NIET acceptabel "speelgedrag"
- Natascha
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
NIET acceptabel "speelgedrag"
Deze fretjes zijn op het moment van filmen 11 weken jong, zijn 3 zusjes en 1 broer uit hetzelfde nest.
De bewering "het gaat wel goed, want ze groeien nu samen op" of " ik wil ze uit hetzelfde nest, dan gaat het altijd goed" is bij mij totaal verdwenen.
De bedoeling om te laten zien, dat het in de praktijk zo NIET is, is voor mijn gevoel gelukt.
Nekpakken (met wondjes en korsten tot gevolg), schudden, krokodildraai, en dan de gevolgen, beide fretjes een vergrote maaglymfeklier door de stress, en als gevolg van de zwakheid een virus omdat het lichaam het zelf niet meer kon verwerken. Eentje ervan op antibiotica voor twee weken, om het even "mee te helpen" de andere dame heeft het virus gelukkig door de rust nu, zelf aan kunnen pakken.
De broer doet het naar alle zusjes, en zelfs andere fretten, en zit na het filmen alleen. Met de mensen en de hondjes als zijn speelmaatjes. De rust is duidelijk zichtbaar
Kijk, en oordeel zelf.......
De bewering "het gaat wel goed, want ze groeien nu samen op" of " ik wil ze uit hetzelfde nest, dan gaat het altijd goed" is bij mij totaal verdwenen.
De bedoeling om te laten zien, dat het in de praktijk zo NIET is, is voor mijn gevoel gelukt.
Nekpakken (met wondjes en korsten tot gevolg), schudden, krokodildraai, en dan de gevolgen, beide fretjes een vergrote maaglymfeklier door de stress, en als gevolg van de zwakheid een virus omdat het lichaam het zelf niet meer kon verwerken. Eentje ervan op antibiotica voor twee weken, om het even "mee te helpen" de andere dame heeft het virus gelukkig door de rust nu, zelf aan kunnen pakken.
De broer doet het naar alle zusjes, en zelfs andere fretten, en zit na het filmen alleen. Met de mensen en de hondjes als zijn speelmaatjes. De rust is duidelijk zichtbaar
Kijk, en oordeel zelf.......
Re: NIET acceptabel "speelgedrag"
Dat ziet er niet goed uit nee
En dan zijn er nog genoeg fretteneigenaren die vinden dat dit bij spelen hoort! ..."fretjes spelen nu eenmaal ruw met elkaar!"
Fijn dat je de filmpjes hier geplaatst hebt Natas
En dan zijn er nog genoeg fretteneigenaren die vinden dat dit bij spelen hoort! ..."fretjes spelen nu eenmaal ruw met elkaar!"
Fijn dat je de filmpjes hier geplaatst hebt Natas
Oei, dat gaat duidelijk helemaal niet goed. Inderdaad jammer dat er toch nog altijd mensen zijn die dit als spelen zien met alle gevolgen van dien. Ik ben ook erg blij met jou filmpje Natas, hopelijk waarschuwt het anderen want dit gedrag is wachten op lichamelijke problemen.
Dat is zeker geen spelen meer!
- Natascha
- Contacteer:
Krijg het filmpje niet met een beeld, alleen de link, maar doet het wel
Twee fretten die ruzie hebben, zomaar, ineens....
Twee fretten die ruzie hebben, zomaar, ineens....
Ik heb het filmpje even zichtbaar gemaakt.
Vreselijk om te zien en onbegrijpelijk dat iemand dit nog 'spelen' zou noemen...
Btw, dit zijn toch Maine en Alaska?
Vreselijk om te zien en onbegrijpelijk dat iemand dit nog 'spelen' zou noemen...
Zo zeg, dat gaat er heftig aan toe, niet leuk om te zien.
Zo zeg, dat ziet er naar uit.. Kan me inderdaad ook niet voorstellen dat iemand dat voor spelen aanziet..
Voor velen valt dit helaas onder de noemer " stevig worstelen" en vinden ze dit bij normaal gedrag horen....zeker als ze na zo'n robbertje vechten ook weer bij elkaar in de hangmat kruipen.....zucht
- Natascha
- Contacteer:
Klopt, dit is Alaska en MaineKick schreef:
Dat zouden deze twee ook steeds doen, maar helaas voor hun, ze hebben nu definitief hun eigen slaapkamerkooiKaren schreef:zeker als ze na zo'n robbertje vechten ook weer bij elkaar in de hangmat kruipen.....zucht
Precies, de enige juiste beslissing. Jammer hoor maar dat geeft wel weer een beetje rust tussen die twee.
Oei, dat is niet leuk om te zien!
Die dikke staarten zeggen ook al genoeg.
Maar Main en Alaska zaten toch al een hele poos samen en dan ineens ruzie
Wat zou er toch in die kopjes omgaan.....
Die dikke staarten zeggen ook al genoeg.
Maar Main en Alaska zaten toch al een hele poos samen en dan ineens ruzie
Wat zou er toch in die kopjes omgaan.....
Dit toont alleen maar weer aan hoe moeilijk fretten te doorgronden zijn. En dat het niets zegt wanneer twee (of meer) fretten ogenschijnlijk goed met elkaar lijken om te gaan. Je zal gewoon altijd alert moeten blijven bij koppeltjes.
Dit is geen spelen meer inderdaad, maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat een beginner dit wel denkt.
Zo heb ikzelf ook gedacht namelijk een tijdje
Daarom is het maar goed dat er fora zoals deze bestaan.
Zo heb ikzelf ook gedacht namelijk een tijdje
Daarom is het maar goed dat er fora zoals deze bestaan.
Precies Raymond!
Onvoorstelbaar dat dit dan maar zo opeens begint, maar het gekke eraan vind ik nog wel dat het dan ook opeens over is en ze net doen of er niets aan de hand is.
Groetjes
Ellie en Zoo.
Groetjes
Ellie en Zoo.
Het is weer voorjaar, dan merk je dat vaker bij fretten. Ze worden toch ook weer actiever en er is meer voedsel beschikbaar, dus kunnen ze weer 'orde op zaken stellen' en energie besteden aan eventuele kooi-genoten die vervelend zijn.
Poeh, heftig filmpje zeg. Hoop voor de fret dat dit de eerste en enigste keer was deze confrontatie, speelt zoiets langer, dat dominante gedrag van een van de twee, dan kan dat echt zodanige stress opleveren dat ze daar later nog last van gaan krijgen op wat voor een manier dan ook.
Maar ik lees ook dat ze uit elkaar gehaald zijn en blijven, goeie actie Natas !
Maar ik lees ook dat ze uit elkaar gehaald zijn en blijven, goeie actie Natas !