Liva

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Re: Liva

Bericht door Natascha »

Zo, dat was een intensieve drukke maar toch gezellige dag met Mariel.

Het is idd beetje jammer dat het bloed deze waarden gaf, en dat viel ook tegen, maar idd Hanneke was positief.
Liva vind ik persoonlijk niet de stress fret die hier gedacht wordt.
Het is een totaal van de start van deze fret. Ze heeft in een schuur gezeten met haar broer, en ondanks er gedacht wordt aan het niet samen kunnen, (wat zeker ook een factor mee speelt,) denk ik meer, dat de leefsituatie van dit fretje zodanig slecht is geweest, dat dat meer parten speelt, met niet te vergeten de zeer slechte voeding die de maag heeft aangetast.
Dat ze is gaan bijten, in de gefrustreerde enthousiasme, die ze nooit kwijt heeft gekund. Ik heb haar zien veranderen in een geforceerde mok, naar een vrolijke mok, en "last" van de fretjes hier... hhmmm vond ik niet zo erg als ik gedacht had...

De bacterie die ze in der maag had, is in de bloedbaan naar de lever gegaan, en doordat ze naar Mariel is verhuist, en NIET meer op de ab zat, is dat weer gaan vechten en heeft gewonnen. Misschien had ze beter op de ab kunnen blijven, maarja als als als.... Zolang Liva heel blij is, en dat heeft ze hier ook vanmiddag laten zien, geeft het zeker hoop. Rust stabiliteit, fret zijn, af en toe een omeprazolletje omdat ze de positieve stress heeft gehad, ach... we, bedoel Mariel, zien wel, volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen :)
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Duidelijk verhaal! Ik snap de teleurstelling van Mariël maar wat Natascha zegt (en de anderen ook), het gaat goed komen met goeie medicatie, rust en veel vitamine L ;)

En ga ook lekker genieten Mariël van die kleine pluizebol! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Nu ze in een rustige en liefdevolle omgeving zit gaat het echt wel goed komen allemaal. Ook al snap ik dat het bloedonderzoek even een tegenvaller bleek te zijn. Maar Mariël, jij en Hanneke zitten er bovenop nu dus Liva kan alleen maar beter gaan vanaf nu. :D
Karen

Bericht door Karen »

Zo is dat Mariël!
Laat je vooral niet kisten door de berichten van Hanneke. Dit meiske gaat er bovenop komen, juist door jouw liefde en aandacht zal dit meiske gaan uitgroeien tot een gezellig hupsend en vrolijk frettenmeisje, wat over een poosje geen ritjes Hanneke meer hoeft te maken :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Heeft Liva niet een te grote terugval gekregen na haar bezoekje aan Hanneke?
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Marjan schreef:Heeft Liva niet een te grote terugval gekregen na haar bezoekje aan Hanneke?
Op dat antwoord wacht ik met je mee 8-)

Al moesten we gisteren wel lache. Hanneke had bloed afgenomen, en Liva ging terug in de benche. En op een gegeven moment lag ze op haar rug, pootjes in de lucht te kijken, "ja, jullie hebben je bloed, laat me nu maar, niemand doet me iets" terwijl die van mij erg onder de indruk waren en gestrest hahahaha
ray

Bericht door ray »

:lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat klinkt in ieder geval al niet als een erg gestreste fret. :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha...lekker ding zeg! Die van mij kruipen het liefst helemaal achter in de hangmat als er geprikt en geknepen is :lol:
Danielle

Bericht door Danielle »

schitterend
Mariël

Bericht door Mariël »

@ Yvonne: Ik moet ook vrijdag 13 juni! :D Ik moet om 13uur, jij?
@ Allemaal: Ja ik denk ook dat het wel goed gaat komen.. :D En vitamine L gaat ze zeker krijgen en veel Speeltherapie! :D

Zo Liva en ik hebben vanmorgen even lekker uitgeslapen na onze lange dag van gister.. :brush: Alleen heb ik een enorme pijn in mijn hoofd vandaag.. :???:

