Spoed vakantie adresje gezocht!
Spoed vakantie adresje gezocht!
Hello iedereen!!
Zoals de titel al zegt, ik ben soort van met spoed naar een vakantie adresje op zoek voor Levi.
Liefst omgeving purmerend/Amsterdam.
Aankomend weekend de 18e, ga ik met de hele familie een weekend weg, Tm dinsdag. Eerst wilde ik Levi gewoon thuis in zijn eigen omgeving laten maar aangezien diegene die langs komt om de kat eten te geven niets afweet van fretten en hem dus ook niet uit zijn kooi durft te halen vind ik dit enorm lullig voor Levi.
A.s donderdag word Levi ingeënt en nagekeken. Hij is nog niet gecastreerd en wil heel soms nog wel eens zijn drolletje of plasje buiten de deur leggen.
Om hem met zijn kooi en al te vervoeren zal wat aan de grote kant zijn dus hoop dat iemand in de omgeving dat weekend ruimte over heeft...
Ik weet dat ik laat ben maar het drong me vorige week pas echt door en de weken vliegen voorbij.
Levi eet brokjes en ook zo nu en dan prooidieren. Als je geen prooi geeft os dat niet zo erg. Hij heeft bij zijn vorige baasje nooit prooi gegeten.
Vergoeding staat er tegenover maar wil gewoon dat hij niet opgesloten blijft en ook zo nu en dan uit de kooi kan.
Hoop op reactie, eventueel een privé bericht mag ook!!
Thankss alvast
Xx
Zoals de titel al zegt, ik ben soort van met spoed naar een vakantie adresje op zoek voor Levi.
Liefst omgeving purmerend/Amsterdam.
Aankomend weekend de 18e, ga ik met de hele familie een weekend weg, Tm dinsdag. Eerst wilde ik Levi gewoon thuis in zijn eigen omgeving laten maar aangezien diegene die langs komt om de kat eten te geven niets afweet van fretten en hem dus ook niet uit zijn kooi durft te halen vind ik dit enorm lullig voor Levi.
A.s donderdag word Levi ingeënt en nagekeken. Hij is nog niet gecastreerd en wil heel soms nog wel eens zijn drolletje of plasje buiten de deur leggen.
Om hem met zijn kooi en al te vervoeren zal wat aan de grote kant zijn dus hoop dat iemand in de omgeving dat weekend ruimte over heeft...
Ik weet dat ik laat ben maar het drong me vorige week pas echt door en de weken vliegen voorbij.
Levi eet brokjes en ook zo nu en dan prooidieren. Als je geen prooi geeft os dat niet zo erg. Hij heeft bij zijn vorige baasje nooit prooi gegeten.
Vergoeding staat er tegenover maar wil gewoon dat hij niet opgesloten blijft en ook zo nu en dan uit de kooi kan.
Hoop op reactie, eventueel een privé bericht mag ook!!
Thankss alvast
Xx
Re: Spoed vakantie adresje gezocht!
Heb je hem nog wel eens laten controleren op oormijt zoals we je eerder hebben geadviseerd? Want een ongecastreerde fret van bijna een jaar oud, niet ingeënt en hoogstwaarschijnlijk vol oormijt kun je niet zomaar even onderbrengen bij een particulier met eigen fretten.
Zelfs een opvang of frettenpension zullen je waarschijnlijk weigeren dus misschien had je toch iets eerder actie moeten ondernemen.
Zelfs een opvang of frettenpension zullen je waarschijnlijk weigeren dus misschien had je toch iets eerder actie moeten ondernemen.
Hij word a.s donderdag ingeënt en ook gecheckt ik heb de da al geïnformeerd, ik snap wel wat je bedoeld hoor en begrijpelijk.
Maar er staat veel meer omheen dan even naar de da gaan.
Ik ben iig blij dat ik nu eindelijk een afspraak heb kunnen maken
Maar er staat veel meer omheen dan even naar de da gaan.
Ik ben iig blij dat ik nu eindelijk een afspraak heb kunnen maken
Sorry meid, maar in deze kan ik je even niet helpen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet makkelijk gaat worden om op zo'n kort termijn nog iets te vinden. Afgezien d problemen die je fret mogelijk zou kunnen overbrengen, je wilt iets in de buurt en het is wel pasen De meeste gastadressen zitten al vol.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet makkelijk gaat worden om op zo'n kort termijn nog iets te vinden. Afgezien d problemen die je fret mogelijk zou kunnen overbrengen, je wilt iets in de buurt en het is wel pasen De meeste gastadressen zitten al vol.
Ik kan je hierin ook niet helpen, ik ben niet woonachtig in die omgeving en heb al een tijdelijke logeerfret.
De adressen die ik ken zijn allemaal verder weg (die ook vermeld staan op onze wiki)
De adressen die ik ken zijn allemaal verder weg (die ook vermeld staan op onze wiki)
je zou eens Chantal (hier bekend onder frettenvrienden) een PB kunnen sturen, dacht dat zij nog plek had in de vakantieopvang.
Misschien is dit iets in Hoofddorp? http://tegekomlostelopen.simpsite.nl/home" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Aantal fretten: 0
Sorry ik kan haar niet helpen zit al vol...
Ik woon niet in Amsterdam, kan je dus niet een, twee drie helpen.
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je er erg laat mee begint om dit te regelen, juist fretten zijn geen makkelijke dieren die je zo maar even ergens onder kunt brengen, ik vind het eigenlijk een beetje laks van je naar je fretje toe.
Zelf zeg ik altijd, eerst de dieren een goed onderdak zien te geven en dan ga ik kijken of ik echt wel mee op vakantie kan, maar goed, soms loopt het zo.....
