Hoe ziet oormijt eruit?, kijk en huiver
- Natascha
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
Hoe ziet oormijt eruit?, kijk en huiver
Oormijt zijn kleine witte bolletjes, met pootjes, die zich in het middenoor voortplanten, en overleven door bloed zuigen.
Deze kleine jeukertjes bijten ook gerust door het trommelvlies om vervolgens achter het middenoor schade te brengen.
Als door stronghold deze beestjes zijn gedood, zijn het zwarte bolletjes
Deze kleine jeukertjes bijten ook gerust door het trommelvlies om vervolgens achter het middenoor schade te brengen.
Als door stronghold deze beestjes zijn gedood, zijn het zwarte bolletjes
Re: Hoe ziet oormijt eruit?, kijk en huiver
Gatver....
Oh bah, ik krijg er op slag jeuk van.
Misschien ook nog wel aardig om te vermelden dat fretten bijzonder gevoelig zijn voor deze nare beestjes en dat eigenlijk elke frettenpup al in het nest besmet wordt met oormijt.
Daarom is het een must dat een fret regelmatig gecontroleerd wordt op deze orenkruipertjes en bij besmetting moet worden behandeld met een pipetje Stronghold in de nek.
Een goede dierenarts, met kennis van fretten, zal daarom ook altijd tijdens een consult de oren checken!
Doet hij/zij dat niet, vraag er dan zelf om want oormijt kan enorm veel schade toebrengen aan het middenoor.
Misschien ook nog wel aardig om te vermelden dat fretten bijzonder gevoelig zijn voor deze nare beestjes en dat eigenlijk elke frettenpup al in het nest besmet wordt met oormijt.
Daarom is het een must dat een fret regelmatig gecontroleerd wordt op deze orenkruipertjes en bij besmetting moet worden behandeld met een pipetje Stronghold in de nek.
Een goede dierenarts, met kennis van fretten, zal daarom ook altijd tijdens een consult de oren checken!
Doet hij/zij dat niet, vraag er dan zelf om want oormijt kan enorm veel schade toebrengen aan het middenoor.
O bah! En ik krijg ook spontaan jeuk in mijn oren..
Ellendige kruipertjes!
- Natascha
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
*geeft rugkrabber aan*Marjan schreef:Oh bah, ik krijg er op slag jeuk van.
En ook aardig te vermelden dat de dosering op de verpakking, afwijkt, van wat een fret nodig heeft.
Ik zal idd ook het stuk van pups in het nest ff aanpassen op mijn site... is een goeie! Want het begint al bij de dekking van de fret van een ander persoon.
En om het compleet te maken, zal ik de link hier plaatsen hahaha
http://www.frettencoaching.eu/index.php/oormijt" onclick="window.open(this.href);return false;
Goed bezig!
Vieze ellendige beestjes die voor heel wat ellende kunnen zorgen!
Weet je hoe.Natascha schreef:Ik zal idd ook het stuk van pups in het nest ff aanpassen op mijn site... is een goeie!
Ze bedoelt dat ze de opdracht zal geven.
Kijk nou hoe klein en schattig
Smerige dingen die oormijten.
* krijgt meteen jeuk ! *
* krijgt meteen jeuk ! *
Birgit schreef:Kijk nou hoe klein en schattig
Nou mocht ik nog eens oormijt tegenkomen, zal ik ze naar je opsturen..Birgit schreef:Kijk nou hoe klein en schattig
Hoezo klopt de dosis niet van de stronghold?? ik heb laatst 1 pipetje gekregen van de DA en die heb ik gewoon leeggemaakt op Levi omdat er 1 oormijt te zien was, Hoe zit dat dan??? hij heeft geen rare dingen gedaan en voelt zich nog steeds lekker hoor
Ik weet niet precies wat op de verpakking staat.
Hier kan je de dosering lezen
http://www.frettenkliniek.nl/gezondheid/oormijt" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kan je de dosering lezen
http://www.frettenkliniek.nl/gezondheid/oormijt" onclick="window.open(this.href);return false;