Krabben aan de onderkant van de bank.
Krabben aan de onderkant van de bank.
Hoi allemaal.
Casper heeft een tik.
Hij gaat op z'n rug liggen onder de bank en dan krabt hij tegen de ondervoering.
Hoe leer je dat af?
We onze bank staat op lage pootjes en was niet goedkoop haha.
Ik ben bang dat hij heel de voering kapot gaat krabben en dat hij straks in m'n bank zit...
Ik ben vanavond begonnen met time-out in de reismand.
Momenteel (22:00) zit hij er al 12 x in de reismand voor een time-out... In 30 minuten....
Want zodra meneer eruit mag na een paar minuutjes gaat hij direct terug onder de bank....
Je zou denken dat hij dat niks vind zo'n time-out... Vooral omdat ik net een 12uurs dienst gehad heb (gebeurd zelfde) en hij even niet los is geweest. Hij deed dit nooit. Ineens heeft hij het ontdekt...
Hebben jullie tips???
Gr. Claire
Casper heeft een tik.
Hij gaat op z'n rug liggen onder de bank en dan krabt hij tegen de ondervoering.
Hoe leer je dat af?
We onze bank staat op lage pootjes en was niet goedkoop haha.
Ik ben bang dat hij heel de voering kapot gaat krabben en dat hij straks in m'n bank zit...
Ik ben vanavond begonnen met time-out in de reismand.
Momenteel (22:00) zit hij er al 12 x in de reismand voor een time-out... In 30 minuten....
Want zodra meneer eruit mag na een paar minuutjes gaat hij direct terug onder de bank....
Je zou denken dat hij dat niks vind zo'n time-out... Vooral omdat ik net een 12uurs dienst gehad heb (gebeurd zelfde) en hij even niet los is geweest. Hij deed dit nooit. Ineens heeft hij het ontdekt...
Hebben jullie tips???
Gr. Claire
Re: Krabben aan de onderkant van de bank.
Nertsengaas of een houten plank onder de bank aanbrengen. Hij gaat dit waarschijnlijk niet meer afleren
Dit is geen tik hoor, dit is typisch frettengedrag en dit ga je hem inderdaad niet afleren ben ik bang.
Maar als je niets doet (aan de bank dan) zit hij inderdaad binnenkort in je bank en dat moet je zien te voorkomen. Wij hebben toen dik en stevige stof gekocht en dat tegen de onderkant van de bank geniet. Maar een plank of nertsengaas werkt natuurlijk ook. Of je pootjes er onderuit slopen of verlagen.
Maar als je niets doet (aan de bank dan) zit hij inderdaad binnenkort in je bank en dat moet je zien te voorkomen. Wij hebben toen dik en stevige stof gekocht en dat tegen de onderkant van de bank geniet. Maar een plank of nertsengaas werkt natuurlijk ook. Of je pootjes er onderuit slopen of verlagen.
Of heel dun triplex. Met een paar spijkertjes vastzetten en klaar ben je.
Ik zou ook doen wat Kick zegt want dit krijg je ze echt niet afgeleerd!
Mijn dametjes kunnen niet meer onder de bank, want ze hadden zoveel gaten in de stof aan de onderkant gemaakt dat ik de hele stof eronderuit heb gehaald.
En nu is het dus niet meer leuk, want onder in de bank heb je natuurlijk een perfecte verstop en slaapplaats
Mijn dametjes kunnen niet meer onder de bank, want ze hadden zoveel gaten in de stof aan de onderkant gemaakt dat ik de hele stof eronderuit heb gehaald.
En nu is het dus niet meer leuk, want onder in de bank heb je natuurlijk een perfecte verstop en slaapplaats
En ik zou er niet mee wachten want als er eenmaal een klein gaatje zit ben je te laat...
Hier wisten ze er ook wel raad mee, met onderkanten van banken, ik heb een laken gebruikt en dat er onder vastgemaakt, ze hebben het nog een paar keer geprobeerd om er doorheen te komen, maar dat ging niet meer, toen was de lol er zo vanaf.
Dat is echt het enige wat je kan doen, want afleren.....vergeet het maar !
Dat is echt het enige wat je kan doen, want afleren.....vergeet het maar !
Precies, als ze eenmaal doorhebben dat het niet lukt dan vinden ze het niet interessant meer.
Bedankt allemaal
Vanmiddag dus een ritje bouwmarkt haha.
Gr. Claire
Vanmiddag dus een ritje bouwmarkt haha.
Gr. Claire
Haha, succes!
Toppie hoor! Niet alleen voor je eigen ergernis (want het is niet leuk als die schurken je bank openkrabben) maar ook voor je fretzels want als ze er eenmaal inzitten dan heb je een probleem.
Ik heb ook voor 8 euro zoiets een MDF plaat gekocht, bank omgekeerd, plank met de gladde kant naar boven (of naar onderen, als de bank weer op zijn pootjes staat) vastgetimmerd en de bank teruggezet. Daarmee was het probleem opgelost.
En geloof me, het is best smerig als je fretten wél een gat in de bank maken en daar een gerbil in verstoppen. Dan moet je OF met je arm erin OF net zo lang met de bank schudden tot de gerbil en bijbehorende onderdelen eruit vallen (door het gat wat fretlief gemaakt heeft). Beide niet heel praktisch
En geloof me, het is best smerig als je fretten wél een gat in de bank maken en daar een gerbil in verstoppen. Dan moet je OF met je arm erin OF net zo lang met de bank schudden tot de gerbil en bijbehorende onderdelen eruit vallen (door het gat wat fretlief gemaakt heeft). Beide niet heel praktisch
Gatverdamme Birgit!
Ja dan wil je wel een plank er tegenaan timmeren hoor. En het was pas toen dat beest ging ruiken dat ik door had dat hij in de bank zat
Ik ben blij dat wij toen brokken fretten hadden toen ze onze bank begonnen te slopen.
Gatverjakkes...
En jij maar denken dat Robin nodig onder de douche moest...