Rebel

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Rebel

Bericht door Marjan »

Hahaha, wat een giller. :lol:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Dat heb je hem goed geleerd. :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Die kan zo gaan werken bij Starbucks ! :brush:
Esther

Bericht door Esther »

Kijk, dat is nog eens een slim ventje! :D
ray

Bericht door ray »

Van het weekend waren de buren ff op bezoek of beter gezegd hun hond liep hier in huis rond dus ze hadden geen keus :lol:
Nu is het een klein hondje, heel vriendelijk en Rebel zat toch in zijn kooi.

Totdat meneertje Rebel wakker was en het hondje zag, hij wilde er perse uit. Dus wat deuren dicht gedaan en ze in een gecontroleerde ruimte kennis laten maken. Hondje vond het niks en liep weg, Rebel erachteraan want die wilde weten wat het was :lol: (Best wel een raar gezicht een fret achter een hondje aan) Hij liep met een hoge rug (weet niet meer wat dat betekent, iemand?) en begon te blazen. Dus teruggezet in de kooi.

Nu was het ook best druk in huis, dus ik weet niet of het nu aan de hond lag of dat hij meer gefrustreerd was. Hij had namelijk ook door dat, de deur van het balkon open stond en wilde in de tuin kijken. ( de deur stond open, maar er zat een buurvrouw in de weg die hem weer terugzette in de kamer).

Nu is het goed afgelopen, maar denk niet voor herhaling vatbaar.
Danielle

Bericht door Danielle »

zo te lezen vond die het niet echt leuk nee
Minka

Bericht door Minka »

Oe dat je dat durft een hond. Het is wel gecontroleerd zeg je, maar ik zou het niet durven en volgens mij vond Rebel het ook niet echt leuk een vreemd dier in zijn territorium.
Karen

Bericht door Karen »

Precies dat is wat zijn reactie was...boos zijn omdat er een vreemd dier in ZIJN territorium was. Op zich hoeft dat niet te betekenen dat hij de hond niet leuk vond, maar hij was er zeker niet blij mee dat het op zijn terrein kwam.
ray

Bericht door ray »

Achteraf gezien had ik het misschien niet moeten doen of evt op neutraal terrein. Is inderdaad toch een indringer in zijn territorium.
Met dit hondje durfde ik het wel aan, die is heel speels en niet veel groter dan Rebel. is een kruising tussen een chihuahua en een mini schnauzer (ofzo iets).

Weet iemand wat het lopen met een hoge rug betekend? :?:
Kick

Bericht door Kick »

Dan is-ie op zijn hoede en alert. Kennelijk iets spannends geroken ofzo...
Karen

Bericht door Karen »

Oh ik denk zelf niet dat het een probleem is als je de hond nog een keer binnen laat hoor. Alleen zou ik Rebel dan gewoon veilig in zijn kooi laten ;)

Dat er iets vreemds op zijn terrein komt, is op zich heel natuurlijk. Hij kan heel goed ruiken of het dier er nog is en een 'bedreiging' vormt, of dat het al vertrokken is en hij alleen het spoor wil natrekken. Het eerste levert veel meer stress op en kan een ongewenste reactie uitlokken van beide kanten. Het hondje mag en kan heel lief zijn, maar ik ga er van uit dat het geen omgang met fretten heeft. De meest lieve hond kan onberekenend reageren in het bijzijn van onbekende dieren. Zo zou het ook niet ondenkbaar zijn dat jouw Rebel op een gegeven moment besluit dat het genoeg is met die indringer en de hond aanvalt. Ik kan je verzekeren, dat ook als je met je neus er bovenop zit het erg moeilijk zal zijn om ze uit elkaar te houden op zo'n moment. Het gebeurt razendsnel!

Houd het gewoon veilig en laat je fret niet zomaar los bij dieren die niet tot je huishouden behoren. Dat geldt trouwens ook bij sommige mensen :clown:
ray

Bericht door ray »

Dank je Kick voor de uitleg! :D

Meestal komt het hondje binnen met warm weer (dan staat mijn voordeur open om te luchten en dan loopt hij dus vrolijk naar binnen) Rebel zit dan altijd in zijn kooi en slaapt meestal. Nu ik dit weet blijft hij ook lekker in de kooi een volgende keer :D

Gisteren en vandaag is de temperatuur wat minder gelukkig en dat merk ik goed aan hem. Hij is niet moe te krijgen :mrgreen:
Nu is meneer een kastje aan het inspecteren, die straks in mijn studiekamer komt. Hopelijk wordt hij goedgekeurd :lol:
Esther

Bericht door Esther »

Je kunt Rebel inderdaad maar beter in de kooi houden als het hondje binnen komt.
Ik had vroeger een heel lief fretje die ook honden gewend was, maar toen er een vreemde hond binnen kwam, viel ze die aan! :shock:
Ze had zich vastgebeten aan het achterpootje van de hond....
En die was zich natuurlijk rot geschrokken en rende als een gek piepend door mijn huis heen!!!
Een hele chaos dus.
ray

Bericht door ray »

Was een beetje dom (zou maxima zeggen) :D
Esther

Bericht door Esther »

Ja, misschien wel maar het was mijn allereerste fretje en omdat zij met honden samenleefde, had ik nooit verwacht dat zij (die altijd zo lief was) zo zou reageren.....
ray

Bericht door ray »

Ik bedoelde eigenlijk mezelf niet jou Esther :oops:
ray

Bericht door ray »

Het inmiddels beroemde speelkleed van de Action is goed gekeurd door Rebel.
Wel vervelend dat dat balletje vast zit :mrgreen:

Minka

Bericht door Minka »

Wat leuk. Ik ga misschien morgen ook eens kijken bij de action.
ray

Bericht door ray »

Goed idee Minka. :D
Gesloten