Misschien is het nu toch een beter idee om je fret thuis te laten en te vragen of degene die ook voor je kat komt ook de voerbak en drinken wil aanvullen voor je fretje. Het veroorzaakt voor Levi geen stress voor die twee-drie dagen als hij in zijn eigen omgeving kan blijven. Dan komt hij er niet uit qua beweging, maar dat is dan niet anders, dat haal je later dan maar weer in.
Je moet er nu maar het beste van maken, of in het ergste geval thuis blijven.
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je er erg laat mee begint om dit te regelen, juist fretten zijn geen makkelijke dieren die je zo maar even ergens onder kunt brengen, ik vind het eigenlijk een beetje laks van je naar je fretje toe.
Zelf zeg ik altijd, eerst de dieren een goed onderdak zien te geven en dan ga ik kijken of ik echt wel mee op vakantie kan, maar goed, soms loopt het zo.....
Misschien is het nu toch een beter idee om je fret thuis te laten en te vragen of degene die ook voor je kat komt ook de voerbak en drinken wil aanvullen voor je fretje. Het veroorzaakt voor Levi geen stress voor die twee-drie dagen als hij in zijn eigen omgeving kan blijven. Dan komt hij er niet uit qua beweging, maar dat is dan niet anders, dat haal je later dan maar weer in.
Je moet er nu maar het beste van maken, of in het ergste geval thuis blijven.
Okee bedankt allemaal voor de reacties, en mijn familie weekend was al gepland voordat Levi kwam. Ik kijk wel wat ik kan regelen. We gaan dat weekend richting Limburg dus misschien zit er iemand op ons pad.
Ik weet dat ik laat ben ermee maar dat doe ik niet expres, zoals ik al zei.. De weken zijn voor mij door omstandigheden voorbij gevlogen
Iig bedankt iedereen, groetjes
Ik weet dat ik laat ben ermee maar dat doe ik niet expres, zoals ik al zei.. De weken zijn voor mij door omstandigheden voorbij gevlogen
Iig bedankt iedereen, groetjes
Misschien een rare vraag, maar kun je Levi niet meenemen
Daar heb ik ook al over na gedacht, is helaas geen optie,kooi zou niet in de auto passen en dan gaan die Kids er de hele tijd mee spelen. We zijn ook nog eens met 21 pers. Zie dat niet zo zitten
Ik hoop ook dat je nog een adresje kunt vinden voor Levi.
Kijk anders even op onze wiki, daar staan wat adressen van vakantieopvangen en pensions, mogelijk is daar nog een plekje vrij voor Levi. Succes !
Nuttige adressen
Kijk anders even op onze wiki, daar staan wat adressen van vakantieopvangen en pensions, mogelijk is daar nog een plekje vrij voor Levi. Succes !
Nuttige adressen
adresje gevonden hoor!! was een top adres in utrecht bij frettiggestoord!
levi is ook ingeent en een pipetje stronghold gehad en hij word a.s maandag dan eindelijk geacstreerd.
ook veel beter voor hem want met dit mooie weer kan hij mooi in zijn buitenhok met mooi weer zonder dat hij zijn kooi sloopt haha
bedankt iedereen
levi is ook ingeent en een pipetje stronghold gehad en hij word a.s maandag dan eindelijk geacstreerd.
ook veel beter voor hem want met dit mooie weer kan hij mooi in zijn buitenhok met mooi weer zonder dat hij zijn kooi sloopt haha
bedankt iedereen
Hou er rekening mee dat als dat zijn eerste puppen enting was, hij wel nog een herhalings vaccinatie zal moeten hebben na drie weken.
Marjan,
dat durf ik niet te zeggen.. ik weet niet of hij zijn puppy inenting heeft gehad en eerlijk gezegt wil ik die mevrouw ook niet meer tewoord te staan.
dus ik zou niet weten hoe ik dat het beste kan doen...
dat durf ik niet te zeggen.. ik weet niet of hij zijn puppy inenting heeft gehad en eerlijk gezegt wil ik die mevrouw ook niet meer tewoord te staan.
dus ik zou niet weten hoe ik dat het beste kan doen...
Gewoon voor zekerheid na 3 weken herhalen. Heb je geen entingsboekje mee gekregen van hem?
Inderdaad, wanneer je dat niet meer weet te achterhalen, gewoon voor de zekerheid een vervolg enting laten geven.
Dit is wat daarover o.a. op de site van de Frettenkliniek staat:
Dit is wat daarover o.a. op de site van de Frettenkliniek staat:
En hier het linkje naar het hele stuk over het inenten van fretten: http://www.frettenkliniek.nl/gezondheid ... an-fretten" onclick="window.open(this.href);return false;Fretten ouder dan 3 maanden leeftijd die nooit eerder zijn geënt, kunnen het beste 2x met een tussentijd van ongeveer 3 weken worden gevaccineerd en daarna ook jaarlijks. Als een fretje is gevonden en het dus niet zeker is of het diertje wel of niet is geënt, kan men er maar beter vanuit gaan dat het diertje niet is geënt. Teveel enten (mits de juiste entstof wordt gebruikt) is minder schadelijk dan niet enten.
Ik denk dat ze bij Frettig gestoord een paspoort of bewijs van enting willen zien als je fretje daar gaat logeren, informeer daar voor de zekerheid naar, straks kan je fret vanwege deze reden misschien niet terecht daar.
Desnoods dubbel enten, dat kan, heb ik zelf ook een keer moeten doen omdat ik ook de zekerheid niet had of het diertje wel of niet geënt was.
Succes !
Desnoods dubbel enten, dat kan, heb ik zelf ook een keer moeten doen omdat ik ook de zekerheid niet had of het diertje wel of niet geënt was.
Succes !