De bouw van onze frettentuin
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Re: De bouw van onze frettentuin
Zo Kick, je bent goed bezig geweest! Wat vinden de fretten er van?
Wow fretten met een eigen douchebak!
Shae had vanmorgen al gelijk een nat pak.
Ik zal vandaag even wat foto's maken zoals-ie in de tuin staat en hopelijk wil Shae of Max even voordoen hoe het niet moet
Alleen als je vraagt of ze wil voordoen hoe het wel moet
Dat heeft inderdaad een grotere slagingskans.
Begin dit jaar zijn we begonnen om alle schuttingdelen te vervangen omdat die niet allemaal meer fretproof waren na 8 jaar. Ook de rest van de tuin moet worden aangepakt, de vloer moet weer in de lak en ook het frettenhok vertoont hier en daar wat rotte plekken.
Omdat we nu vakantie hebben, zijn we eergisteren begonnen het zware hok te verplaatsen. Die hebben we uiteindelijk op weten te krikken en op ronde buizen naar voren gerold. Kick heeft gisteren de zijkanten, die toch wel erg slecht waren, eraf gesloopt. Achter zit er gelukkig maar een klein rot plekje die ik hopelijk kan opvullen met een houtrot opvulmiddel.
Om toch te zorgen dat de meiden gewoon naar buiten kunnen hebben we een deel van de tuin even afgeschermd. Ik heb er gisteren ook een paar foto's van gemaakt.
De oude zijkanten eraf gesloopt.
Op de achterkant is gelukkig maar één deel gedeeltelijk verrot, die kun je net zien onder de balustrade.
De eerste delen er tegenaan:
De andere zijkant vernieuwd:
De tuin even voorlopig in tweeën gedeeld:
Omdat we nu vakantie hebben, zijn we eergisteren begonnen het zware hok te verplaatsen. Die hebben we uiteindelijk op weten te krikken en op ronde buizen naar voren gerold. Kick heeft gisteren de zijkanten, die toch wel erg slecht waren, eraf gesloopt. Achter zit er gelukkig maar een klein rot plekje die ik hopelijk kan opvullen met een houtrot opvulmiddel.
Om toch te zorgen dat de meiden gewoon naar buiten kunnen hebben we een deel van de tuin even afgeschermd. Ik heb er gisteren ook een paar foto's van gemaakt.
De oude zijkanten eraf gesloopt.
Op de achterkant is gelukkig maar één deel gedeeltelijk verrot, die kun je net zien onder de balustrade.
De eerste delen er tegenaan:
De andere zijkant vernieuwd:
De tuin even voorlopig in tweeën gedeeld:
Een flinke klus weer!
Helaas blijkt dat ene rotte plekje aan de achterkant toch iets ernstig dus ik heb daar ook twee delen moeten verwijderen. Na het eten ga ik ook die vervangen en dan kan Marjan aan de slag met plamuren enzo...
Hele klus maar de meiden zijn vast dankbaar dadelijk
Prachtige opknapronde! Toch wel jaloers dat jullie dat met zijn tweetjes kunnen aanpakken, ik sta er hier op dat punt (op wat minimalere hulp natuurlijk) toch alleen voor. Lijkt me heerlijk
Ik denk ook niet dat je zou kunnen wonen zoals wij dat doen als je niet een beetje handig bent. Maar het is inderdaad een stuk gezelliger klussen wanneer je dat samen kunt doen.
Jullie blijven wel lekker actief zo met al dat geklus. Het eindresultaat zal wel weer mooi zijn. Moet je nu met Shae erbij blijven in de frettenruin met de witte afzetting of kan ze er niet over heen. Baila zal dat niet doen vermoed ik en kijkt naar dat ding van o het is nu wit en loopt verder.
Het is voor Shae ook te hoog dus dat is geen probleem. Baila wordt er warm of koud van inderdaad
Dat schot is net zo hoog als die we in huis gebruiken voor de trap en de buitendeur dus dat is gelukkig geen probleem.
O oke dat maakt het allemaal wel gemakkelijker het los laten lopen buiten, dan kunnen jullie gewoon verder met klussen terwijl de fretten spelen,
Precies. Al hoewel Shae het heel gek vond dat wij aan de andere kant van het tijdelijke wandje stonden.