BiBi, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Presley en BiBi, deel 2

Bericht door Marjan »

Moet dan wel behoorlijke spierpijn geweest zijn wanneer ze daar zo heftig op reageert. Misschien eerder toch iets gekneusd of gescheurd vermoed ik. Maar fijn dat het minder lijkt te worden.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Nog steeds goed?
Karen

Bericht door Karen »

Nu dat je dat zegt...Aramis heeft dat bij mij ook gehad. Dat was een ex-labfret en had geen spierontwikkeling. Toen kon hij bij mij ineens graven in de tuin en had inderdaad ook een paar dagen behoorlijk pijn rond zijn schouders ;)
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou, samen los gaat ook niet meer :(
Vanmorgen was het ineens foute boel, ik heb ze even laten gaan om te filmen en heb dat naar Natascha gestuurd.
Haar conclusie was ook : dit is niet goed. In overleg met Natascha ga ik ze nu een week helemaal niet meer samen laten en dan voorzichtig opnieuw proberen.
De filmpjes laat ik hier ook even zien, dan weten jullie ook meteen wat ik bedoel.

Marjan

Bericht door Marjan »

Oeps, dat ziet er inderdaad niet uit als spelen. :???: Vervelend hoor Yvonne. :(
Kick

Bericht door Kick »

Het lijkt op spelen in het begin maar het ontaard duidelijk in iets wat niet de bedoeling is...
ray

Bericht door ray »

Vervelend Yvonne, begint met spelen maar daarna nee niet wat je wil zien. :???:
Karen

Bericht door Karen »

Balen hoor Yvonne :(
Je ziet eigenlijk heel goed dat dit geen spelen meer is.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Nee, idd geen spelen meer. Ik zou het persoonlijk niet meer proberen om ze samen te laten spelen ook niet na een week.
Esther

Bericht door Esther »

Jammer, want het gaat er op een gegeven moment véél te wild en hard aan toe.... :???:
Mariël

Bericht door Mariël »

Jammer zeg, dat ze ook niet meer samen kunnen spelen.. :???:
Birgit

Bericht door Birgit »

Maar hiervoor schrijf je dat je denkt dat Bibi ergens last van heeft (fysiek), zou dat niet de oorzaak kunnen zijn van het felle gedrag? Als ik last van mijn rug heb en Robin springt bovenop mijn rug en blijft stuiteren en grappig doen, dan smijt ik hem (bij wijze van spreken) ook naar de andere kant van de kamer.

Ik denk dat je eerst fysieke oorzaken moet uitsluiten voordat je ze weer samen laat spelen.
Kick

Bericht door Kick »

Zit wat in. Alhoewel ik geen tekenen van fysiek ongemak zie bij Bibi in de filmpjes... :?:
Birgit

Bericht door Birgit »

Als je het ziet bij fretten, is het vaak extra mis. Ik ging meer uit van het bericht van Yvonne van 3 dagen geleden toen ze het wel zag. Dat is nog niet heel lang geleden en dit filmpje is van anderhalve dag later.
Karen

Bericht door Karen »

Dat zou inderdaad wel eens mee kunnen spelen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Is niet eens zo'n gekke gedachte. Merk je inmiddels alweer wat verbetering bij haar Yvonne?
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik merk niks meer aan Bibi. Het was ook niet dat je zag dat ze fysiek ergens last van had, maar alleen bij een bepaalde manier van aanraken, vooral als dat onverwachts kwam. Een soort van schrikachtig van zich af bijten, figuurlijk dan want ze beet niet echt. Maar het was of pijn, of schrik. Althans daar leek het op.
Waar ik wel aan gedacht heb is dat haar implantaat misschien al begint uit te werken :?:
In november zit het er 2 jaar in maar bij Presley heb ik het ook na 1,5 jaar al laten vervangen omdat hij ander gedrag ging vertonen. Ik heb geen idee hoe een moertje zich gedraagt dat loops begint te worden, maar is het mogelijk dat het
meespeelt? Onder invloed van hormonen is ze misschien wel sneller geïrriteerd?
Ik ben me er overigens wel van bewust dat het niet het gedrag op de filmpjes verklaard.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat zou misschien ook nog wel eens kunnen Yvonne. En misschien dat Presley dat al eerder doorheeft dan zij en er ook anders op reageert. Het is het overwegen waard denk ik om dan maar eens een nieuw implantaat te laten zetten.
Karen

Bericht door Karen »

Oh dat maakt zeker verschil Yvonne, ook al zie of merk je zelf nog niets. Zijzelf kan wat kribbiger zijn, of juist om aandacht 'zeuren', bij jou maar ook bij Presley. Als hij dan niet reageert kan ze hem best gaan klieren. Maar ook Presley kan heel anders op haar reageren.
Ik merk hier bijvoorbeeld al ruim voordat een moertje loops wordt aan het gedrag van Noury dat het gebeuren gaat. De hormoonverandering brengt verandering in geur en dat pikken de fretten veel eerder op.
Bij de een is een implantaat veel sneller uitgewerkt dan bij de ander.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb even overlegd met Hanneke en het is geen probleem om het implantaat bij Bibi eerder te zetten en ik kan dat bij DA Nijhuis in Delft laten doen, is dichterbij en hij heeft de vorige ook gezet. Ga morgen even een afspraak maken voor volgende week.
Gesloten