Nu dit ter sprake komt, sluit ik me bij mijn voorgangers aan....en doe er nog een schepje bovenop.
Ik zou dus ook nevernooitniet een onbekend moertje uit een opvang gebruiken om mee te fokken. De kwaliteit van fretten holt achteruit. Verantwoord fokken is heel wat meer dan alleen maar leuke puppies kweken. Van een opvangertje weet je helemaal niets en je weet niet eens of ze wel helemaal gezond is. Ik vind dat je dat dus niet veilig als ouderdier kunt gebruiken.
Als ze zwanger binnenkomen en je de pups geboren laat worden, om ze vervolgens als huisdier te herplaatsen vind ik nog tot daar aan toe.
Angora ben ik zelf helemaal geen liefhebber van, maar als je uit goede en gezonde lijnen (die er inmiddels mondjesmaat wel zijn!) verder wilt fokken, kan ik dat begrijpen. Daar komt een hoop huiswerk bij kijken en uitzoeken om die lijn dan ook gezond te houden
Wat voor mij echt totaal niet kan in de fok is wit aftekeningen en DEW. Die zijn bewezen dragers of lijders van allerlei genetische aandoeningen.....waarom zou je zoiets in stand willen houden als je het beste voor hebt met fretten???
Goed dit was in het kort evenmijn mening reagerende op het voorgaande.
Ik wil hier wel gelijk dit onderwerp afsluiten in dit topic! Dit is het verhaal van Aurora.
Mocht er belangstelling zijn om verder te discussiëren over voor- en tegenstand van fokken dat kan daar een ander topic over geopend worden....