Liva

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Liva

Bericht door Marjan »

Haha, ja vast Mariël. :lol: Maar de Zantac zou het best eens kunnen zijn, dat zag ik bij Max ook. Ik ben zelf ook eigenlijk niet zo'n voorstander van het middel voor fretten omdat er een kleine hoeveelheid alcohol in zit. En mijn ervaring daarmee is dat fretten met een maagprobleem daar heel heftig op kunnen reageren. Dus ik ben benieuwd of zij nu minder misselijk zal worden.
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Ik durf het bijna niet te zeggen.........

Ik heb bij Liva vanmiddag nog geen ernstige tekenen van misselijkheid gezien... :D Ze smakt een beetje, maar daar is ook alles mee gezegd..
Ze is nu bezig aan haar 2e boeventocht van vandaag.. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Kijk, zo willen we het horen! :D
Kick

Bericht door Kick »

:juich:
Karen

Bericht door Karen »

Jippieee :juich:
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

:juich: :juich:
ray

Bericht door ray »

Go liva :juich: :juich:
Mariël

Bericht door Mariël »

Vanmiddag lag Liva heerlijk in het radiatorhangmatje in de slaapkamer te slapen, en ik had vannacht slecht geslapen en daarom leek me een zondagse siësta wel wat..
Dus ik ben de slaapkamer in geslopen en in bed gaan liggen... Tja, ik had kunnen weten dat dat met een fret niet gaat lukken.. 8-)

Liva dacht meteen "hé wat leuk!" en kroop bij me onder het dekbed en begon ijverig in mijn voeten te bijten.. :brush:
Vervolgens had ik me tot een rolmops opgerold in mijn dekbed, zodat ze niet meer bij mijn voeten kon en als dank kreeg ik een heerlijk blaasconcert.. :brush:
Daarna besloot ze wat potten uit de vensterbank te gooien.. (Sorry, onderbuurman voor de geluidsoverlast.. It wasn't me! :fluit: )
Uiteindelijk kreeg ze het voor elkaar om ín mijn dekbedovertrek te kruipen... Nee zo'n bewegend, mokkend en tenenbijtend dekbed is niet erg rustgevend.. :roll:

Lekker ding dat ze is! :lol:
Esther

Bericht door Esther »

Dat klinkt als een gezellig middagje in bed! :mrgreen:
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Haha ja die rolmops houding ken ik :lol: Lea doet hetzelfde, die gaat ook ijverig op jacht.
Voelde ze zich vandaag ook weer goed?
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha...lekker ding die Liva :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat was dus niet bepaald een rustgevende siēsta. :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Ik lees weer dat blazen wat ze doet... Dat vind ik wel een beetje vreemd.

Maar voor de rest gaat het prima met jullie :D
Mariël

Bericht door Mariël »

@ Kick: Waarom vind je dat vreemd?
ray

Bericht door ray »

hahaha zal heerlijk gelegen hebben zo. Heb je nog wel wat rust gehad?
Karen

Bericht door Karen »

Dat blazen kan voor meerdere dingen staan....ongenoegen is het. Als het tijdens spel is, zoals hier beschreven, denk ik dat het te maken heeft met dat ze haar zin niet krijgt. Daar had Jillz ook erg een handje van toen ze wat jonger was en nu nog soms als ze gecorrigeerd wordt bij het hielenhappen :mrgreen:

Als het in meerdere situaties voorkomt, zou ik verder gaan zoeken. Is het angst, bezitterigheid (dominantie) of voelt ze zich fysiek niet prettig...
Mariël

Bericht door Mariël »

Het komt op mij inderdaad ook over als "ik krijg mijn zin niet".. Het moet zoals zij het wil en wel meteen, anders gaat ze blazen.. :brush:

Als ik haar vasthoud en zij wil los, gaat ze blazen..
Als ik Waltham aan het maken ben en het duurt haar te lang, gaat ze blazen..
Als ze aandacht wil en ik reageer niet meteen, gaat ze blazen..
Als ik haar voor de 10e keer corrigeer met voetenbijten, gaat ze blazen..
Als ik een speeltje vasthoud, wat zij wil hebben, gaat ze blazen..
Maar ook als ze een grote knuffel door een veel te klein gaatje probeert te krijgen, wat niet lukt, gaat ze blazen..

Het enige blazen wat ik niet helemaal kan plaatsen is, als ik tijdens het spelen met haar, op de grond ga liggen, ze ook gaat blazen.. :?:
Karen

Bericht door Karen »

Heb ik ook heel lang gehad met een vorige fret....die ging altijd blazen als er iemand op sokken naar de keuken liep :?: Met schoenen aan geen probleem, met mij ook geen probleem.....zeg het maar! Ik ben er nooit achter gekomen waarom dat nou was :P

Dat laatste zou je nog kunnen verklaren doordat ze dat bedreigend vindt Mariël. Normaal lig je niet op de grond.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat het bij haar toch nog een soort van puppen/peutergedrag is. Ik heb dat heel in het begin ook gezien bij Shae. Maar bij haar is dat uiteindelijk gewoon verdwenen.
En inderdaad, sommige fretten vinden het heel raar wanneer je opeens met je gezicht zo laag bij de grond bent. Max bijvoorbeeld gaat dan ook even voor je op de loop en staat dan ook een beetje verschrikt te kijken. Uiteindelijk merkt hij wel dat er niets engs aan is maar vreemd vindt hij het telkens wel.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ik denk dat ze je wil corrigeren Mariel:

Als ik haar vasthoud en zij wil los, gaat ze blazen.. --> Laat me los
Als ik Waltham aan het maken ben en het duurt haar te lang, gaat ze blazen.. --> Sneller met dat eten
Als ze aandacht wil en ik reageer niet meteen, gaat ze blazen.. --> He hier ben ik luisteren nu
Als ik haar voor de 10e keer corrigeer met voetenbijten, gaat ze blazen.. --> Ik ben de baas niet jij
Als ik een speeltje vasthoud, wat zij wil hebben, gaat ze blazen.. --> Speeltje is van mij
Maar ook als ze een grote knuffel door een veel te klein gaatje probeert te krijgen, wat niet lukt, gaat ze blazen.. --> Knuffel luistert niet, dus blazen

Alles natuurlijk bekeken vanuit Liva. :mrgreen:

Mila doet het in de zomer af en toe, maar in de winter is het idem dito en dan probeert ze me af te richten.
Gesloten