BiBi, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Esther

Re: Presley en BiBi, deel 2

Bericht door Esther »

Prachtig! :lol:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Lachen en het lukt er ook gewoon. Zonder blikken of blozen dat balletje moet eruit en hupsakee weg balletje.
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Ja he, en meteen dat balletje onder het hok stoppen (is van MIJ) :brush:

Ik heb besloten dat het nieuwe frettenhok terug moet naar de kennelbouwer. Het paste niet door de deur van de volière, en bovendien was het schots en scheef. Ik dacht dat ik verkeerde maten opgegeven had, maar ik vond de email terug waarin ik de maten doorgegeven had en hij heeft dus het hok gewoon veel te groot gemaakt. Ik heb die man meerdere keren gemaild een oplossingen aangedragen maar geen reactie gekregen. Dus heb ik hem vanmorgen even gebeld. Eerst drukte hij me weg, maar later nam hij toch op. Ik heb hem gevraagd of hij het geld terug wil storten en het hok zo snel mogelijk wil komen halen. Hij heeft beloofd mijn emailtjes te lezen en dan komt hij erop terug.
Helaas, heb ik nu nog steeds geen nieuw hok :???:

Gelukkig is het huurcontract van de huidige fretten woning verlengd en hoeven ze niet op straat te slapen :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou lekker dan weer Yvonne, ik hoop dat hij dit wel goed gaat oplossen want dit is geen stijl natuurlijk. :???:
Mariël

Bericht door Mariël »

Lekker dan Yvonne.. :???: Ik hoop dat het netjes opgelost gaat worden!

Maar gelukkig hoeven Bibi en Presley niet op straat te slapen.. Ik was al bang dat we een steunfonds moesten oprichten.. :brush:
Kick

Bericht door Kick »

Dat is waardeloos Yvonne :???: En nu kun jij achter je centjes aan... :(
ray

Bericht door ray »

Waardeloos zeg!
Gelukkig heb bibi en Presley een flexible verhuurder :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja ik moet nog zien dat ik mijn geld terug krijg, want hij zei natuurlijk eerst dat het hok voor mij op maat gemaakt is en dat hij dat niet zomaar weer kan verkopen, maar.....op de factuur staat dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn, dus die heb ik even doorgespit :brush: en daar staat dat ik recht van retourneren heb binnen 7 werkdagen (onder allerlei voorwaarden maar daar voldoe ik aan) Dus.....ik sta in mijn recht. Maar dan nog, het is vervelend. En...eerst betalen en dan zijn hok terug, ik moest ten slotte ook eerst betalen ;)

Oh ja Mariël een steunfonds "Red de Fret" :mrgreen:

De boefies hebben weer heerlijk in de tuin gegraven vandaag ;

Kick

Bericht door Kick »

Het zijn goeie spitters. Ik zou maar oppassen dat de tegels niet gaan verzakken :mrgreen:

En over dat hok; doe je het wel allemaal schriftelijk? Want als hij nu niet terugbetaalt dan blijf jij evengoed met dat hok zitten en als dan die bedenktijd afgelopen is heb je alsnog een probleem. Wat een gezeur eigenlijk... :|
Minka

Bericht door Minka »

Vervelend van het hok.

Ze graven heerlijk. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat op maat maken van hem is wel een erg ruim begrip wanneer hij het niet zo nauw neemt met de afmetingen. :roll:
Ik hoop dat je het weet de regelen uiteindelijk.

Heerlijk hoor dat gegraaf van die gasten, die zullen zich uiteindelijk wel gaan vermaken in een frettentuin. :D
Karen

Bericht door Karen »

Wat een gedoe met dat hok zeg...balen hoor :(

Heerlijke gravers :hart:
ray

Bericht door ray »

Wat een heerlijke gravers :hart:
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou, gisteren hebben we aan het einde van de middag de volière leeg gehaald, nieuwe wielen eronder gezet en alles weer ingericht. Omdat het nachthok op hoge poten stond, 1 poot los zat en Chaimel ze er toch onder vandaan wil als het hok naar haar gaat, hebben we meteen de poten weggehaald. Het nachthok stond dus op de grond en daar werd Bibi enorm gestrest van :shock: Ze ging als een gek alle speeltjes 1 voor 1 in het nachthok brengen, begon daarna de kleedjes en de spijkerbroek naar binnen te trekken en wilde zelfs de lege speelgoedmand naar binnen halen.
Wat natuurlijk niet lukte, maar het leek mejuffrouw mier wel. Ze was zo verschrikkelijk druk, ik dacht: wat is dit :?:

En toen gebeurde er iets heel vervelends :(
Presley wilde ook eens kijken wat ze toch allemaal aan het doen was in dat hok, wilde zijn kop naar binnen steken en toen pakte Bibi hem toch potverdorie keihard in zijn nekvel :cry:
Ik schrok me rot : dus toch......!

