meer een fret die me overal naar toe volgt
nooit meer de blik in jouw oogjes van 'mens schiet eens op, ik wil eruit'. Je kon zo lang blijven 'staren' dan. Dat kon ik niet negeren
nooit meer dat gedoe met ontbijten... met wie moet ik dit nu delen?

Het is erg stil nu in huis.

Ook jou mis ik heel erg, maar dit was beter. Ik had je liever nog heel lang bij mij gehad maar dat kon niet. Hopelijk kan je nu weer lekker muisjes eten op de brug. Je bent er nog steeds dol op, want ik had je laatst nog paar muisjes gegeven... Ssssttttt ons geheimpje ;)

Dag lief mannetje, ook tot ziens.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marjan

Re: Kovu 21 april 2007 - 28 maart 2014

Bericht door Marjan »

Wat een mooi stukje weer, heel erg veel sterkte Daan, dit is echt te snel gegaan allemaal. :(
Esther

Bericht door Esther »

Wat voelt het toch oneerlijk hé, als ze zo snel achter elkaar gaan.... :cry:
Kovu was een heerlijke fret zoals ik uit jouw liefdevolle beschrijving begrepen heb!
Héél erg veel sterkte Daan!
En Kovu : Dans maar fijn op de Regenboogbrug ;)
Karen

Bericht door Karen »

Een mooi stukje vol emotie en liefde voor je vriendje.
Het is gewoon niet te bevatten dat Kovu zo snel naar de Regenboogbrug moest vertrekken :( ...het moet een verschrikking zijn voor je om in zo'n korte tijd je twee maatjes te verliezen...
Heel veel sterkte en een hele dikke knuf van Rui en mij!

Lieve Kovu, dans en speel op de Bridge... :ferret:
-E-

Bericht door -E- »

Oh :-( Het lijkt voor Kovu plots heel snel te zijn gegaan… maar je nam de juiste beslissing…
Heel veel sterkte, Danielle!
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Heel mooi geschreven daan, vol liefde voor kovu.
Heel veel sterkte. :(
Kick

Bericht door Kick »

Wat is dit snel gegaan zeg... :???: En wat een ongelofelijke moeilijke en zware keus weer Daan. Maar je hebt de juiste keus gemaakt, voor hem...

Heel veel sterkte!
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Veel sterkte met deze leegte.....
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Heel mooi stukje, een mooi verhaal.
Heel veel sterkte :(
Mayke

Bericht door Mayke »

Heel mooi geschreven, wat was je gek op Kovu en Kovu op jou ! Watbzal je hem missen, hij blijft wel voor altijd in je hart...... Nogmaals een dikke knff !

Veel plezier op de Bridge lief fretje, samen met Saru, en alle andere frettenvriendjes ! Het ga je goed Kovu ! :ferret: :hart:
Ann08

Bericht door Ann08 »

Heel veel sterkte met het verlies van Kov!
Birgit

Bericht door Birgit »

Bah Daan.. weer zo'n mooi stukje, maar ik had het liever nog niet gelezen :-(
Heel veel sterkte meis! :cry:
Danielle

Bericht door Danielle »

Bedankt allemaal!
Echt vreemd hoor, geen fretties meer in huis
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat lijkt mij inderdaad heel vreemd. :(
Kick

Bericht door Kick »

Zeker vreemd, het zal wel stil zijn.... :(
Ann08

Bericht door Ann08 »

inderdaad het is een gemis...
ray

Bericht door ray »

Ja zal vast vreemd zijn. :???:
Minka

Bericht door Minka »

Heel veel sterkte met het verlies van Kovu. :( Kovu was een heerlijk ventje. Een mooi geschreven verhaal over Kovu.

Het is zo vreemd als je geen fretten meer om je heen hebt dartelen.
Karen

Bericht door Karen »

Lijkt me zo leeg in huis zonder fretten :(
Mariël

Bericht door Mariël »

Wat een mooi stukje weer, Danielle! Wat was ook Kovu een mooi ventje.. :hart: Het is duidelijk dat je veel om allebei je mannetjes gaf! :)
Heel erg veel sterkte!
En het lijkt me ook erg stil nu zonder fretjes.. :(
Plaats reactie