Liva lijkt totaal niet onder de indruk, hoor! :lol:

Gister in de trein lag ze te slapen en toen we eruit moesten tilde ik de carrier op en stak ze even d'r hoofdje uit d'r kussen.. Maar ze lag op haar rug en lag dus ondersteboven om zich heen te kijken, maar echt alsof ze wilde zeggen van "hé we bewegen.....grappig.... Daar hoef ik niet voor overeind te komen toch?" :lol:
En toen we thuis kwamen deed ze een stevige "Jeej we zijn weer thuis!"-dans en ging vervolgens lekker slapen..

Vanmorgen ook geen vreemde dingen gemerkt.. Ze was lekker aan het onderzoeken en vrolijk aan het dansen en mokken! Ook d'r ontlasting is gewoon hetzelfde.. :D

Foto's volgen nog.. :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik mag Liva wel. :lol:
Mayke

Bericht door Mayke »

Verstandig dat je naar Hanneke bent geweest, ik denk dat, door alles rust bij jou het snel beter zal gaan.
Ik vind Liva een super naampje, zo lief !
Ze doet me zo aan mijn Sanne denken, zo ondernemend en slim. :D

Ga je haar ook leren buiten te lopen aan een riempje of niet ? Niet meteen natuurlijk, laat haar eerst maar opknappen en aan jou wennen, maar over een tijd ? Zou wel leuk zijn. :D
Esther

Bericht door Esther »

Ik lees nu pas dat de bloeduitslagen van Liva tegengevallen waren gisteren bij Hanneke!
Maar ik sluit me aan bij de rest, en denk ook dat Liva er wel komt met jouw goede zorg en een heleboel vitamine L ;)
En fijn om te horen dat ze vanmorgen gewoon lekker blij was en geen rare ontlasting had.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik moet om 11.00 uur bij Hanneke zijn Mariél. Ik hoop wel om 12.00 uur klaar te zijn, maar bij Hanneke weet je maar nooit ;) dus misschien zien we elkaar nog wel :?:

Die Liva is toch een lekker ding :hart:
Kick

Bericht door Kick »

Haha, nou jullie gaan elkaar echt wel treffen hoor ;)
Mariël

Bericht door Mariël »

@ Mayke: Dat is zeker de bedoeling ja! :D Als ik zie hoe leuk ze het balkon vind.. En ze is voor de duvel niet bang, dus volgens mij gaat ze dat wel leuk vinden.. :D
@ Yvonne: Ik ben meestal een half uur te vroeg bij Hanneke, vanwege het openbaar vervoer, dus de kans is groot dat we elkaar gaan treffen, volgens mij.. :D

Hier nog een paar foto's van Liva:
Chill en Fame krijgen een gebitsanering en ik moet wachten.. Wat duurt dat lang zeg.. Mijn oogjes beginnen dicht te vallen..
Afbeelding

In de ren bij Natascha:
Afbeelding
Spelen in de hooibak:
Afbeelding
Danielle

Bericht door Danielle »

Ze is leuk hoor! :D
Mariël

Bericht door Mariël »

Vanmorgen met Liva in de Playpenn buiten gezeten.. :D

Ze was zo fanatiek aan het graven in de aarde, dat de helft over de rand van het balkon bij de onderbuurman terecht kwam.. Ik heb maar een deuntje gefloten.. :fluit:
De andere helft kwam in d'r waterbadje terecht en toen ze vervolgens een slok wou nemen uit die bak, keek ze echt heel verontwaardigd van "welke idioot heeft er nou weer tuinaarde in mijn water gegooid??" :brush:

Overigens lijkt ze toch weer een beetje meer last te hebben van haar maagje en ook haar ontlasting is weer een beetje groenig..

Filmpje van vanavond:
Waar is dat konijn nou? Moet hier toch ergens zitten?? :?:
Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een lief donker doppie heeft ze. :D
Gesloten