Ik heb Bibi toegesproken, daarna even apart van Presley gehad (het was inmiddels bijna middernacht) en toen ze bedaard was terug gezet. Presley lag inmiddels in zijn mandje te slapen, en Bibi verdween meteen in het nachthok.
Ik was helemaal van slag en heb vannacht geen oog dicht gedaan :oops:

Vanmorgen vroeg heb ik de FN in twee gedeeld, het nachthok uit de volière gehaald en de FN erin gezet.
Nu hebben ze allebei een eigen verdieping en laat ik ze wel samen los. Dat is goed gegaan vandaag.
Maar ik voel me zo schuldig....omdat ik het niet eerder gezien heb en het ergste vind ik dat ik ze nu beperkt in hun bewegingsvrijheid. Ik weet dat het nergens op slaat (ik zeg het zelf maar alvast) maar ik vind het echt verschrikkelijk dat ik ze nu moet opsluiten, in plaats van dat ze hele volière tot hun beschikking hebben moeten ze nu wachten totdat ik ze los laat :( Dat was mijn bedoeling niet toen ik aan fretten begon. Misschien voelt het voor de fretten niet zo, maar voor mij wel. Ik voel me dus echt :cry:

Voor de winter moet er nog een oplossing komen, want een FN is te koud voor buitenfretten. Misschien een soort behuizing eromheen maken als beschutting ofzo, ik weet het niet, het maalt te veel in mijn kop nu.

En @Marjan, ik zal een bestelling bij je plaatsen want ik heb maar 1 FN set.
Minka

Bericht door Minka »

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ze hebben altijd kunnen gaan en staan en nu niet meer. Vergeet niet dat je het wel in het belang doet voor hun. Je neemt actie. De ren in tweeën splitsen is dat geen optie en dan verticaal en niet horizontaal. Je hebt straks ook een fret proof tuin, dan kunnen ze rennen. Dan hebben ze nog wel de vrijheid zoals je gevoel zegt.

Misschien twee ferrets nations naast elkaar en dat die twee dan van elkaar splits zodat de één of de andere een tijdje de beentjes kan laten strekken zonder dat ze bij de kooien kunnen en kunnen slapen wanneer ze willen. De dag splitsen in tweeen een dagdeel voor Bibi en een dagdeel voor Presley.

Een FN met een plastic hoes is volgens mij te doen. Ik ken iemand die dit heeft en de fretten staan ook buiten.
Karen

Bericht door Karen »

Ik kan me je rotgevoel heel goed voorstellen Yvonne.

Voorlopig zitten ze goed in de FN. Neem rustig de tijd om oplossingen te overdenken. Want die zijn er wel hoor!
Bijvoorbeeld de ren splitsen....of zoals Minka aangeeft de een in de FN en de ander los in de ren en dat afwisselen op gezette tijden. Je kunt er ook nog voor kiezen om twee gestapelde goede konijnenhokken te hebben voor het slapen en ze samen laten spelen in de volière of gewoon los in de tuin of indien nodig zelfs apart te laten spelen.

Neem je tijd. Je doet het in het belang van je fretten en eeuwige losloop ruimte is niet heilig. Zolang ze maar voldoende beweging en uitdagingen hebben is er niets mis met een hok/kooi ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik kan mij heel goed voorstellen hoe je je voelt nu. Maar laat het inderdaad gewoon even bezinken en ik denk dat wat Minka aangeeft niet eens zo'n gek idee is eigenlijk. Wees ergens blij dat je nu echt gezien hebt wat er speelt tussen die twee waardoor je nu niet meer hoeft te twijfelen. Een oplossing komt er echt wel. :)
Kick

Bericht door Kick »

Eens! Kop op Yvonne, je vindt vast een oplossing ;) En uiteindelijk doe je het toch voor hen en hoewel het niet zo voelt zal het toch beter zijn.
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou ik ben ook idd blij dat ik het nu gezien heb en ik weet ook wel dat het beter voor die 2 rakkers is, maar mijn gevoel zegt nu even nog iets anders. Het is even wennen den ik.

Ze hebben net samen een uur los gelopen in de tuin terwijl ik bezig was met de kooi schoonmaken en beddengoed wassen, dat zit nu in de droger dus ik ga zo de FN weer inrichten en dan kunnen ze weer in hun slaaphokken. Ze hebben prima geholpen en de tuin is ook weer omgespit :mrgreen:

Ik zie net, dat ze uit zichzelf een plekkie gezocht hebben in de volière, waar ze nu samen liggen te pitten onder de FN, daar had ik wat dekens neer gelegd. :roll: Ik laat ze nu maar even liggen totdat het beddengoed droog is.
En ik ga Presley het bovenste deel van de FN geven want dan heeft hij meer rust als Bibi eventueel alleen in de volière rond stekkerd.
Kick

Bericht door Kick »

Het zal wennen zijn maar het komt vast goed hoor ;)
Gesloten